• Smultronhjärta

Gekås vol 14

kalmar brud skrev 2010-03-21 19:37:18 följande:
    Någon som har sett om dom har sån mätsticka som man mäter i skor med?
    Finns på SkoBoo
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max&Lova ♥ღ¸.?°¯)★
  • Smultronhjärta
    MissR skrev 2010-03-22 21:37:29 följande:
    Jättefin, men jag hade tänkt mig en ännu enklare. En paraplysulky. Någon som vet om det finns? Pris?
    Vill minnas att den numera kostar strax över 200
  • Smultronhjärta
    Lisa1976 skrev 2010-03-23 11:01:44 följande:
    Babybjörn säljs inte på Gekås!
    Lisa1976 skrev 2010-03-23 14:50:16 följande:
    VAA vad säger du! Jag tänkte åka dit i slutet av denna veckan eller i början av nästa och köpa en sån där tripptrapp stol. Man kan kanske ringa och fråga först?
    Stolen finns allt som oftast inne-det skulle vara om de inte hinner få in nya i förhållande till åtgång men den brukar som sagt finnas
  • Smultronhjärta
    halmstadbruden skrev 2010-03-24 12:26:13 följande:
    Ska till Gekås på lördag och hoppas verkligen att de har kvar några tripp trapp stolar. Är det nån som vet priset på dem?
    549:-
  • Smultronhjärta
    jessica1979 skrev 2010-03-25 20:03:28 följande:
    Var på Gekås idag och fick tag på den omtalade regn/skaloverallen som jag undrar om det verkligen är tyg som andas i, det står ju ingenstans och det borde de väl inte strunta i att skriva ut om det var så, eller? Iaf så var de jättefina och det fanns många kvar om någon undrar. Flest med mönster men de var finare tycker jag än de enfärgade. Nåt annat som sagts här i tråden är att de är små i storlekarna. Det upplevde jag inte alls. Min son har 86/92 i tröjor och 80/86 i byxor. Efter mått så köpte jag en 92 och inte 98 som jag först tänkt, men skulle nog ha köpt 86 egentligen för den blev lite stor tycker jag. Det funkar dock eftersom det är resår vid foten och man kan dra åt i ärmslut. Men den blev ganska pösig.
    Precis som du säger så står det ingenstans att den andas men för det priset så är det kanske värt att testa
    Måttmässigt är en 104 som en Katvig skaloverall i stl 98, en 98 är en som en 92a från Pop förutom att benlängden är några centimeter längre.
    Passformen justerar du bäst genom att dra åt resåren i midjan.
    Min son är 93cm lång och har 104 på sin med knapp växtmån,iofs så har jag dragit åt i midjan då. Sen skiljer det inte såå mycket mellan storlekarna måttmässigt heller..

Här är en 104 på 92 cm lång kille(lånade FL Lisas bild)
    http://www.familjeliv.se/hem/fl_lisa/gallery/phpx4r1dg.jpg
  • Smultronhjärta
    passau skrev 2010-03-26 10:38:37 följande:
    jag köpte svart film på rulle på Pnduro, (hemma ej i Ullared) och klippte till rätt stl, blev kanon!
    Jag gjorde likadant-köpte vita rullar på Hornbach
  • Smultronhjärta
    Princess85 skrev 2010-03-26 12:00:11 följande:
    Tack för svar :) Jo jag är också ute efter fyrkanter som täcker en hel kakelplatta. Synd att det inte finns men då vet jag iaf :)
    Klipper du själv så får du ut nära 40 stycken från en 2 meters rulle tror jag att det var,som där jag handlade kostade 50kr
  • Smultronhjärta
    jenniebebisimars skrev 2010-03-26 17:04:49 följande:
    Förlåt 1 år & 2 månader menade jag
    Regnoverall är optimalt i den åldern tycker jag
  • Smultronhjärta
    sarsparis skrev 2010-03-27 19:42:55 följande:
    Snart bär det iväg till gekås :) Nu till min fråga, har ni köpt sängkläder där någon gång, alltså till era egna sängar? hur är de i kvaliten, är de mjuka och sköna utan att noppra? Köper i vanliga fall bara sängkläder på hemtex då jag allt för många gånger fått tag på bottennapp, men nu funderar jag på att köpa på gekås istället.
    Råder dig att köpa Percalelakan på Gekås-goa och stilrena
Svar på tråden Gekås vol 14