jessica1979 skrev 2010-03-25 20:03:28 följande:
Var på Gekås idag och fick tag på den omtalade regn/skaloverallen som jag undrar om det verkligen är tyg som andas i, det står ju ingenstans och det borde de väl inte strunta i att skriva ut om det var så, eller? Iaf så var de jättefina och det fanns många kvar om någon undrar. Flest med mönster men de var finare tycker jag än de enfärgade. Nåt annat som sagts här i tråden är att de är små i storlekarna. Det upplevde jag inte alls. Min son har 86/92 i tröjor och 80/86 i byxor. Efter mått så köpte jag en 92 och inte 98 som jag först tänkt, men skulle nog ha köpt 86 egentligen för den blev lite stor tycker jag. Det funkar dock eftersom det är resår vid foten och man kan dra åt i ärmslut. Men den blev ganska pösig.
Precis som du säger så står det ingenstans att den andas men för det priset så är det kanske värt att testa
Måttmässigt är en 104 som en Katvig skaloverall i stl 98, en 98 är en som en 92a från Pop förutom att benlängden är några centimeter längre.
Passformen justerar du bäst genom att dra åt resåren i midjan.
Min son är 93cm lång och har 104 på sin med knapp växtmån,iofs så har jag dragit åt i midjan då. Sen skiljer det inte såå mycket mellan storlekarna måttmässigt heller..
Här är en 104 på 92 cm lång kille(lånade FL Lisas bild)