• jojojojojo

Gekås vol 14

Shoppingtokig skrev 2010-04-07 22:42:08 följande:
    Jag har de i Angelcarehinken hemma nu och tycker inte att de håller lukten borta lika bra tyvärr
    fick ett tips att man kunde lägga blöjorna i en hundbajspåse innan man la ner dem i hinken, å då skulle det vara garanterat luktfritt! hundbajspåsarna e jättebilliga på ullared (vad jag hört)
    även bra att ha en rulle med hundbajspåsar i skötväskan om man måste byta på den lille i inte har någon papperskorg i närheten, bara ett litet tips
    BF 2010-06-28
  • jojojojojo

ni har helt rätt i att man kanske inte behöver båda påsarna i hinken, jag har inte andvänt mmig av hinken än, har 3 månader kvar till dess, men det va ett tips som jag fick från en annan mamma så jag tänkte bara dela med mig!

BF 2010-06-28
  • jojojojojo
    Bebbott skrev 2010-04-12 20:01:24 följande:
    Hej hej!Någon som vet om det finns Littlest Pet Shop leksaker på Gekås - och vad de i så fall kostar, de större sakerna?
    ja, det finns en hel del, kommer dock inte ihåg priset på dem, men yngsta bonusdottern köpte en del när vi va där sist... dock vill hon ha de lite mindre sakerna, men jag vill minnas att det fanns lite större oxå!
    BF 2010-06-28
  • jojojojojo
    Vallie skrev 2010-04-13 21:28:41 följande:
    någon som vet att det finns täcken (alltså till en vanlig 90-säng) finns dun eller annat? pris? någon som vet om kvalitén är bra? bättre eller sämre än ikea?
    ja det finns täcken, jag e jätte nöjda med mina, dock va det några års sen de inköptes (4 kanske) men de funkar kanon fortfarande, mannen tycker det e för varmt, men jag gillar när det e varmt, han har bara ett jätte tunnt täcke året runt, medans jag gärna har två i under vinter halvåret!

vet dock inte priset då det va mamma som köpte dem, å det är inte dun då jag inte tål det, vet ej om det finns
    BF 2010-06-28
  • jojojojojo
    PLUPP09 skrev 2010-04-15 15:28:47 följande:
    Undrar om någon här inne i denna tråden vet om det finns flytvästar / säkerhetsvästar till små barn (ca ≈15kg) på Gekås och vad dessa i så fall kostar?
    har för mig att jag hört att en köpt flytväst till bebis där, eftersom hon skall få i sommar å de har båt, men jag kan ha fel!
    BF 2010-06-28
  • jojojojojo
    Mamma Tes skrev 2010-04-16 11:23:59 följande:
    Är den någon som vet om det finns strumpbyxor med volanger på rumpan för baby? Och sodastream? Vet att dom haft wassermax eller vad dom heter men tänkte om dom kanske fått in de "riktiga" nu?
    inte sodastream, när jag frågade sist så sa han att de inte kommer få in något till den heller jag va ute efter flaskorna) ibland har dem dock haft sodastrem smakerne
    BF 2010-06-28
  • jojojojojo
    Kaerleksbarn skrev 2010-04-16 11:42:39 följande:
    Smakerna är dessutom samma märke som Ica, Coop osv men kostar 19kr istället för 49kr
    jo, priset är mycket bättre, men inte alltid datummet, vi köpte på oss förra sommaren (tror jag det va) å de gick ut en månad senare tyvärr, så det kollar jag ALLTID numera
    BF 2010-06-28
  • jojojojojo
    Kinne79 skrev 2010-04-18 16:17:31 följande:
    Ser att ni pratar mammakläder, det är något jag tänkt köpa när jag ska till Gekås om ett par veckor.Men hur funkar det med mammakläder? Kommer bara vara i v.13 när jag ska dit, kan man bara köpa kläder som passar för stunden eller kan man köpa kläder som ska fungera även längre fram i graviditeten? Köper man bara sin vanliga storlek och hoppas på det bästa eller köper man en storlek större? Detta kanske var lite OT men skulle bli jättetacksam för svar.
    jag skulle säga att ta en eller två storlekar större, jag köpte ett par byxor i vid jul å va då i v 16 dem kan jag inte ha längre, är i v 30 nu, jag har "bara" gått upp 8kg, å har nästan ingen mage alls... (finns bild i galleriet, någon vecka gammal dock, men där kunde jag inte heller ha mina byxor längre!

nu andvänder jag enbart leggings å klänning, har en gravid kjol, som börjar bli för liten den oxå....

men det e jätte svårt att handla i förväg, för alla växer så fruktansvärt olika!
    BF 2010-06-28
  • jojojojojo

nu har jag å mamma bestämmt datum för en tripp det blir om 4 veckor, vill vänta så länge som möjligt för jag skall handla det sista till bebisen som kommer i juni...

jag vet att jag frågat förrut, men jag frågar igen, någon som vet pris på bröstpump?? vilka märken finns?

BF 2010-06-28
  • jojojojojo

en fråga till;

hur ligger det till med babyvakt? pris?

BF 2010-06-28
Svar på tråden Gekås vol 14