• Bubblan2

Gekås vol 14

Lindie skrev 2010-11-13 16:45:39 följande:
    Jag undrar också hur mycket block ljusen kostar.

Pris på billigaste vita lakanen?
    Även jag är nyfiken på ljusen men mest på vilken kvalité de har.
  • Bubblan2
    Bubblan2 skrev 2010-11-13 23:59:11 följande:
    Även jag är nyfiken på ljusen men mest på vilken kvalité de har.
    Ops, sorry! Klickade lite fel...

Jag undrar alltså om kvalitén på blockljusen.
    Är de "osiga" eller ryker de "lagom" mycket när de släcks?
  • Bubblan2
    Snuvan skrev 2010-11-13 16:29:19 följande:
    Jag var där nere igår, måste säga att ligga magsjuk och ensam ta hand om en magsjuk ettåring i onsdags var inte direkt den bästa uppladdningen.
    Vi kom ner strax före 10, gick direkt ner på nedervåningen och när vi kom upp så var det riktigt tjockt  med folk och kundvagnar men när vi kom ner till herrkläderna och barnkläderna så började det lätta upp lite. Hittade riktigt mycket fina kläder till min ettårige son. Men sen när vi gick vi vidare till leksaksavdelningen så hade jag lust att börja gråta, kanske ska tillägga att jag är gravid i v 28 så orken är kanske inte på topp. Riktigt dum tänkt av dom att ha uppgången till cafeet vid leksakerna, alla köper ju så mycket leksaker att de tar med kundvagnen vid varenda jäkla hylla. Efter ett tag fick jag panik och var tvungen att gå därifrån, orkade inte ens titta på allt. Det märks ju vid vilka avdelningar folk handlar mest. Som vanligt när jag är där nere så får avdelningarna på slutet lida, orkade inte ens rota bland julprylarna och heminredningen och hemtextil hoppade jag över. Det tog nästan en timme innan vi fick betala och gå ut. Men jag fick nästan allt gjort.

Nästa gång jag åker ner så ska jag ha en stuga så att man slipper sätta sig i bilen och åka fyra timmar hem igen. Hade med min mamma som var där för första gången, jag tror att hon blev positivt överraskad, folk i allmänhet verkar ju tro att de bara säljer billigt skit.
    Stackare!
    Nästa gång du är där...börja bakvänt!
    Ta till höger när du kommit in och ta shoppingturen från slut till början istället, då orkar du med de där avdelningarna som du brukar missa.

Jag brukar gå till leksakerna först eftersom jag brukar uppleva den avdelningen som rörigast efter en timme eller två. Sen tar jag de avdelningar där jag vet att jag ska ha något ifrån (brukar vanligtvis bli ordningen: barnkläder, herrkläder, hygien, dam stora storlekar, inredning) och sist tar jag sånt som jag bara vill kolla utifall att... Man kan ju hitta sånt som man inte visste att man behövde... ;)

Hyrda stuga när vi va dit i juni och det var super!
  • Bubblan2

Nu är det många i tråden som varit på visit i Ullared...
    Skulle man kunna få önska lite bilder i bildtråden kanske?! :)

• Bubblan2
    just a little skrev 2010-11-16 09:05:02 följande:
    Vad vill du se bilder på? Köpte i princip bara bebisgrejer :)
    Jag vill gärna se killkläder och leksaker till en 2-åring samt inredning och annat kul men det finns säkert fler som vill se bilder och det finna nog intresse av bebissaker också...
  • Bubblan2
    Toppen9 skrev 2010-11-16 08:31:52 följande:
    Bilder och priser  kommer förmodligen senare idag
    Tusen tack, det var en hel del fynd du fick med dig hem! :)
  • Bubblan2
    TinkyWinky skrev 2010-11-16 16:18:47 följande:
    Puttar min fråga :)
    Vi har åkpåsen med fårull, den som kostar 649:- och är jättenöjd med den.
    Bild finns i mitt galleri.

Den sätts fast genom att ryggdelen träs på ryggstödet. Sen finns det hål i den så du kan ta igenom sele mm.

Den är delbar på så sätt att du kan ta bort påsdelens översida så du får en sittdyna (med fårull) kvar.
  • Bubblan2

Jag har varit där fredag eller lördag vecka 47 de senaste åren och det har alltid varit supermycket folk.

Förra gången jag var där vid den tiden på året var det väldigt mycket danskar.

Iår tar jag ett nytt grepp, jag åker dit redan på torsdagen...vilket ju är den 25:e och lönedag för många... SUCK!
    Nåja det visar sig hur det går. Jag kommer att vara där när de öppnar och sen har jag hela dagen på mig, utan barn! :)

• Bubblan2
    Bellbox skrev 2010-11-21 11:41:29 följande:
    problemet är att även om den finns IDAG så är det inte säkert att den finns ens imorgon... (har varit med om det ett antal ggr)

Igår kom jag hem med lite saker *mestadels nöjd*
    men ärligt talat; är det en del "andrasortering" eller kan det bara var så att JAG ofta får produkter från Brio, Fisher price o.s.v som har uppenbara skönhetsfel (färgfel o.s.v)?
    -och JA jag har tittat på samma saker i barnbutiker där de INTE har såna färgfel (men är dyrare såklart!)
    Strunt samma på ett sätt om man får det för egen del; men jag har ju köpt en del julklappar som jag nu slagit in; börjar känna viss oro för att det ska vara färgfel o.s.v på dem också när personerna packat upp dem Det kan ju se lite "tråkigt" ut i så fall... Man ska väl inte behöva bryta en förpackning för att inspektera en vara egentligen?
    Börjar därför undra om Gekås har så bra priser ibland för att de får in andrahandssortering (medvetet eller inte)   
    Men älskar Gekås i övrigt såklart börjar bara undra eftersom de senaste ggr jag varit där (ett antal ggr/år kan jag säga) så tycker jag mig haft dessa problem; bl.a. felsydda/trasiga sömmar på barnkläder (var det aldrig förr!!) och de köper man ju inplastade (bebis-avdelningen) så de kan man ju inte inspektera   Sen köpte jag trosor i "5-pack" men det var bara 4 när jag kom hem
    *det var bättre förr* som somliga säger
    Om jag inte minns helt fel är det så att affärer måste informera om att det är 2:a sortering om det är det de säljer. Det ska med andra ord skyltas klart och tydligt.
Svar på tråden Gekås vol 14