Snuvan skrev 2010-11-13 16:29:19 följande:
Jag var där nere igår, måste säga att ligga magsjuk och ensam ta hand om en magsjuk ettåring i onsdags var inte direkt den bästa uppladdningen.
Vi kom ner strax före 10, gick direkt ner på nedervåningen och när vi kom upp så var det riktigt tjockt med folk och kundvagnar men när vi kom ner till herrkläderna och barnkläderna så började det lätta upp lite. Hittade riktigt mycket fina kläder till min ettårige son. Men sen när vi gick vi vidare till leksaksavdelningen så hade jag lust att börja gråta, kanske ska tillägga att jag är gravid i v 28 så orken är kanske inte på topp. Riktigt dum tänkt av dom att ha uppgången till cafeet vid leksakerna, alla köper ju så mycket leksaker att de tar med kundvagnen vid varenda jäkla hylla. Efter ett tag fick jag panik och var tvungen att gå därifrån, orkade inte ens titta på allt. Det märks ju vid vilka avdelningar folk handlar mest. Som vanligt när jag är där nere så får avdelningarna på slutet lida, orkade inte ens rota bland julprylarna och heminredningen och hemtextil hoppade jag över. Det tog nästan en timme innan vi fick betala och gå ut. Men jag fick nästan allt gjort.
Nästa gång jag åker ner så ska jag ha en stuga så att man slipper sätta sig i bilen och åka fyra timmar hem igen. Hade med min mamma som var där för första gången, jag tror att hon blev positivt överraskad, folk i allmänhet verkar ju tro att de bara säljer billigt skit.
Stackare!
Nästa gång du är där...börja bakvänt!
Ta till höger när du kommit in och ta shoppingturen från slut till början istället, då orkar du med de där avdelningarna som du brukar missa.
Jag brukar gå till leksakerna först eftersom jag brukar uppleva den avdelningen som rörigast efter en timme eller två. Sen tar jag de avdelningar där jag vet att jag ska ha något ifrån (brukar vanligtvis bli ordningen: barnkläder, herrkläder, hygien, dam stora storlekar, inredning) och sist tar jag sånt som jag bara vill kolla utifall att... Man kan ju hitta sånt som man inte visste att man behövde... ;)
Hyrda stuga när vi va dit i juni och det var super!