• winters

Gekås vol 14

Camilla D skrev 2011-03-23 15:47:05 följande:
    Det fanns tvådelat men med spindelmannen bara (var ca 2 veckor sedan)
    Haha, jag blir alltid lite snurrig när jag går där, så jag köpte 98/104, väl hemma inser jag att den kommer nog passa nästa sommar Men jag provade de på honom, satt lite löst och så blev den långärmad och hellånga byxben nu istället, men men, mindre att smörja, haha.
    Vi hade både tvådelat och hel spindelmannen förra året. 74/80 på det tvådelade och 98/104 på heldressen, så det var lite skillnad i storlekarna förra året iaf, heldressen kunde han haft en storlek mindre, men som du säger, det blev mindre att smörja eftersom de inte var hellånga från början. Tycker Bamse Swimpy ser ut att ha längre ärmar o ben. Men det återstår att se! Skrattande
    Oscar 091001
  • winters
    Theina skrev 2011-03-25 14:27:15 följande:
    Någon som vet vad LUNDMYRS regnställ kostar?? Tacksam för svar..
    229
    Oscar 091001
  • winters
    Enensammamma skrev 2011-03-29 18:04:00 följande:
    Pettson och findus pyjamas, pris??
    50 för kortärmad och 60 för långärmad har jag för mig.
    Oscar 091001
  • winters
    klara07 skrev 2011-03-31 08:28:50 följande:
    Har nån koll på vilka färger de har på "on the peak" jackorna på damavd?
    Jag köpte en korallfärgad softshell o funktionsfleece. Tror att det även fanns svart, lime o turkos, men är inte helt säker. Det finns ju så många olika material oxå på de jackorna.
    Oscar 091001
  • winters
    kalmar brud skrev 2011-03-31 17:37:29 följande:
    Någon som vet hur dom har det med pappers tallrikar med samma motiv i muggar och servetter???

Sonen ska ha 5 års kalas och jag vill ha något barnmotiv på tallrikar, muggar, servetter och duken...

Kan vara typ toy story, cars, shreek etc. Någon som vet? pris också vore bra
    svaret fanns en sida bort! Skrattande

Barnkalasgrejor fanns: servetter, ballonger, pappmuggar, papperstallrikar, serpentiner och "blåsflärpar" om det är sånt du menar. Motiv: bilar, prinsessa, pirat, nalle puh, hello kitty och lite till
    (fanns i måndags iaf)
    Oscar 091001
  • winters

Det råder högsäsong i Ullared v 28-33 och v 38-50. Vi har lågsäsong v 1-10 samt i juni när skolan slutar och i augusti när skolorna börjar. 

Många tror att det alltid är kö till vårt varuhus, men så är naturligtvis inte fallet.

I själva verket har vi bara omkring 25-30 ködagar under hela året. Många tycker att lite köande hör till ett Ullareds-besök, men om du vill undvika köerna kan du tänka på följande:

Klämdagen vid Kristi Himmelsfärd är en populär shoppingdag och kan föra med sig en del köer. På sommaren bör man undvika regnigare dagar, speciellt om de infaller efter ett högtryck. Alla semesterfirare vill shoppa när de inte kan sola!  Under hösten är det julrusch och eftersom få har semester då så är det under helgen man åker till Ullared. Undvik alltså helger under hösten!  Vecka 44 är det höstlov och risk för kö hela veckan.
    Oscar 091001
  • winters

Ovan är från deras hemsida.

Efter skolorna börjat fram till slutet av september brukar vara bra!

Oscar 091001
  • winters
    Loppan77 skrev 2011-04-01 12:54:09 följande:
    Funderar på en sväng till GeKås men kollar här i tråden om det är någon som vet ifall dessa saker finns på GeKås?
    Skötbädd Amningskudde Badbalja Bäddtextil som passar till spjälsäng ÅkpåseTack på förhand
    Allt finns och lite till! Skrattande
    Oscar 091001
  • winters
    31okt skrev 2011-04-06 11:21:34 följande:
    Många skriver om pick-a-boo overaller. Vad är det för speciellt med dem?

Någon har även skrivit om att de sett påsar att förpacka t.ex. vinterkläder i, som man tar ut luften ur. Vet ni var de ligger någonstans i varuhuset?

Var ligger brandsäkerhetsgrejerna?

Trehjulingar till pojkar, finns det? Såg på bloggen att det fanns till flickor, men det har vi redan.

Ska dit om två veckor men har inte så mycket tid där så jag vill gärna vara så förberedd som möjligt på vad jag ska handla och var sakerna ligger.
    Pick-a-boo-overallen är en skaloverall för ca 150 kr, mycket prisvärt alltså! Förra året kom de in för en månad sedan så nu ser det inte så ljust ut. Tur att jag köpte en till den här våren förra året, premiär i sandlådan i måndags, kanon! Hoppas att de kommer in igen innan vi åker ner i april så att man kan bunkra för hösten o nästa vår.

Vakuumpåsarna är på hemavdelningen, typ burkar, korgar o badtillbehör. Fanns bara för dammsugare sist och vi skulle ha till resa så att man kan pressa ur luften.

Trehjuling från Kettler finns, den är suverän med frikopplade pedaler. 399 kr. Röd, svart o gul.

Brandsäkerhet är jag osäker på, vill gärna ha det till fritidsgrejerna på nedre plan, men är inte helt hundra.
    Oscar 091001
Svar på tråden Gekås vol 14