• Smultronhjärta

Gekås vol 14

Miss Maya skrev 2010-04-21 13:50:35 följande:
    Hm tja ja, då gör ju säljare på Tradera sig en ganska bra vinst... Denna vill ha 275 kr för dem på Tradera. Fast å andra sidan. Jag är inte på väg till Ullared på år och dag (har faktiskt aldrig varit där heller...) Hur är de i storleken? "Normla", stora, små?
    Jag har också sålt dessa overaller på T för 279:- och de går bra..
    Du kan gott gå upp en storlek.
    De med mönster kostade 169:- och de enfärgade 159:-
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max&Lova ♥ღ¸.?°¯)★
  • Smultronhjärta
    Miss Maya skrev 2010-04-21 14:13:48 följande:
    Ah. Dotter får fortfarande utan problem på sig overaller i stl 80. Men inte alltför länge till tror jag. Jag tänkte först köpa en i 92, men kanske 98 är bättre, eller kommer hon drunkna i den då? Om inte annat kan hon ju garanterat ha en 98 i höst.
    Det beror ju helt på när du ska använda den som mest..Hur lång är din dotter?
    Min son på 92 cm har 104 i sin overall och den sitter precis som den ska,å andra sidan så skiljer det ytterst lite mellan storlekarna måttmässigt
  • Smultronhjärta
    Miss Maya skrev 2010-04-21 14:18:03 följande:
    Jag vet faktiskt inte hur lång hon är exakt. Vi har inte mätt henne på över ett halvår. Men jag skulle gissa 82-83 cm då hon följt kurvan väldigt exakt förut.
    Det låter som att en 92:a skulle sitta fint på henne nu..Om den ska användas till hösten också så hade jag tagit en 98 om jag var du. Det skiljer mest på benlängden mellan 92 och 98 och det gör ju inte så mkt när man har stövlar till, sen kan man justera passformen med resåren i midjan också
  • Smultronhjärta
    Miss Maya skrev 2010-04-21 14:25:44 följande:
    Ah, det låter alldeles strålande. Det är det jag tänkte, att den skulle passa till hösten också. Jag trodde iofs att hennes overaller i 80 skulle vara för små nu också, men icke. Så med tur håller den till våren 2011. Tack för hjälpen!
    Tillägger att det är bra med extra plats för ett underställ också.
    Ta den lila om du hittar-såå himla fin{#lang_emotions_sunny}
  • Smultronhjärta
    Miss Maya skrev 2010-04-21 14:33:39 följande:
    Jag har koll på en rosa. Så det får bli den om den inte sticker iväg i pris. Sen SKA jag sluta handla på Tradera på ett tag. Fast det har jag sagt i två månaer nu redan.
    Det har jag sagt i 6 år
  • Smultronhjärta

Igår var det väldigt skönt att gå på Gekås,iaf på kvällen..
    Jag hittade sjalar i jersey och tog först en för att sen på vägen tillbaka plocka på mig tre till

• Smultronhjärta
    Lisa1976 skrev 2010-04-23 12:30:46 följande:
    har ni sett denna? På var 5:e sida står prisförfrågan om t.ex tripptrapp-stolen Nu kan vi samla allt här: www.familjeliv.se/Forum-5-88/m52120528.html
    Viktigast med en lista är nog att man ser det som riktlinjer eftersom många av Gekås priser ändras,åt båda håll med jämna mellanrum..Samt att vissa saker inte alltid finns och att det ofta kommer in varor partivis så att något som fanns igår kanske inte finns om tre veckor{#lang_emotions_dreamer}
  • Smultronhjärta
    AochJsMamma skrev 2010-04-27 10:14:11 följande:
    jag undrade detsamma för ett tag sen o fick då svaret att de var det, hoppas det för jag funderar på en sån till Alex. Inte så värst snygg men bra pris! Hoppas Alex når ner till marken på den bara...
    Det är det på Kettlern som fanns igår för 399:-
    Förra veckan när jag var där fanns det en annan trehjuling i samma färger men inte Kettler så man ska nog ha tur när man kommer dit!
  • Smultronhjärta
    AochJsMamma skrev 2010-04-27 10:50:11 följande:
    vad tråkigt, trodde det var deras bassortiment så att säga..o vår bil e på verkstan så jag kan inte åka ner nu... Vi får hoppas att den finns nästa eller nästnästa vecka oxå! Vet du om den brukar finnas eller om det är ovanligt? Undrans om den är för hög för 20 mån- Alex... kunde ju vara bra att veta innan
    I deras bassortiment verkar det ingå en blå/gul/röd trehjuling men vilken kanske kvittar om man frågar dem I taket som demoex hänger den andra varianten...

Det stod på lådan att den är rekommenderad från 2 år eller 90 cm
  • Smultronhjärta
    villa villekulla skrev 2010-04-27 10:08:04 följande:
    Har du någon aning om vad de kostar? är mest ute efter en vibrerande babysitter eftersom min dotter har kolik men de är så dyra nya och hittar inte många begagnade..
    Den kostar något på 500...Vill minnas att det är 549:-
Svar på tråden Gekås vol 14