fisken85 skrev 2010-02-20 16:43:11 följande:
Hej igen! :)Min åsikt är den att man inte ska åka till Tunisien eller Egypten utan man/karl/pojkvän om man är tjej.. Jag och min kompis åkte till Tunisien och blev förföljda å de va inte speciellt kul...Jag tror däremot att om man har en pojkvän eller man med sig så "vågar" sig inte byborna på dig.. Deras syn på kvinnor är ju inte den bästa..därav deras beteende..Men skit samma, jag tror nog det kommer bli Egypten för våran del.. Frågan är ju bara vart man isåfall ska åka... Hurgadha eller Sharm el shejk? Eller nåt annat bra barnvänligt?Vagn är ju också ett problem..våran vagn är tung och stor, ska man sattsa på en sulky (en stabil variant) eller den tunga vanliga? Bör man ha solskyddsdräkt till sonen???Vart och hur fixar man visum? Vad behövs för att fixa pass till 7 månaders sonen?Tack för alla era snabba svar!
Bra. Pratade just med mina fastrar på Gran Canaria och de har de kallt. De bor på norra sidan men en av mina kusiner på södra sidan sa oxå att det var dåligt väder med kalla vindar. Visst poolerna är oftast uppvärmda på de större hotellen men man vill ju kanske ta sig ett doppp i poolen oxå
Har en massa vänner som älskar Egypten och de säger alla att Sharm är mykit finare, mysigare, renare vatten och finare stränder. Den nya destinationen som jag länkade innan skulle vara toppen men vet inte om de kör dit redan i mars.
Välj en enkel sulky men se till att det går att fälla ner ryggstödet, himla praktiskt! Ta inte med er fina vagn stor risk att den går sönder om den är tung.
Solskyddsdräkter är toppen! Väl värda pengar. Finns inget värre än en 8 månaders, insmord och sandig unge
Pass. Gå bara till passmyndighterna, tag med personbevis, foto tar man där.