Maria C S 75 skrev 2010-02-20 07:37:06 följande:
Lite tips från en som jobbar på resebyrå men är mammaledig Om du söker en charter inom Europa så skulle jag rekomendera Egypten, varmt i luften och vattnet. Kanarieöarna kan vara en chansning, kan vara kallt och blåsigt. Visst de kan ha varma fina dagar med 20-25 gr men det blir inte så varmt i havet Mars. Om du vill lite längre bort så kanske Thailand. Lite osäker på när regnsäsongen är men jag tror den börjar i mars/april men då kan du åka till Östra Thailand som har bättre väder. Man får lov att ta med sig barnmat och välling i tetra pak på planet men det skall vara förslutet. Om du reser med reguljärflyg kan man även beställa infantplats, baby meal och baby bassinets (baby korg). Säg bara till när du bokar resan.
Ja min sambo är faktiskt lite inne på Egypten, men jag har själv varit i Tunisien, där jag och min kompis blev förföljda av unga killar som bodde där, inge vidare trevligt! Sedan har jag hört att folk går runt med vapen och sånt på gator och torg i Egypten, stämmer detta tro?
Är Egypten bebisvänligt? Hur beställer man infantplats, baby meal och baby bassinets när man bokar på internet?? Och vad menar du med reguljärflyg? (Är som ett blåbär i denna djungel jag).. :D
Tack!