Inlägg från: TigerLily |Visa alla inlägg
  • TigerLily

Bipolär/manodepressiv sjukdom, vi fortsätter i ytterligare en tråd 2

Doldis skrev 2010-05-15 14:05:51 följande:
    ... rättegång och begravning??... får man fråga?
    rättegång mot min fd arbetsledare ang ofredande, sen ska min farfar begravas på fredag.
    Stealth skrev 2010-05-15 15:41:28 följande:
    Jag fick hallucinationer av serequel... jättehemskt var det vet inte så mkt om dom hann bara använda dom i 4 dagar.
    oj fyyy!! :-S låter ju riktigt läskigt!
  • TigerLily

nån som vet hur det känns att få hallucinationer? Blä.. fy nu vågar jag inte testa ju.

• TigerLily
    Maia skrev 2010-05-15 21:40:13 följande:
    Alla reagerar ju olika på olika mediciner. Det som funkar på en kanske inte funkar på en annan. Har haft hallucinationer. Såg spindlar överallt och trodde även att de kröp på mig hela tiden. Spenderade dagarna med att ligga i sängen under täcket med bara en liten glipa att få andas genom. Inte så trevligt. Kommer inte ihåg vilken medicin jag hade då.
    oj fyyy!! Får se till att vara förberedd på det värsta då jag testar den. Är så sjukt nervös för allt just nu, allt känns så konstigt, har nyligen´insett vad andra sett under en längre tid..att mina pojkars pappa inte alls är bra för mig. Så fort jag stått stadigt har han varit där och dragit undan mattan, och sen ställt upp till 100%.. men såfort jag fått för mkt luft under vingarna har han förgiftat luften, igen. och så har det varit fram och tillbaka. Så nu har jag tagit ett stort steg för att bli självständig. men helvete vad konstigt det känns. SVårt att beskriva i ord... men då jag ser tillbaka så fattar jag inte hur jag kunde vara så blind, hot, skyddad id... inga fasta punkter, inga fasta tider... skulder och räkningar i mitt namn, han kom och gick, vi fick massor med prylar.. men kärlek och omsorg fanns inte typ. Oj vad jag svamlar.. men jag e så nervös och har betsämt mig för attt fan klara det här nu,. vara stark å stå på egna ben
  • TigerLily
    Doldis skrev 2010-05-16 07:38:59 följande:
    Kramar om! Fy fan vilken tillvaro. Har också levt i destruktiva förhållanden och blivit hotad till livet, bodde i London men fick fly hals över huvud. Folk säger att men åååh vad spännande att bo och jobba i London. Jotack.Har du kollat att du inte har fått en släng av PTSD - posttaumatisk disorder - på köpet? Det fick jag reda på att jag hade när jag sökte psykolog efter London. Googla på det.
    Jo läkarna var lite inne på det då jag blev inlagd senast, har googlat massor och även min terapeut misstänker att det är det "oxå" mitt bland allt annat.

Idag är jag lyckligast i världen, har dejtat en kille ett tag, och idag tog jag steget ut så vi är ett par nu. Han är så himla go och snäll, han har typ väntat i 9 månader innan jag ens vågade träffa honom. Han vet typ allt om mig och är så himla stabil och trygg, och vet vad han ger sig in på. Han har själv barn och mina barn tycker jättebra om både honom och hans barn. Men samtidigt är jag livrädd, nästintill panikslagen. Jätteläskig känsla och det skrämmer mig att berätta det för pojkarnas pappa, är lite rädd för att han ska sabba för mig på nått vis, en jävla klump i magen.
    Men nu måste jag försöka vara positiv!
  • TigerLily

panik, lite.. har precis börjat hänga ut exet och sanningen på bloggen... nu tar det nog hus i helvete, men jag har fått nog! Gjorde jag rätt?

• TigerLily
    Stealth skrev 2010-05-19 20:36:39 följande:
    Ta bort det direkt snälla jag vet hur det är, skriv inte om H* ta bort det snälla för din egen skull!
    ok då tar jag bort det.. :-S men ALLT eller bara det om HA?
  • TigerLily
    Stealth skrev 2010-05-19 20:36:39 följande:
    Ta bort det direkt snälla jag vet hur det är, skriv inte om H* ta bort det snälla för din egen skull!
    har ändrat eller ersatte bokstäverna i namnet med **

Räcker det?
  • TigerLily
    Maia skrev 2010-05-19 21:00:43 följande:
    Tror du kanske ska ta och vänta lite till och tänka igenom det ordentligt, det går ju inte att ta tillbaka för de som redan läst. Alla du och han känner kommer ju förstå vem och vad det handlar om. Var försiktig och tänk efter lite längre, låt det sjunka in först och bli en del avv ditt förflutna innan du gör nåt förhastat, du kan komma att ångra dig. Ta och bearbeta det ordentligt med psykolog eller liknande först. Det kan lätt bli så fel... Kramar!
    jo men det e ju gammalt.. hände för 4 år sen.. det är inte förrän nu som jag börjat vakna..  står i valet och kvalet.. han har gett oss så mkt skit.. tryckt ner mig genom alla dessa år... sen lyft upp mig då jag varit under isen.. för att sen trtcka ner mig igen... måste bryta mönstret.. och tror det blir lättare om jag gör det lite mer "offentligt" för det e ju inget jag direkt har pratat om till folk... hmm, fy jag mår pyton. ångest
  • TigerLily
    Maia skrev 2010-05-19 21:20:24 följande:
    Jag vet. Hade ett ganska destruktivt äktenskap som tog slut -05. Var nertryckt, manipulerad, liten och nervig. Till slut tog jag en resväska och flydde. Jag har försökt bearbeta det med kuratorer och psykologer, familj mm MEN tror aldrig jag kommer komma över det. Det har blivit en stor del av mitt beteende hur jag blev behandlad då och något jag kämpar med att försöka bryta önstret. Jag tog beslutet att inte vara bitter eller hatisk då det faktiskt bara drabbar mig själv och tar för mycket energi. Det kommer lltid finnas med mig men jag försöker se det som en lärdom. (låter kanske flummigt) Du kan naturligtvis bara göra vad du tycker känns bäst för dig. *styrke kramar*
    jag tror jag vet vad du menar.. men detta är för mig ett sätt att bryta på rikitgt med honom.. för han lyckas alltid nästla sig in och vara snäll... tills jag kommer på fötter å då drar han åt snaran typ. Jag har inte sett det själv... förrän på sista tiden, men andra har sett mönstret men jag har inte velat lyssna.
  • TigerLily
    Maia skrev 2010-05-19 21:35:13 följande:
    Gör vad som känns bäst för DIG. Tänk bara så det inte blir konsekvenser. Vill dig bara väl men det är ju du och dina känslor som måste beaktas, inte mina erfarenheter då vi alltid går igenom olika saker och behöver olika sätt att hantera/bearbeta på.
    tack för omtanken!! jag har funderat över detta väldigt länge... men nu har jag fått luft under vingarna och vill bli fri, har en ny kille vid min sida, en helt underbar man som vet allt om mig och vill göra allt för mig och mina barn. känns helt sjukt bra. Har aldrig haft någon som brytt sig så mkt om mig. känns overkligt.
Svar på tråden Bipolär/manodepressiv sjukdom, vi fortsätter i ytterligare en tråd 2