Bipolär/manodepressiv sjukdom, vi fortsätter i ytterligare en tråd 2
God morgon alla!
Här börjas dagen med att knapra stesolid. Hoppas eran dag är bättre.
Kramar till er som behöver det.
God morgon alla!
Här börjas dagen med att knapra stesolid. Hoppas eran dag är bättre.
Kramar till er som behöver det.
Hallååå där!!!
Har ett enormt shoppingsug. Har även pengar till det men de sa helst sparas till ny teve.. Blir galen! Vet inte vad, förutom kläder jag vill köpa men nåt måste det vara!! Dessutom är de jäkla affärerna inte öppna än. 10, vad är det, middagstid...
Shoppingsug så det skriker om det. Ikea kanske?
Överallt jag vill åka så måste det bli med buss. Försöker få tag på mamma men hon svarar inte på mina sms. Ringer jag nu och frågar så blir hon bara -du är för uppvarvad, jag vill inte ta dig till butiker, lämna pengarna till sambon... Tjat! Fast det är ändå mina pengar, inget som skulle skada ekonomin.
Känner mig helt handlingsförlamad och sitter bara här vid datorn. Brde lägga mig igen då jag inte sovit så mycket men jag ligger bara och spänner mig.
Kanske däckar senare..
Ingen shopping. Lämnade tillbaka teven jag köpte och stod där med pengarna men, vi åkte hem och de ska sparas. Kanske tar en liiiten peng att shoppa för.
Kram till er som behöver!
Maia: Roligt att shoppa! Synd att de inte vart något med hem, men skönt att ha pengar kvar till sen, en annan shopping dag. Själv håller jag på med viktnedgång och är inte alltför mycket för att köpa nya kläder.
Idag när jag var på psyk för att hämta mediciner så satt vi och pratade som vanligt. Jag kom på att fråga om vi inte kunde gå ner till att jag hämtar medicin 1 ggn/vecka istället som nu, 2 ggr. Hon tyckte också det men skulle prata med min menlösa läkare för ett ok. Jag har kommit ur den djupa depressionen jag hamnade i när vi minskade antideppen och sen höjde tillbaka. Så, nu är jag tillbaka på upp och ner turerna men de är väl att föredra framför en så djup depp.
Skulle vara skönt att slippa ränna där hela tiden fast ssk som jag är hos är mitt största stöd igenom allt och hela tiden från början..(?) eller kanske sen jag blev utskriven förra året. Iaf, henne är jag inte beredd att släppa kontakten med men, 1 ggn i veckan räcker ju.
Långt inlägg om medicin hämtning.
Fredag kvällar brukar vara lugna.
Säger godmorgon nu iaf.
Har planer för dagen som jag inte vet hur jag ska planera och jag kan ju inte börja ringa folk än. Kan ju skicka sms och att de ringer när de vaknar.
Hej så länge.
Till er med förhållande..
Hur ser era respektive på att dela sitt liv med er?
Hur tacklar de motgångarna och sen mani/hypomanierna?
Min sambo försöker förstå i den mån han kan. Oftast stöttande men ibland frustrerad. Han gillar mest mina hypomani faser, om det inte handlar om pengar då. Har dock ganska svårt att förstå när jag är så långt ner att jag verkligen inte kan sparka mig själv i arslet. (ursäkta språket). Han anser sig veta bäst vad som är bra för mig när jag mår skit. Blir ofta besviken när jag inte orkar lyssna på honom för att jag mår för dåligt. Det känns väldigt pressande och jobbigt.
Han är en väldigt stöttande partner, missförstå mig inte där men, det finns naturligtvis gränser för hur mycket han orkar ibland också.
Nyfiken hur ni andra tror eller vet hur era partner ser på livssituationen.
(läste en annan tråd nämligen)