• Maia

Bipolär/manodepressiv sjukdom, vi fortsätter i ytterligare en tråd 2

Har hamnat i köp mani. Är medveten om det så jag kämpar för att hålla mig, det blir nån sak här och där. Kollar mycket på blocket. Idag hittade jag ett sidobord eller vad det heter, som står efter en vägg för lite utfyllnad och att göra fint på. Kruxet är ju sonen, kan inte ställa saker som han kan skada sig på om han skulle ha ner nåt men är riktigt nöjd. Precis vad jag velat ha länge men inte hittat. De på ikea ser så plastiga ut, detta ser mer gammeldags ut.

Det är jobbigt för vi har inga pengar så... 

• Maia

susye,
    massa styrkekramar.
    Du skulle kanske ha nåt starkare än oxascand vid behov vid starkare ångest? 

• Maia

Tigerlily, jag är på blocket nästan hela dagarna nu. Har köpt en möbel och lite småkrafs. Såg ett bra köksbord med stolar för bara 400:- men skatan lurade mig att tro jag skulle få komma och hämta den samma kväll men sen messade hon och sa att nån annan köpt det. *morr*
    Sååå, jag åkte till ikea och köpte ett nytt matbordsset.
    Nu har jag ju sålt lite också. En bilbarnstol och märkesmycken. Har en intresserad på soffan (fler faktiskt men) såg på mailen nu att han skrev att om soffan är kvar och i bra skick så kommer han och hämtar den idag. *kittlar i magen* hoppas han är seriös för jag vill verkligen bli av med skiten, har redan valt ut på ikea vad vi ska ha. Med sambons tillstånd då.
    Har satt upp spjälsängen och ska sätta upp en barnvagn. Det var nog allt men jag går verkligen och letar saker att kunna sälja. Sånt jag inte gillar längre men inte orkat göra mig av med förut. Nu vill jag bara ha in pengar!! Så jag kan shoppa mer.
    Vill verkligen göra om hela hemmet på en ggn! 

• Maia

Kram på er alla och en extra till er som mår dåligt.
    Här är vi förkylda. Inte så roligt att ta hand om en sjuk gnällig son samtidigt som jag bara vill sova och ta det lugnt. Det har iofs inte stoppat min shopping men...  

• Maia
    susye skrev 2010-09-08 23:19:26 följande:
    Imorn påbörjar jag o mina 2 barn jag har kvar härpå jorden en resa till Barcelona. Hemma igen på tisdag. Hörs då. Hoppas ni får må drägligt allihop eller helst av allt bra
    Hoppas ni kan slappna av och ha det gott.
    Kramar! 
  • Maia

Jag mår inte så bra men har ändå hamnat i shopping träsket. Håller på och gör om hela hemmet. Köpt nya matsalsmöble, mattor, prydnadsgrejer, sålt soffan och ska förhoppningsvis iväg idag och köpa ny, lampor, lite andra småmöbler och vet vad jag mer vill köpa. Har doch knappt matpengar kvar tills barnbidraget kommer men ff snålar och gnetar jag för att få köpa det ena och det andra. Har ju frysen full med mat så tex lillen går det ju ingen nöd på, bara han får vad som behövs så är det ok tycker jag. Fast nu när vi, förhoppningsvis, kommer iväg för att köpa soffan på ikea så håller jag på och planerar annat jag ska köpa. Tavlor stolsdynor, gardiner, pläd, kuddar.
    Vill fixa sovrummet och hallen också men sambon vägrar ta kredit och jag är vanligtvis emot det men nu vill jag ju göra allt på en ggn!

Till sonens rum ska jag bla önska lite ikea-presentkort. Det är väl ok? Han kommer ju få massa leksaker ändå och blir bara 2 så han förstår inte så mycket mer än att han får några presenter. Hur många spelar ju ingen roll för honom. Då kan jag fixa hans rum också. Han fyller slutet av nov och nu är vi ju nästan där så, där har jag ork att vänta. Speciellt som det är så mycket annat jag vill göra.

Har sålt av en del hemma också. Soffan naturligtvis, spjälsängen, smycken osv.

Jaja. Detta är vad min hjärna går ut på för tillfället. 

• Maia

Mår skit och orkar inte ens bry mig om mer att fixa här hemma.
    Vill bara gråta och gömma mig. Har ju sonen hemma så det blir svårt. Ångesten trycker som ett stäv över bröstet på mig. Har tagit ett par stesolid och hoppas de verkar snart plus att jag måste ge lillen frukost nu och göra oss iordning för att åka till psyk och hämta mediciner. Kanske blir bättre också bara jag kommer igång. 

• Maia
    MuSiCLoVeR skrev 2010-09-13 12:50:00 följande:

En del utav er pratar om stesolid, är det något ångestdämpande el vad?
    Själv får jag bara Fluoxetin Mylan utskrivet och ngn typ sömntablett, om jag har svårt att somna..har frågat flera ggr min läkare om jag kan få ngt annat, mot min ångest, får ju panikattacker emellanåt också, men han vägrar att skriva ut annat Obestämd

Lite snabbt bara..
    Stesolid är ångest dämpande, lugnande OCH beroendeframkallande. Benzo preparat. Googla på det. Jag har ätit det så länge så jag klarar inte att inte har några hemma. Trappar ner (igen) och jag har nu bara 15mg/dag. Vissa adgar behöver jag ingen men då kan jag behöva mer andra dagar.

Måste du inte så är det bra om du inte får det.
    Kram! 
  • Maia

En sak jag har fått göra ett par ggr när det blivit för mycket tjafs med sonen. (har bara en på 2 år men det kan vara tillräckligt) Jag har helt enkelt gått in i sovrummet, hållt i dörren så han inte kan komma in och fast han stått utanför och gråtit så har jag varit tvungen att stå och hitta andningen igen. Det är ju inga längre stunder, står kanske högst en minut. Min ssk på psyk sa att det är helt i sin ordning och att då kommer det ju ut en lugnare mamma som återigen kan ta hand om sonen. Alla föräldrar tappar fattningen ibland men jag tror, utifrån mig själv, att man som psykiskt skör så tror man allt är överdrivet och fel, ger mig själv alltid dåligt samvete om jag har en sämre dag och inte riktigt orkar leka med sonen som sig bör.

Man måste tillåta sig själv att andas ibland. Gjorde jag inte det så skulle jag bara få just panik. Sen har jag ju stesoliden till hjälp också men det är egentligen inte en sund lösning på ett vanligt vardagsliv. 

• Maia
    susye skrev 2010-09-14 00:45:12 följande:
    har kommit hem fårn vår minisemester idag o när jag läser här ser jag att flera av er mår dåligt.
    skickar styrkekramar till er.
    vår resa var jättebra men tankarna på vår älskade ängel fanns där hela tiden o de gör ont, så ont.
    blev så påtagligt att vi var en för lite.
    är så förbannad på den sjukdom vi alla lider av.
    den tog ju vår ängels liv
    Hej raring och välkommen hem.
    Bra att det var en bra mini semester men synd att din ängels frånvaro var så stark.
    Håller absolut med dig om sjukdomen. Den är rena resan till helvetet och tillbaka, ggn efter ggn.
    Skickar styrke kramar!! 
Svar på tråden Bipolär/manodepressiv sjukdom, vi fortsätter i ytterligare en tråd 2