• Maia

Bipolär/manodepressiv sjukdom, vi fortsätter i ytterligare en tråd 2

Stealth skrev 2010-08-24 08:31:44 följande:
    Varför har vi alla det tufft samtidigt????
    Bra fråga. Kanske att många mått bättre under sommaren men nu är den snart över.

Själv så har jag nu satt ut dagsdosen antidepp och har jobbiga utsättninssyndrom. 
  • Maia
    Stealth skrev 2010-08-24 09:22:09 följande:
    Ja stesolid är slut i hela GBG sa de igår och slut hos distributören
    Det låter ju konstigt.

Jag kanske har turen att psyk delar ut mina piller varje vecka. Då är det ju upp till dem att ha ett lager. 
  • Maia

Känner mig lite piggare nu. Efter stesolid då. Det jobbiga är att jag måste räkna och planera varje ggn jag har behov av dem. De ska ju räcka ett antal dagar.

Har nu huvudvärk istället men hoppas det släpper snart, tagit alvedon. Fått lite plock undanstökat och har några grejer jag skulle behöva göra idag men tänker inte känna dem som krav utan fokuserar på sonen och sen ta det därifrån. Det enda jag måste göra är att gå till affären, gärna snart innan allt folk börjar strömma dit. 

• Maia
    Stealth skrev 2010-08-24 13:36:52 följande:
    Jaha då beställde jag en mobil. Smart.
    Aj då. Var det inte behövligt? Kan du inte skicka tillbaka den sen och häva köpet?

Sambon fick mig igår att klippa ett kreditkort. Han tvingade mig naturligtvis inte utan vi pratade om det och det var mitt eget beslut. Känndes ganska skönt faktiskt. 
  • Maia

Är det nån av er som har antidepp tillsammans med stabiliserande? Bara nyfiken.

• Maia
    Asplund skrev 2010-08-28 07:26:37 följande:
    Hej!
    Jag undrar om någon av er vet om det finns någon som tecknar livförsäkring för person med bipolär diagnos?
    Oj! Finns det specificerat?
    Jag vet tyvärr inte iaf, som du nog förstod. 
  • Maia
    Stealth skrev 2010-08-29 15:24:12 följande:
    Jag tl voxran/wellbutrinen för att d inte är ssri för de ger mig mani.

Jag är så söndergråten så jag har huvudvärk som en idiot. Jag lipar och lipar och lipar.... blääääh.
    Är det så jobbigt nu..?
    *kramar om* 
  • Maia
    Stealth skrev 2010-08-29 22:30:59 följande:
    den ena katten kanske dör Gråter jag har inte stesolid nog att klara av två dagar till ens. Jag måste ju jobba imorgon, och ta honom till veterinären.. det gör så ONT för jag veta tt om de som hade han innan ahde behandlat honom hade det aldrig ens gått sähär långt nu går han med smärtor hela tiden och bara ... blääää

nu gråter jag IGEN fanfanfan
    Åh, vad hemskt! Det är fruktansvärt att förlora ett husdjur, en familjemedlem. Att det även beror på hur tidigare ägare hade kunnat sköta kissen bättre.. Förstår din sorg och besvikelse.

Massa kramar! 
  • Maia
    Stealth skrev 2010-08-30 19:36:29 följande:
    är hemma nu, han fick en massa mediciner och grejer, han kissar överallt fortfarande men det ger sig nog. Det ser ljusare ut. Somnar snart bara...
    Hoppas det ordnar sig.
    Kram 
  • Maia
    susye skrev 2010-08-31 17:27:51 följande:
    men ursäkta vad är det för läkare? så alla som skär sig är borderline då enligt honom? sjukt ju. många bipolära som skär sig o även deprimerade o ångestladdade för det är ju i ångest man oftast skadar sig själv. o vaddå att det inte skulle vara viktigt med diagnos? självklart att det är det. är du bipolär ska du ju äta medicin för just det. kan du få träffa nån annan läkare för en andra bedömning tror du? jag skulle byta läkare direkt om jag vore dig. du har rätt till en rättvis utredning. voxra är ju mot depression o är man bipolär bör man ju äta nått stämningsstabiliserande också
    Kan bara hålla med susye i allt där.
    Till mig sa min läkare att jag skulle inte haka upp mig för mycket på mina diagnoser så jag går in i dem. *lätt sagt* Han menade på att diagnoserna var viktiga för läkarna så de kunde medicinera mig därefter.

Byt läkare. Lyssnar han varken på dig eller din sambo, som lever med dig dagligen, så verkar han, för mig, inte seriös.
    Jag hade en läkare i början när allt började på nytt med depressioner, psykoser osv. Han var arrogant och gick till slut med på att sjukskriva mig. Skrev -ångest, gråter mycket-  Gissa om den sjukskrivningen gick igenom. Sambon var med mig sista ggn dit och sa efteråt att, den läkaren går du aldrig till igen!
    Så jag bytte både läkare och VC.
    Kramar till dig och sök hjälp på annat håll. Om din sambo orkar så be honom hjälpa dig i att få vården att lyssna. 
Svar på tråden Bipolär/manodepressiv sjukdom, vi fortsätter i ytterligare en tråd 2