• Maia

Bipolär/manodepressiv sjukdom, vi fortsätter i ytterligare en tråd 2

Wicke skrev 2010-06-08 23:32:07 följande:
    Tack snälla ...ingen hit att bli påkörd dock!

Idag efter att jag lämnat Liten på fsk, låg som satan, tänkte jag att jag drar till havet och sitter där en stund. Kanske kan vara bra. Men det gick inte för med ens kom jag på att jag har sömntabletter jag kan ta och lägger jag mig i havet så behöver jag ju inte komma upp igen. Blev som vanligt livrädd för mig själv, körde fort hem, stängde dörren men började direkt fundera kring rakblad. Inget har funkat Sen gjorde jag något jag inte gjort tidigare. Jag ringde en vän och bad honom vara här för att jag inte orkade vara själv. Han kom och även om jag inte lyckades vända upp så fick han prata och jag fick fokusera på någon annan eller på att svara på hans frågor. Vanligtvis brukar jag försöka ta ett gäng sömntabletter och sova mig igenom den värsta skiten.

Phju....jag är helt matt, vill bara sova, gråta och sova i ett år känns det som.
    Stolt jag blir! Att du ringde din vän och valde ett sunt alternativ för att handskas med dig själv. Jätte bra!
    Kram och hoppas det vänder för dig snart.
  • Maia
    Stealth skrev 2010-06-08 19:38:50 följande:
    suuuck blev påkörd bakifrån för en stund sen, slog i huvet, tror ni jag någonsin blir normal igen

lol

ne men jag har ont i huvudet så jag ska sova, spände mig nog massor. Jag stog still så körde en bil in i en annan, som körde in i mig. Puckon! Jag höll avståndet till de framför, hade hon bakom gjort detsamma så hade jag sluppit ha ont i huvet nu...
    Idioter. *suck*. Du anmäler väl till försäkringsbolaget, även om det inte känns som en stor grej nu så måste det finnas i register för eventuella framtida besvär. (possitiv, eller hur )
  • Maia

TigerLily,
    Lagom innebär för mig perfektion och är ett ganska uttjatat och tråkigt ord. Inte för mycket inte för litet. Man ska vara ett får helt enkelt.
    Jag vill nog inte vara lagom, jag vill bara fungera.  

• Maia

Känner mig hög idag! Kommer bli en UNDERBAR dag! Kram på er alla.

• Maia

Tror denna tråd blivit min blogg.
    Jag skriver emellanåt nåt inlägg bara för att hålla tråden uppe.

Igår var en bra dag. Hade kul på gemet och sen hem, hämta lillen, hem och tvätta och byta kläder på honom och sen direkt hem till lillebror som tog studenten. Det var en hektisk dag och jag mådde bra men på em så så fort jag satte mig ner för att ta det lugnt så kom ångesten, även efter stesolid.

Var hypoman när jag kom till gemet och vi hade en liten härlig rusch i cafét men efter det, nada. Blev uttråkad och lugnade automatiskt ner mig lite. Konstig känsla..

Idag vet jag inte vad dagen bjuder på så, kanske skriver sen.  

• Maia
    Anonym (Ninda) skrev 2010-06-11 10:32:58 följande:
    Länge sedan jag skrev nått i tråden.

Jag har haft fullt upp.

Har bakat och haft storkok...frysen är så full så jag typ fått sparka igen dörren.
    Köpt ny data, letat hus, varit i Ullared....ja herregud så jag hållt på.
    Nu har jag nog lugnat ner mig en smula...nu ska jag inte köpa ett hus längre....bara byta ytterdörr.

Har bantat/inte käkat på 2 veckor...men bara gått ner 5 kilo...så nu är jag lite förbannad på det oxå. Att jag inte gått ner mer alltså

Inte nog med det så har familjen ett jävla psykfall/psykopat som förföljer oss så pressen är total....har man inte nog endå liksom.

Just idag känns det som att xanor burken skulle vara jäkligt fin o ta...

Hej!
    Jag har också haft en manisk bakperiod. Fått ge bort en del bröd och kakor för det blev för mycket.
    Skulle behöva banta också. Börjat hetsäta vilket naturligtvis resulterat i att jag gått upp i vikt. :(

Psykopat..?

Bra att du lugnat dig lite. Hoppas du kan komma i jämn fas.
    Kram
  • Maia

Hej på er. Hur går det?
    Idagär jag deprimerad och less. Vill ingenting och önskar att folk bara kunde låta mig va. 

• Maia

Lily,
    Jag däckade igår mellan halv 7 till halv 8 på kvällen. Sen vart jag jätte pigg och letade recept för dagen för både mat och bak. Sov dåligt men känner mig energisk. Tråkiga är bara att det saknas en del ingredienser till det jag vill göra så jag måste sitta snällt och vänta på att affären öppnar vid 8.
    Hoppas energin håller i sig hela dagen för det är så mycket som ska göras och som jag vill göra. Vet dock inte vilken ände jag ska börja i, tankarna är överallt på en ggn. 

• Maia

Brödet på jäsning och ska snart in i ugnen. Jag är skit trött nu och skulle helst vilja gå och lägga mig men det går ju inte nu.
    Har gjort marinad och lagt fliéerna i till middan.

Lagt sonen för en em-vila, utan frukost. Han har börjat krångla med maten så jag vill ha honom hungrig till lunch. Han fick bara lite frukt förut. (Han dricker välling på morgonen så jag svälter honom inte ;)) 

• Maia
    cherrybaby

Nånting är fel i citeringen här men..
    Det låter jätte bra att kunna vända tänkandet så där.  Hoppas du blir ordentligt utredd nu och jag förstår absolut att du känner dig som en försökskanin men i längden får de nog till det. Kul att du klarar skolan och tom trivs där.  
    Du är en kämpe. Kram 
Svar på tråden Bipolär/manodepressiv sjukdom, vi fortsätter i ytterligare en tråd 2