• Maia

Bipolär/manodepressiv sjukdom, vi fortsätter i ytterligare en tråd 2

Ock så uppvarvad igen.. *suck*

• Maia
    Stealth skrev 2010-05-31 22:00:44 följande:
    precis vart, vaxat bilen för tredje gången på 1 vecka. köpt saker till bilen för över 20 000:- nu ... men dne blev fin!
    Jag är som tur är mest inne på mat och bak nu. letar recept hysteriskt och visst, det blir dyrt i början då jag inte har de flesta ingredienserna hemma. Är också extremt shopping sugen men det gäller mest kläder. Har konto på hm men fösöker med att vänta hela tiden med att beställa och hoppas på att det går över. :/
    Har nyss tagit mig en lugn cykeltur för att försöka varva ner.
    Hoppas på en hypo dag imorgon då det är mycket jag vill ha gjort.
  • Maia

Stealth,

Snyggt!
    Vad är det du lagt pengarna på då? För det syns ju inte på bilden.
  • Maia

Sovit jätte dåligt och gav nu upp. Klarade aldrig varva ner igår innan jag gick och la mig så har snurrat hela natten.

Nu ska jag ta mig en kopp kaffe. :)
  • Maia
    Maia skrev 2010-06-01 05:09:10 följande:
    Sovit jätte dåligt och gav nu upp. Klarade aldrig varva ner igår innan jag gick och la mig så har snurrat hela natten. Nu ska jag ta mig en kopp kaffe. :)
    2 jäkla timmar kvar tills affären öppnar. Måste ju köpa lite olika mjöler som jag inte har för att baka frukostbullarna jag hittat recept på.
    Skulle ju knna förbereda inför middan men det är inte mycket att förbereda, skala morötter, potatis och hacka en lök.
    Tror sonen håller på att vakna iaf.
  • Maia

Stealth,

Bra jobbat! Tur att du tänker på ekonomin.
    Nu har jag bröd på jäsning men hade visst bara "plåtpapper" till en plåt. Får prova med aluminium till den andra.
    Så fort jag är klar med bakningen tänkte jag dra med sonen till blomsterlandet. Vill fylla lght med blommor men har egentligen inte råd. Fick en till köksbordet av mamma iaf. Tänkte se om de har några billiga snygga plastblommor för jag tar ju alltid död på riktiga.
    Förbertt inför kalopsen jag ska göra. Vi ska inte äta den idag, har planer på kyckling men en gryta smakar u alltid bäst om den får stå en dag. Då blir köttet mörare och smakerna tydligare. Plus att jag kanske inte känner för att laga mat imorgon då jag ska till gemet.
    Som tur är så kan jag inte släppa lös mitt shoppingsug (som är starkt), vi har knappt till mat och jag måste ju tänka å sonen. Vore det bara jag och sambon så skulle jag nog inte bry mig, vi kan äta pasta men sonen behöver ju lite mer variation och nyttigare mat än så.
    Plus mina jäkla cig.
  • Maia
    Stealth skrev 2010-06-01 10:17:35 följande:
    höhö ja verkligen, vårt förråd är rivet och behöver byggas upp, jag tyckte detta var viktigare att lägga pengar på Jag kan inte laga mat tyvärr eller baka
    Gäller att ha rätt prioriteringar.
    Jag kan inte heller laga mat och baka men jag gör det ändå nu, lite smått manisk. En del blir bra en del mindre bra.
    Åh, jag har så mycket planer för dagen så jag vet inte vad jag ska börja md (förutom det jag håller på med) ... *pust*
    Jag har problem med e-tangenten, den håller på att lossna. Vilka problem jag har!
    Undrar om jag inte kan ha i potatisen direkt i kalopsen.. hmm. kan ju se hur den blir först, man kan ju spä ut med vattn och matgrädde kanske..
  • Maia
    Stealth skrev 2010-06-01 13:09:15 följande:
    jag jobbar med datorer, är det en bärbar?
    Ja. E-tangenten är lös och trillar nog bort när som helst. Ska be sambon kolla på det för han är en riktig datanörd.
    Har du tips dock så tas det tacksamt emot.
    Jag tog 2 stes vid 12 och gick och la mig att vila. Så jävla nere nu..
  • Maia
    Doldis skrev 2010-06-01 18:02:35 följande:
    så låg, så låg... så less på att vara låg... så sorgligt att inse att mina antidepp inte funkar längre efter 6.5 år. Har haft en uppåtperiod på några dagar annars är det två veckors depp på raken och jag orkar fan inte mer nu...

... psykutredning igen i morgon och jag hoppas på ny medicin,..
    Vad jobbigt att vara tvungen att byta mediciner. Lycka till imorgon och Kram!
  • Maia

Hej alla glada, eller inte!

Är så jäkla hypomanisk. Det går i ett och klarar jag vila en stund så blir jag på ett jäkla humör efteråt. Är så uppskruvad att jag inte ens orkar skriva om mina dagar. Ska till ssk imorgon och kanske då vet hon om vi ska justera medicinen eller inte. Det har hållt på lääänge nu och blir bara värre och värre.

Hur mår ni? 

Svar på tråden Bipolär/manodepressiv sjukdom, vi fortsätter i ytterligare en tråd 2