Anonym (jessibell) skrev 2011-01-10 19:49:34 följande:
Jag gör samma sak, bryter kontakten med psyk under mani-perioderna, för jag på allvar tror att jag är botad och aldrig kommer må dåligt igen.

Man tänker ju att man borde lärt sig när det slutar i depression varje gång.
Har du och din syster bara antingen depression eller mani? Inget normal-läge? Man hör om alla som är symptomfria långa perioder mellan skoven, men jag är aldrig symptomfri. Jag är oftast deprimerad, med korta avbrott av mani. Men normal är jag aldrig. Kanske har man dystemi (kronisk lindrig depressioner som grundläge) samtidigt som man är bipolär?
Jag har inget normalläge. Visst, under en depressionspreiod kan det finnas stunder då jag mår okej och inte önskar att jag dog och under de maniska perioderna så är det inte så att jag är crazy och sprallig och rastlös i ett streck hehe så då kanske jag hamnar i något slags normalläge? Men nej, jag har så svängigt humör och är så påverkad av mina personlighetsstörningar så jag har aldrig något normalläge. Oftast deprimerad (månader) och sen kanske 1-3 korta perioder av mani eller hypomani som varar någon vecka. Men sen svänger det upp och ner inom perioderna också och då handlar det om timmar. Jag kan gå från topp till botten, falla handlöst rakt ner på ett par timmar.
Hopplöst knepigt fall kanske

men det ska bli skönt att prata igenom det med en läkare och få svar på vad det är för fel, vad jag ska ha för medicin och så ser jag fram emot att få ett mycket bättre och mer välfungerande liv.
Jag har varit sån här "alltid". De djupa depressionerna började väl runt 10-12-årsåldern ungefär.
Samma sak med syrran men hon har nog ännu mer åt depressionshållet än jag och vi båda har antagits ha kronisk depression förrut men nu har väl alla insett att det inte är rätt diagnos.
Jag har provat att medicinera för depression (Fluoxetin) och blev jättesjuk - psykiskt alltså. Mådde sämre än någonsin och tappade alla känslor inklusive hunger och gick ner så jag blev ett skelett så jag slutade med medicinen och trillade rakt in i en mani, sov inget, ägde världen osv...
Det är enda försöket med mediciner över huvudtaget och det är många år sen.