Inlägg från: Lajkie |Visa alla inlägg
  • Lajkie

Är det ok att servera alkohol vid dopfesten?

Vindfall skrev 2010-02-17 13:12:41 följande:
    Så är det på FL, du vet väl att du från och med nu är stämplad som alkoholist?
    Haha ja men jag tar den smällen  ;) Återkommer i juli om resultat på dagen! haha
    ♥ Sandra nov -06 ♥ Nelly okt -08 ♥ Lillebror bf april -10 ♥
  • Lajkie
    Birgitta2 skrev 2010-02-17 13:16:32 följande:
    Jo, men man känner inte folk så väl som man tror. Men självklart skall TS servera alkohol om hon tycker det känns rätt. Ingen annan kan tala om för henne hur hon skall göra. Tack och lov får man själv bestämma även om man inte får det på FL
    Jag förstår din tanke!

Men jag är hård på den biten och folk som inte kan sköta sig får åka hem. Min sambo är sydamerikan och det är främst vi svenskar som inte kan hantera alkohol. Oftast.
    Stor skillnad på min och hans släkt exempelvis.

På alla 40-50-60 års kalas osv dricks det alkohol och då är ju också barn med..
  • Lajkie
    SunnyBunny skrev 2010-02-17 13:16:54 följande:
    Sen blir det ju fan mycket billigare utan alkohol;)
    Ja det är sant =)
  • Lajkie
    071001 skrev 2010-02-17 13:29:17 följande:
    Sen när är 2 glas vin till maten detsamma som att supa?
    Tydligen är vissa väldigt lättpåverkade som blir omdömeslös, galna, alkoholister och världens sämsta föräldrar om man tar ett eller två glas vin =)
  • Lajkie
    TessaS skrev 2010-02-17 13:43:45 följande:
    Jag tycker absolut det är ok.Varför är det så stort problem att man vill servera det? Borde väl vara ett större problem för den som förutsätter att alla super, knullar och kör radiobil bara för man sippar ett glas vin...?
    gud nu fick jag mig en väldigt rolig syn och ett gott skratt =)
  • Lajkie
    Birgitta2 skrev 2010-02-17 13:48:26 följande:
    Jag menade ju ts, och svarade dig. Fel av mig, det blev fel.
    Jag förstår dig också fullt ut på ett sätt. Men jag hoppas jag känner mina nära så väl och dessutom tvekar jag inte på att skicka hem folk som beter sig illa.
  • Lajkie

Nej jag har redan bestämt mig, det kommer bjudas på alkohol vid dopfesten =)
    Men det är ju för, som någon sa, att det ska vara som en sommarfest/grillfest också.
     Hade vi haft dopkaffe i kyrkans hus som med de andra med smörgåstårta så hade jag inte direkt bjudit på alkohol =) Men nu ska det grillas osv.

• Lajkie
    finnsinganamn skrev 2010-02-17 20:21:47 följande:
    Du kanske inte ska ha öppen bar med gratis drinkar!;)Men ett gals vin till grillat är ju som skrivet! :)Kommer nog sno din idé med dop/grillkväll i framtiden när jag får bebben!;)
    Det kändes så passande bara =) De andra barnen har fötts i okt resp nov och vi har som tradition att döpa runt 3-4 månader i vår familj så ettan döptes 31 mars och tvåan 14 februari =) Då har man inte velat ha nån grillfest direkt =) Men denna som är beräknad till början april kommer ju vara i hyfsad dopålder i juni/juli. Lilla bebisen kommer säkert sova sig igenom hela dagen som de andra har gjort, vare sig vi bjuder på saft eller vin =)
  • Lajkie
    Jennie med ie skrev 2010-02-17 23:24:07 följande:
    Jag är kanske dum som förutsatte att det var de vuxna som drack...
    ja jag ska ju självklart även ge bebisen som döps en flaska med vin =) Kan ju vara gott för han att varva amningen mednågot=)
  • Lajkie
    k girl skrev 2010-02-18 08:29:55 följande:
    Fast det är faktiskt ingen dum idé - ett fint lagringsvin att öppna på tjugoårsdagen.
    Ja det är sant :)
  • Lajkie
    Ejnie skrev 2010-02-18 08:39:35 följande:
    Anldeningen till att det ofta är dopkaffe är väl mest att själva dopet sker kring lunchtid i de flesta kyrkor. Jag tycker det låter trevligt med grillkalas, och som flera skriver, det är ju knappast meningen att det ska vara ett sjöslag utan något glas till maten eller så.
    Jag hade tänkt mig ceremonin runt 15-tiden, så är man klar med kyrkan precis till middagsdags.
  • Lajkie
    Ejnie skrev 2010-02-18 10:01:55 följande:
    Som sagt, jag tycker det låter trevligt. Kolla att kyrkan faktiskt har doptider vid tre, det är inte alla som har.
    Vår kyrka är rätt tillmötesgående när det gäller sånt. Förra året ville jag prompt döpa dottern på Alla Hjärtans Dag och det var då ytterliggare 4 dop den dagen, så jag tjatade till mig en tid vid 15 då också :)
  • Lajkie
    Tom Araya skrev 2010-02-21 06:57:23 följande:
    Ja, eller varför inte bjuda gästerna på samma meny som för det döpta barnet.
    Bra idé, det är ju trots allt barnets dag. ;)
  • Lajkie
    Vaniljkex skrev 2010-02-21 12:54:10 följande:
    Ja de var därför jag var ironisk ;) Jag tror jag avstår att amma 70 pers på dopet. haha
  • Lajkie

Tråden är gammal

Barnet är 6,5 år....

(¯`°?.¸ Mamma till Sandra -06, Nelly -08, William -10 ¸.?°´¯)
Svar på tråden Är det ok att servera alkohol vid dopfesten?