Inlägg från: Ullis 10 |Visa alla inlägg
  • Ullis 10

Är det ok att servera alkohol vid dopfesten?

Självklart bjuder man på vin till maten.

• Ullis 10
    tebax skrev 2010-02-17 14:27:16 följande:
    Nej verkligen inte! Folk får ju iof göra som dom vill men jag skulle aldrig göra det. Fattar inte att man måste dra in alkohol till varenda litet tillfälle.
    Ett glas vin hör till vid mat ungefär som en kopp kaffe efteråt.
  • Ullis 10
    FrökenSwe skrev 2010-02-17 20:56:46 följande:
    Okej till maten men näe jag tycker faktiskt inte alkohol passar in på ett barndop! Tycker faktiskt det är lite tragiskt men det är min åsikt är kanske typiskt svensk !
    Varför tragiskt? Handlar ju inte om berusning. Fattar verkligen inte.
  • Ullis 10
    Ninth skrev 2010-02-17 21:10:20 följande:
    Håller med dej.Nix - det är ju bebisen som är höjdpunkten, ska de hålla i bebisen med ena handen o glaset med det andra? Vi har haft två dop, och även om de vuxna tar sig ett par glas ibland på andra fester så har det aldrig varit nån som frågat efter vinet eller bubblet eller dyl när vi haft dop. Skulle aldrig komma på tanken själv, men folk får ju självklart göra som de själv vill.
    Nä de flesta av oss är nog för väluppfostrade för att fråga högt:)
  • Ullis 10
    FrökenSwe skrev 2010-02-17 21:19:45 följande:
    Inget tragiskt med det? Du förknippar det nog med fylla.
  • Ullis 10

mamma2kids:
    Vi har haft det på barnkalas! När vi kommit till matbiten bjuder vi alltid på en öl eller ett glas vin!!!

• Ullis 10
    Lilla Morran skrev 2010-02-18 10:18:02 följande:
    Det där är ju helt upp till var och en. Själv skulle jag inte servera alkohol, då jag inte tycker att det passar när barn är närvarande - det finns alltid någon i sällskapet som inte kan låta bli att dricka ett glas eller två för mycket... och barn märker mer än man tror...men som sagt, det är ju upp till var och en, jag skulle ju inte vända och gå hem bara för att det serverades alkohol... däremot skulle jag själv välja att avstå om jag hade mina barn med.
    Nja då har vi tur - vin serveras alltid när vi äter middag med vänner o släkt - ingen har någonsin spårat ur. Då måste du ju givetvis hålla koll på denna enda personen i din bekantskapskrets, skulle inte heller vilja utsätta mina barn för nån med alkoholproblem. Självklart uppfattar ett barn en sådan person.
Svar på tråden Är det ok att servera alkohol vid dopfesten?