Inlägg från: SunnyBunny |Visa alla inlägg
  • SunnyBunny

Är det ok att servera alkohol vid dopfesten?

Nej det tycker jag inte. Jag är den som ser helst att såna tillställningar plus andra som är för barnets skull ska vara alkoholfritt. Förstår inte annat! Dricka vin/öl kan man göra andra dagar. Men det här har jag diskuterat så många gånger på FL och det blir bara ramaskrik har jag märkt HA!

• SunnyBunny
    Lajkie skrev 2010-02-17 13:11:59 följande:
    Du har så rätt att dopet är för barnets skull men barnet kommer vara 3 månader och INTE komma ihåg detta, så alltså är det mest för föräldrarnas skull.
    Ja fast det är bara min åsikt. Alla gör ju som dem vill i slutändan:) Tycker att det dricks så mycket i vårat samhälle redan att nåt kan väl vara utan alkohol. Och där drar jag min gräns! Vid dop,barnkalas osv......Sen blir det ju fan mycket billigare utan alkohol;)
  • SunnyBunny
    Amanda85 skrev 2010-02-17 13:22:20 följande:
    Även det är väl förkastligt om man kollar här på familjeliv? Typ...
    Nope..det tycker inte jag;) Jag har inget emot att det serveras alkohol där det finns barn, de flesta kan sköta sig;) Men så länge en tillställning handlar om barnet behöver man inte blanda in alkoholen;) Inget med och göra att det skulle bli en fyllefest HA! Hur skulle de se ut lixom;) Vi människor kan ha lika trevligt utan den där drycken:) Och jag lovar... Cola eller ramlösa är 100gr mer törstsläckande en varm sommar dag än ett glas vin;)
Svar på tråden Är det ok att servera alkohol vid dopfesten?