Inlägg från: Vindfall |Visa alla inlägg
  • Vindfall

Är det ok att servera alkohol vid dopfesten?

Givetvis kan du servera alkohol på dopet, det är ju för tusan vuxna människor som kommer närvara och inte bara bebisar som vissa verkar tro. Tycker att dopfesten låter helmysig, hoppas att vädergudarna är med er.

Livet går fort nu...
  • Vindfall
    Lajkie skrev 2010-02-17 13:10:36 följande:
    Det känns som alla tror jag förespråkar vin till barnen också...:o
    Så är det på FL, du vet väl att du från och med nu är stämplad som alkoholist?
    Livet går fort nu...
  • Vindfall
    Birgitta2 skrev 2010-02-17 13:13:20 följande:
    Man vet aldrig vilka som egentligen kanske dricker för mycket vid en tillställning. Så jag skulle aldrig ta risken. Tycker inte alkohol har där att göra när man har kalas där många barn är involverade.
    Man känner väl sina gäster förhoppningsvis?
    Livet går fort nu...
  • Vindfall

Det är ju bara så löjligt för folk verkar tro att det blir supa av bara för att man serverar alkohol. Inte ens på en helt vanlig fest med bara vuxna människor blir det supa av, det händer väl nån gång att någon tar ett glas för mycket. Men det finns inte någon i min bekantskapskrets som skulle få för sig att bli full på ett dop, men många uppskattar ett par glas öl eller vin. Tror faktiskt att det gäller majoriteten av befolkningen. Folk kan faktiskt hantera alkohol, varför sådan misstro?

Har alla så taskiga erfarenheter av alkohol eller vad beror negativiteten på?

Livet går fort nu...
  • Vindfall
    071001 skrev 2010-02-17 13:29:17 följande:
    Vindfall, jag håller med. Laddat ämne här på fl där majoriteten gång på gång kastar ur sig saker som "kan man inte låta bli har man problem", "alkohol bland barn då har ni problem", "kan ni inte ha kul utan alkohol då har ni problem".Sen när är 2 glas vin till maten detsamma som att supa?
    Exakt, varför inte helt enkelt förklara varför just man själv inte anser att alkohol bör serveras istället för att direkt skrika alkis? Men det är ju som det är här på FL, allting är svart och vitt, finns ingen gråzon.
    Livet går fort nu...
Svar på tråden Är det ok att servera alkohol vid dopfesten?