• chesa

Bildtråd för Phil & Ted's syskonvagnar del 6

Jag har precis sytt färdigt mina dynor till min sportvagn! Jag trodde aldrig att jag skulle klara sy några men det gjorde jag! Jag och blev suuupernöjd! Nu längtar jag tills april när lillebror kommer så att vagnen börjar användas! Tjejen är 18 månader nu och vi kommer nog använda vår gamla vagn tills lillebror kommer!

• chesa
    bohusbebis skrev 2011-01-30 16:17:19 följande:

Testade nya symaskinen och svängde ihop en fotsäck till gamla blåa skrutt PT:n - i väntan på den svarta Explorern. Hoppas den passar den nya vagnen också (fäste bara resårsnoddar upptill för att vara lite flexibel). Dottern tycker dock att den passar lika bra som riddar-mantel...
    (så lätt det var att sy den förresten, bara höftade till och det blev rätt bra resultat faktiskt)
    Åh vad snygg! Jag ska ge mig på att sy en jag oxå! Men har funderat på hur jag ska fästa den på vagnen. Hur exakt gjorde du för att fästa den? Resårsnoddar- vad sätter du fast dem i?
  • chesa
    bohusbebis skrev 2011-01-30 19:52:35 följande:
    Slog i tryckknappar i fotänden som passar på vagnens knappar, 4 st (tänkte att om man behöver trycka fast stormregnskyddet så kan man kanske knäppa upp ett av paren.. Sen resårsnoddar i överkanten som jag knöt om sufflettens tunna båge som går in i chassit. Man kan väl ha tryckknappar där åxå, men det krävs lite pulande för att kunna använda suffletten samtidigt då... Jag tog en gammal filt och ritade direkt på den ungefär hur det skulle rundas av i nederkanten för att passa. Men det finns väl ett mönster hos Skrotdesign tror jag (länk finns i huvudtrådens ts)
    Smart! Hur får man tag i tryckknappar som passar?
  • chesa

Såhär blev vindskyddet jag sydde idag! Sitter dock inte på ordentligt för dottern var måttligt trött på att sitta i vagnen efter alla provningar under arbetets gång!
  • chesa
    bohusbebis skrev 2011-02-01 18:48:39 följande:
    JÄTTEFINT!! Beundrar även dina snygga dynor, har köpt samma tyg som ligger här å väntar på att bli dynor till nya Explorern (om det nu går att göra egna dynor till den). Åh va snyggt det är med helsvart sport förresten!!!
    Är det Ikeas prickiga tyg du använt förresten? Blev det "styvt" att sy i?
    TACK! Ja allt tyg är ikea, även den röda fleecen! Det prickiga är deras vaxduk! Den är mjukare än vanlig vaxduk, tycker jag, så det var inga problem alls att sy i den!
  • chesa

Någon som har bild på acta gracos sufflett på syskonsitsen, både i vanligt och i viloläge? Hur fäster man den?

Svar på tråden Bildtråd för Phil & Ted's syskonvagnar del 6