Inlägg från: bohusbebis |Visa alla inlägg
  • bohusbebis

Bildtråd för Phil & Ted's syskonvagnar del 6

Lägg huvudet på sniskan, så här ser Aussies finest´s solskydd ut på syskonsitsen bak.... Inte optimalt, men helt okej. Vill man ha en "riktig" sufflett så ska man nog satsa på nåt annat, som solskydd funkar den dock.
  • bohusbebis

Lägger in en bild på lilltjejens favoritplats när jag ändå är igång, även om det är emot rekomendationerna så älskar hon att sitta där bak. Brukar ta med en bok, eller se på film - eller krypa ner i varukorgen och vila...
  • bohusbebis

Axel & Idas regnskydd, med liten plastlucka/fönster - går även att fälla ner det röda tyget. Sitter inte perfekt, ska slå i några tryckknappar så att den går ända ner vid fötterna bl.a. Men nästan...
  • bohusbebis

Vet in te om det syns, men här är samma regnskydd fast vänt bakåt och spänt över syskonsitsen bak. Inte optimalt, men med lite fix så går det åxå...
  • bohusbebis
    Förvaring fr Sunshine Kids, vikt på mitten, fäst med kardborreband upptill liksom...
    Förvaring fr Sunshine Kids, hopvikt med kardborrar för fäste.. Fler bilder finns i mitt galleri och i prattråden där jag råkade lägga in fel...
  • bohusbebis

Lite dålig mobil-bild på en Skip*Hop Duo Deluxe (tror jag den heter) fastsatt på sidan, runt bumper/syskonsätes-adaptern nere och runt handtaget ovanför suffletten uppe. Inte så illustrativt med en svart väska på en svart vagn kanske....
  • bohusbebis
    Picabo skrev 2010-08-18 21:51:44 följande:
    En vagn med många möjligheter:

En syskonsits bak åxå så blir det ju en trillingvagn!
  • bohusbebis

Testade nya symaskinen och svängde ihop en fotsäck till gamla blåa skrutt PT:n - i väntan på den svarta Explorern. Hoppas den passar den nya vagnen också (fäste bara resårsnoddar upptill för att vara lite flexibel). Dottern tycker dock att den passar lika bra som riddar-mantel...
    (så lätt det var att sy den förresten, bara höftade till och det blev rätt bra resultat faktiskt)
  • bohusbebis
    chesa skrev 2011-01-30 19:22:22 följande:
    Åh vad snygg! Jag ska ge mig på att sy en jag oxå! Men har funderat på hur jag ska fästa den på vagnen. Hur exakt gjorde du för att fästa den? Resårsnoddar- vad sätter du fast dem i?
    Slog i tryckknappar i fotänden som passar på vagnens knappar, 4 st (tänkte att om man behöver trycka fast stormregnskyddet så kan man kanske knäppa upp ett av paren.. Sen resårsnoddar i överkanten som jag knöt om sufflettens tunna båge som går in i chassit. Man kan väl ha tryckknappar där åxå, men det krävs lite pulande för att kunna använda suffletten samtidigt då... Jag tog en gammal filt och ritade direkt på den ungefär hur det skulle rundas av i nederkanten för att passa. Men det finns väl ett mönster hos Skrotdesign tror jag (länk finns i huvudtrådens ts)
  • bohusbebis
    chesa skrev 2011-01-30 20:05:23 följande:
    Smart! Hur får man tag i tryckknappar som passar?
    Går över i prattråden istället.... tipp, tapp, tipp
  • bohusbebis
    chesa skrev 2011-01-31 19:40:41 följande:

Såhär blev vindskyddet jag sydde idag! Sitter dock inte på ordentligt för dottern var måttligt trött på att sitta i vagnen efter alla provningar under arbetets gång!
    JÄTTEFINT!! Beundrar även dina snygga dynor, har köpt samma tyg som ligger här å väntar på att bli dynor till nya Explorern (om det nu går att göra egna dynor till den). Åh va snyggt det är med helsvart sport förresten!!!
    Är det Ikeas prickiga tyg du använt förresten? Blev det "styvt" att sy i?
  • bohusbebis
    Valkyria84 skrev 2011-06-05 21:19:37 följande:
    Halloj!!

Vi har två pojkar som är 2.5 år samt 1.5 år och tänkte köpa phil & ted vagn!
    Hur gamla är era barn som åkere P & t??
    köpte vår första PT när barnen var 1,5 och 4,5. Har fortfarande en pt som resevagn, nu fyller barnen 3 + 6...
Svar på tråden Bildtråd för Phil & Ted's syskonvagnar del 6