• Maeva

behöver lugnande ord om kejsarsnitt

Hej!
    Jag har under nästan hela graviditeten sett fram emot förlossningen som en spännande utmaning och en fantastisk upplevelse. Men då det verkar som att mitt bäcken är snett (ska röntgas) + att bebis ligger över normalstorlek är en vanlig förlossning inte längre självklar. Saken är den att medan jag varit rätt avslappnad inför en vaginal förlossning är jag LIVRÄDD för tanken på ett snitt. Tanken på den stora operation som ett snitt måste vara, smärtan och begränsningarna efteråt gör mig gråtfärdig. Så jag skulle helt enkelt behöva höra erfarenheter från er som snittats. Hur går det till? Hur mår man efteråt? På vilket sätt är ett snitt negativt för barnet? Finns det positiva sidor med ett snitt? Ja, allt! Tack på förhand....

• Svar på tråden behöver lugnande ord om kejsarsnitt
  • Maeva

Åh, tack snälla ni för att ni tog er tid att skriva så mycket. Försökte prata med min BM igår, men hon uttryckte sig lite klumpigt och negativt vilket ledde till att snörvalde och grät i bilen hem...

• Maeva

Jag är i v 36 nu så det börjar ju bli lite bråttom att få allt utrett och klart. Ska in på fredag för röntgen av bäckenet och i nästa vecka blir det UL för en mer exakt storleksbedömning av barnet. Jag antar att det är en kombination av de båda resultaten som utvisar om jag måste snittas, hade bebis varit mindre hade det kanske inte gjort så mycket att bäckenet är lite snett.

När ska du snittas? Jag vet inte varför jag tycker det är så obehagligt, men bara det där med att få ett datum och en tid då de ska skära i en får det att krypa i kroppen på mig...

Svar på tråden behöver lugnande ord om kejsarsnitt