graviditeten är bara en illusion..
... så tänkte jag angående min och min sambos graviditet. Innan man hade någon form av bevis på att något faktiskt existerade där inne, så kändes allt väldigt overkligt.
Nu har jag istället en stark övertygelse om att jag är den enda på jorden som är med om denna (blivande) pappa-grej. Det hela känns bara som en helt totalt uppslukande upplevelse, som faktiskt tar stor del av min vakna tid att fundera kring.
Jag märker även att jag blivit mer blödig på sistone. Klarar knappt av att se känslomässigt gripande filmer utan att bli tårögd. Plus att jag börjat lyssna på P1.
Dessutom märkte jag till min stora förvånelse att jag, efter att ha sett haitihjälpen på tv, donerat en rejäl summa pengar till läkare utan gränser samt någon annan hjälporganisation. Det bör tilläggas att jag aldrig donerat en krona i mitt liv, förut.
Det känns på något sätt som att jag mognat rejält från dagen jag fick reda på att jag skulle bli pappa. Jag börjar fundera på allt roligt jag ska göra med mitt barn, vilka bus jag ska lära det, samt hur jag kärleksfullt och ömsint skall styra in det på att bli nästa idrottstalang om sisådär 20 år(mamman vet självklart inget om dessa planer).
Jag fyller 30 i år, ifall någon undrade det :)
Jag vet inte vad jag egentligen vill med denna tråd. Förmodligen att kolla av med andra killar att mitt beteende är helt normalt, och att jag inte håller på att bli tokig.