Minatre3 skrev 2010-06-11 22:48:09 följande:
Förstår att det gör dig lite ledsen, tyvärr är jag en av dem......har en av varje och vi har "alltid" pratat om 3 barn så när det var dags för trean ville jag jätte gärna få en tjej till .Blev nästan fixerad....ettan hade jag ingen tanke eller önskan om kön.....blev en underbar son, när det var dags för tvåan tyckte jag att det skulle vara roligt med en tjej också men trodde nog att det blir nog en pojke till och det är kul det med, men tvåan blev en underbar tjej. Vet att jag tänkte då att det var skönt för då slipper jag tänka på det inför tredje som "nu kan få bli vilket som"....

Så med andra ord eskalerade det från att inte ha någon önskan om ett visst kön till att önska lite till att önska det mest i hela världen (efter ytterligare ett friskt barn så klart). Kan inte förklara det på annat sätt än att jag vill återuppleva min dotter en gång till....låter lite knäppt.....och jag vet att de inte skulle bli kopior av varandra med stor sannolikhet....utseende, personlighet osv att det skulle bli en alldeles nu liten egen individ....men ändå.....jag och min dotter är väldigt nära varandra och har ett speciellt band. Vet inte om det beror på kön eller personlighet......Men jag älskar alla mina barn lika mycket men på olika sätt.
Sen hoppades jag på en tjej till också för att ge min flicka en lillasyster eftersom de är närmst i ålder.....har själv alltid velat ha en syster......
Såg väl framför mig allt mysigt tjejigt vi tre skulle kunna göra tillsammans när de har blivit vuxna...och som så många har skrivit här.....den nära dotter mor relation som jag själv har med min mor ville jag uppleva igen x två då för att gardera mig

Kan ha att göra med att jag inte har några syskon över huvudtaget och ens mamma blir ju inte yngre direkt
Blev lite långt och snurrigt men en liten förklaring från mig i alla fall.
Ahh...glömde att skriva att nummer tre blev en underbar son till!

Skulle inte byta honom mot alla tjejer i världen men jag skulle ljuga om jag sa att jag inte blev besviken vid fostervattensprovet då vi fick reda på det med resultatet. Jag hade ju följt tjej "receptet"

Han blev i alla fall till genom, bisolvon, tranbär, missionär, 3 dagar innan ÄL
Kram och lycka till!
haha de belv långt, men Bra o intressant.
Du formulerar dig bra, Mor o dotter relation, som mellan Mig o min mamma. Sen som du säger kan de va olika från person. Vissa tjejer e kanske ingen mamma/mor relation..
Men ja kan bara utgå från mig å hur min bror o syster är.
Min syster som är äldst e de 7år emellan, hade bvarit roligare om de va 4 som mellan mig o min bror.. men nu på senare tid har man väl mer gemensamt, barn, o sånna saker.. Men vi missa varann innan känns de som.
Vi lär nog få en pojke till säkert haha.. men man vet ju aldrig.
Ni som tog reda på könet & det visa sig vara de ni "inte" tänkte baka, ångra ni er förtitt eller känns de som en BRA grej så man Vet inför barnets födelse sen?
jag tror säkert ja skulle va inställd så mkt på pojke så de skulle nog bli lika reaktion som vid en förtitt, som de känns nu.
men jag ÄLSKAR mina pojkar. Dem förgyller mitt liv & jag har en nära relation till dem, mina UNDERBARA BARN!!!!!! 
som de känns nu så hade jag INTE kunnat tänka mig dem som tjejer istället. För de e mina prinsar =) (även om ja önskar dem en prinsessa)