Inlägg från: PåvägMotSyskon |Visa alla inlägg
  • PåvägMotSyskon

här är det. fast de kanske var vad de tror bara.

"

Italienska forskare tror på årstiderna
    Enligt italienska forskare föds det fler pojkar under de gynnsamma sommarmånaderna. Det är naturens sätt att hjälpa de svagaste fostren, pojkarna.
    Manliga foster är känsligare än kvinnliga och fler manliga foster förolyckas under graviditeten. Den mänskliga kroppen försöker också motverka detta och av 1 000 graviditeter är 511 foster manliga och 489 kvinnliga.
    Forskare på Policlinico i Modena i Italien hävdar nu att även naturen lägger sig i för att hjälpa de svagare manliga fostren överleva. Mellan september och november blir 535 foster manliga och bara 465 kvinnliga. Det innebär att under den tid på året när klimatet är bäst för nyfödda, under sommarmånaderna, föds det flest pojkar.
    – Naturen förstår att manliga foster och nyfödda är mer sårbara än kvinnliga och försöker ge pojkar ett försprång, säger dr Angelo Cagnacci.
    Forskarna har tittat på statistik från över 14 000 födslar. De drar slutsatsen att om du vill ha en pojke i den här delen av världen ökar dina chanser om du försöker bli gravid mellan september och november.
    – Och även om antalet befruktningar är lägre under mars, april och maj, så är det under de här månaderna du har störst chans att få en dotter, säger dr Angelo Cagnacci.

Har man större chans att få barn av samma kön?
    Det cirkulerar uppgifter om att det är 70% (finns många olika värden men 70% kan man ofta läsa om) mer troligt att få ett barn av samma kön som föregående barn, men en undersökning som utfördes av US Dept. of Labor med 6000 amerikanska familjer som underlag visade att det inte finns någon sanning i det påståendet.
    Det föds, i princip i alla länder runt jorden, 51% pojkar och 49% flickor. Varför naturen gör på det viset är omtvistat men en teori säger att det beror på att pojkar generellt är mer omtåligare (pojkar är mindre troliga att överleva det första året och mäns livslängd är kortare än kvinnors) och att det lilla överslaget på 51% är naturens sätt att jämna ut balansen.
    En annan teori handlar helt enkelt, i Shettlesmetodens (se ovan) anda, om att pojkspermier är snabbare och därför lite mer frekvent vinner racet till ägget.
    Den amerikanska undersökningen med 6000 familjer som underlag visade att chanserna i princip, oavsett tidigare barns kön, nästan alltid är 50% (51/49).
    Oddsen för att få en pojke verkade öka något efter en flicka, förutom när man redan hade två flickor då en tredje flicka var mer troligt.
    Det verkar som att man alltid, oavsett om man har tidigare barn och deras "

http://www.niomanader.se/content.asp?ID=147

Theodor 070518, Dexter 090328. BF 5-6 Januari 2011
  • PåvägMotSyskon
    Väntan på en liten skrev 2010-05-03 19:22:31 följande:
    Syskon: Enligt den italienska läkaren så ska jag då få en flicka pga att den är gjord i april
    jo jag vet, de va de som va så lustigt tyckte jag. att vi ska få en flicka, men enligt fl "kalendern" så får vi en pojke..

vi får väl se vilket som stämmer *ler*

Mina pojkar e gjorda i juli & augusti å födda (enligt bf april) å maj månad
  • PåvägMotSyskon
    Karpen skrev 2010-05-06 18:01:02 följande:
    Hej på er.Hade tänkt att skita i tråden totalt, men jag kan inte hålla mig ;)Vi ska få en LILLEBROR och vi BAKADE EN TJEJ  på alla sätt. Vi var på 3D i förr går.Så nej, det finns nog inga metoder. Utan det blir var det blir helt enkelt.Tack och hej.
    hur bakade ni flickan? intressant o höra. sexa ni innan äl några dagar osv??
    nyfiken som en tok !! =)
  • PåvägMotSyskon
    jennyfer skrev 2010-05-07 09:23:48 följande:
    Hihi, precis som vi! Det blir kanske helt enkelt vad det blir. Det ska bli kul att se statistiken sen.PåvägMotSyskon och Summerlove: vet inte om ni såg, men Karpen försökte baka en flicka men det blev en pojke.
    Jag vet att de blev en pojke, de gick inte att missa. Jag bara undra Alla sätt de gjort för o baka flicka, så man vet om de finns chans på en flicka åt mig, då vi inte riktigt "baka" flera dagar innan
  • PåvägMotSyskon
    Angy87 skrev 2010-05-07 10:23:50 följande:
    Håller med dig fullständigt! Man ska skaffa barn för att man vill ha mer barn, inte för att man vill ha ett speciellt kön.. annars kan man bli regält besviken... sen kan man alltid hoppas på ett visst kön, men som du säger, man ska ta dessa teorier om att det går att påverka könet med en nypa salt och se det som en rolig grej.
    jag tror att alla vill ha fler barn. Å sen att man alltid kan "hoppas" på ett visst kön, de e ju de alla gör. Å de e ju klart man blir besviken, att man inte lyckats få en av de könet man längtar efter att få. Man vill ju så gärna se hur de andra könet ser ut me en blandning av oss 2.. å te x me en tjej få klä henne i klänningar o hårsnoddar, ja allt tjejer gör....

Man sörblir ju inte ledsen för man får en te x kille, man sörjer för den te x flickan som man aldrig fick. Å vice verca
  • PåvägMotSyskon
    LukasoViktorsMamma skrev 2010-05-07 17:09:23 följande:
    Håller helt med dig!
    Tack. För jag menar. Vi alla vill ju ha barnet oavsett om vi  gör ett försök i att få te x flicka i mitt fall.

ANGY87

Självklart kommer jag älska barnet villkorslöst oavsett om jag har 1 eller 30stycken. Men Det är ju klart att alla hoppas på de andra könet OM deras önskar är att få de motsatta.. Förstår inte riktigt vad du menar med att man itne skulle älska de barnet lika som de andra för man önskar sig ett visst kön??

Jag trodde alla älskade barnen oavsett villket det än blir, bara det att man kanske känner att de e sista chansen o de vore jätteroligt om de kom en av de man önskade.. de vore konstigt om man inte blev besviken, besvikelsen kan ju vara i den grad att de känns som om man inte kan föda mer än 1 kön? fast man kan föda olika. Varför kunde den föda olika, men den föda 5 av samma kön innan de kom en av de andra? man kan ju få sånna funderingar, kring varför kan inte jag få, om andra kan.

Jag tror som ja skrev innan, att ALLA vill såklart ha barn, de e väl därför vi sätter dem till världen. Sen har man ju en önskan om att få ett visst kön av den anledningen jag beskrev tidigare.
  • PåvägMotSyskon
    Angy87 skrev 2010-05-07 23:02:27 följande:
    jag ursäktar! jag tror du missförstår mig.. hur kan jag förklara utan att det ska "come out wrong" så att säga... visst, du har blivit gravid nu för att du vill försöka få en flicka, det är helt okej, vi alla här har en önskan att få det andra könet nästa gång och vissa andra här har en önskan om att få samma kön igen.. om vi inte hade en önskan så skulle vi inte skriva på den här tråden.. du säger att du visst kommer älska ditt barn om det blir en pojke, och det är just det jag menar.. har du den inställningen så är det helt rätt att göra ett till försök till flicka.. men det finns ju de som inte har den inställningen från början att "blir det motsatta könet mot vad man önskat sig så kommer man älska barnet lika mycket ändå för det är i slutändan ett barn man vill ha oavsett kön". Det finns ju de människor som gör abort när de får reda på att sitt försök till ena könet misslyckats (som exempel).. min åsikt är att i det fallet är det inte rätt att skapa ett nytt liv. min sambo till expempel, hans mamma hoppades under hela graviditeten att han skulle vara en flicka, ut kom en pojk, hon fick förlossningsdepression och var tvungen att lämna bort honom till släktingar över en period... behöver jag nämna att deras relation är inte den bästa idag och att det här är något han mår dåligt över. Att bli besviken, självklart blir man det.. jag klandrar ingen.. det är ju inte barnet i magen man blir besviken på.. det älskar man ju oavsett vad.. och så länge man har den tankesättet  (vilket alla på det här forumet har), ja, då är det självklart rätt att göra syskon försök :)  blev det lite tydligare nu vad jag mena? jag suger på att formulera mig tydligen.. jag menade verkligen inte att uppröra någon!
    Det framgick inte att du mena "folk som gör abort pga fel kön" i det inlägget du skrev.. Ja trodde du syftade på oss härinne. För abort pga fel kön är jag emot också, det är liiiite en annan sak.. som jag inte fick med i det du skrev. (det är väl ingen härinne som gör abort pga fel kön??

Sen hur din sambos mamma blev e ju tråkigt, men det är nog inget man kan göra något åt, hon älskar väl sin pojke idag? Alla tacklar det på olika sätt, även om man innerst inne älskar sitt barn.

Ska sova nu, är riktigt trött.. me all rätt =)
  • PåvägMotSyskon
    Angy87 skrev 2010-05-07 23:24:51 följande:
    Nej, jag formulerade mig inget vidare nu ser jag när jag läser i de gamla inläggen :/ Ingen aning om hon älskar honom.. han är klart tydligt inte hennes favorit, det märks.. dem har inte någon mor-son relation skulle jag inte säga. men som du sa, inget som går att göra något åt nu. Någon som vet hur ultraljudet gick för skrållan1978 idag? jag är så nyfiken :))
    ja fick en ul bild av skrållan1978 på mms =)) så söt liten bebis. Kön e lite oklart.. så vi får väl se när hon läggerin bilden va ni tror. Har ju den här så ja försöker luska =))
  • PåvägMotSyskon
    LukasoViktorsMamma skrev 2010-05-08 09:22:38 följande:
    När jag var på mitt första ultraljud sa han att killar o tjejer växer lite olika och att killar kunde vara lite större.. (sen har jag hört om mest killar som fått tidigare datum, men även ngra som fått senare, men jag har aldrig hört om ngn som väntat flicka och fått ett tidigare datum (förutsatt att man vet när man blev gravid då), men det måste väl finnas undantag såklart, men jag tror att generellt är killar lite större än tjejerna, men man får ju tro vad man vill såklart ;))
    intressant =)

så exempel såhär.

Jag hade äl 14.e-15.e april. bf blir 5-6 januari.

Så får jag  bf 1 januari te x, så e de kanske pojke.

å blir bf 8.e så kan de te x va flicka. e de så ni menar??

Spännande iaf.... =)

tror ja flyttades 1-2? dagar me son 2 framåt. Å me sonen så stämde inte ul me SM, enligt SM så skulle bf va 2maj å UL 16.e KOM 18.e, men då hade ja ej koll på äl, utan de va SM me 1.a sonen
Svar på tråden Vi som försöker att få en flicka eller en pojke