• Elsans

Vi som försöker att få en flicka eller en pojke

(och med hela tiden menar jag såklart hela tiden från mens till ÄL, inte hela cykeln)

• Elsans
    CoolaSuperMamsen skrev 2010-08-05 14:23:04 följande:
    tranbärstabletter gynnar vilket kön nyfiken?
    flicka!
  • Elsans
    Zesssan skrev 2010-08-05 08:37:40 följande:
    ojojo halloj tjejer! killar?
     denna tråd behövde nog jag. Jag är också ute efter att baka en flicka hehe
    jag har två pojkar nu.

Jag har köpt massor med ÄL tester och eftersom jag inte har en ANING om när jag har mens så kör jag dessa test varje dag,och visar det neg så har vi sex. Nu är det 4 dagen och ska testa om några timmar för att se om det fortfarande är neg.

Vad är detta med orgasm?? jag har fått orgams varje gång och vi kör olika ställningar.
    hej! Tyvärr kan jag inte svara på det, jag har funderat på att prova samma sak. Slutar m p-piller på söndag och tänkte antingen bara räkna 14 dagar från SM och räkna det som ÄL och sen ha sex några dagar innan bara. Elelr göra som du, och testa med tester och ha sex när det INTE visar. Puffar fram frågan lite, någon annan kasnke kan svara??
  • Elsans
    PåvägMotSyskon skrev 2010-08-05 19:54:50 följande:
    Tack Elsans; ja de känns jätteskönt att de ser fint ut. tack igen hihi, jo de känns bara bra,. ja hade redan ställt mig in på pojke igen, så de kändes som en bekräftelse bara =)

• Elsans
    PåvägMotSyskon skrev 2010-08-05 22:47:38 följande:
    TACK

den va väl lite lågt, på gränsen, så de ska kolla igen i v28 om den flyttar upp sig. (gör även tul då som ja nämnde för dem att ja ska ha, som sist)

JA, jag såg direkt hon bm(min första förlossningsbm) sa ojdå eller nå sånt =) SÅ kika ja extra, å såg direkt :P har de på film ;) inge tvivel haha, de va underifrån tror jag de va
    va kul att ni kunde se själva!
    MrsMuffin skrev 2010-08-06 07:50:08 följande:

Räknar man 14 dagar från första mensdagen...??? Pinsamt värre, men jag har verkligen inte fattat haha.

Ja, om man har en 28dagars cykel. har man inte det så är det lite knivigare för efter ÄL till mens är "alltid" 14 dagar så det är det som är efter mens till ÄL som varierar. Jag tänkte chansa på att jag har en 28dagars cykel och räkna dag 14 som ÄL men har eg ingen aning om hur lång cykel jag har.
  • Elsans

Hej alla! Hur mås det? Här har jag just tagoit det sista p-pillret. Vet dock inte riktigt hur jag ska räkna ut min ÄL nu för jag slarvade en del emd p-pillrena och började blöda redan igår. Någons om vet om det räknas som mensens första dag?

• Elsans
    Vix skrev 2010-08-08 21:29:53 följande:
    Elsans: När man blöder rött så är det periodens första dag så jag skulle räkna som gårdagen.
    tack!
  • Elsans
    Miffi skrev 2010-08-09 07:29:24 följande:
    Måste fråga en sak. Min styvsyster skrev i sin blogg att hon hellre sitter och gnäller och glor än att pratar rosa fondväg och prinsseskläder med mig.
    Jag blev ledsen och besviken eftersom jag trodde att hon var interesserad hon är ju också gravid menar jag.
    Jag skrev till henne att jag bad om ursäkt för att jag pratar om sådant som inte intresserar henne. Och att jag kunde hålla käften.
    Tycker ni jag överreagerade?
    Hon pratar inte mycket med mig annars, men det är så tråkigt att man vid varje familjemiddag bara ska prata om alla krämpor
    fy vad tråkigt, förstår om du blev ledsen, skulle jag ha blivit.ag tycker inte du överreagerar!
  • Elsans
    skrållan1978 skrev 2010-08-13 13:45:55 följande:
    miffi: mysigt. Jag var på mvc i går o fick oxå lyssna på litens hjärta. 158 slag/minuten. magen mätte 32 cm och i morgon går jag in i v 30=)) känns som det gått såå himlans fort, om 8-12 veckor har man en bebis i famnen o gosa med, åhhh vad jag längtar.. Måste fråga. Någon som haft mkt huvudvärk i slutet på graviditeten??? nu har jag haft huvudvärk i 1 vecka varje dag, känns lite migränaktigt, jobbigt är det... Om bara 24 dgr så är det UL igen, ska bli sååå roligt att få se lilla bebisen igen då, om ja  nu inte lyckas boka ett könsUL innan då=)

Alla här hemma e såå nyfikna på vad som är i magen men allra nyfiknast e nog jag=)))
    Jag hade det när jag var gravid med dottern. jag ringde MVC och dom kollade blodtrycket, som inte visade nåt konstigt, och sa att om det inte gick över så skuelle jag ringa förlossningen. De gick inte över så jag ringde förlossningen och de ville att jag skulle komma in, De kollade också blodtryck och gjorde en CTG-kurva. Ingenting var nåt konstigt när jag hade det, gick över efter ett tag, men det kan ju vara det så ring och hör med MVC elller förlossningen tycker jag.
  • Elsans
    Skrållan: Fin mage! somsagt, och som synes, ser den exakt ut som min när jag väntade dottern så jag chansar fortfarande på en tjej där inne. Dock fick jag hela tiden höra att jag hade en typisk pojkmage.

Ok, jag satsar på att ha sex 3 dagar innan ÄL och inget mer efter. Jag räknar med ÄL på lördag eftersom jag inte vet så chansar jag på en 28dagars cykel så sex på onsdag alltså. Finns ju en risk att jag missar ÄL om cykeln är längre dock men det visar sig ju när/om mensen kommer sen hur lång cykeln är. Missionären och orgasmfritt blir det också. (så nu vet ni vad jag ska göra på onsdag. hahahah )
  • Elsans
    skrållan1978 skrev 2010-08-15 12:05:20 följande:
    telma. Önskar jag vågade tro på det du däger men jag vågar verkligen inte det, i morgon ska jag ringa o se om jag får ngn tid för könsul, hoppas sååå det går!!! vill veta så man kan ställa in sig i skallen på blått=))
     Tack! Åh, va spännnade med könsUL!! Hoppas du får tid! Förresten har jag missat hur många barn du har sen innan. Eller, ja jag vet ju att det är 7e du är gravid med men är de andra barnen flickor eller pojkar?
  • Elsans
    skrållan1978 skrev 2010-08-17 08:53:20 följande:
    God Morgon allihopa=) Jag bara måste få berätta: på Fredag kl 11 har jag ett könsUL inbokat=)))))) ÄNTLIGEN får jag veta vad min filur i magen e för "sort"=))) Längtar otroooligt mkt nu o kan knappt bärga mig tills dess!! Hon skulle göra en viktuppskattning på bebisen oxå samt en ordentligt genomkoll av bebisen så man vet att allt är bra med den=)) ÅHHH vad jag längtar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    ååh, va spännande!!!
  • Elsans

Skrållan: Va skönt att bebsien mår bra! och så trist att h*n inte ville visa sig.

För mig att flickbaket gått åt pepparn. Eller rättaresagt har bebisbaket gått åt pepparn. jag kände tydligt av ägglossningen i fredags morse men pga sjukt barn osv så hade vi inte sex förrän igår kväll= alldeles för sent så jag satsar på en junibebis istället!

Svar på tråden Vi som försöker att få en flicka eller en pojke