• Elsans

Vi som försöker att få en flicka eller en pojke

PåvägMotSyskon skrev 2010-08-04 19:40:16 följande:
    ja de va väldigt lika hehe, spännande =)) du vet inte kön??

Ja våra va också lika i olika veckor. Men du o skrållan e oxå i olika veckor =)

Ja allt högre än min e högt för mig :P (oftast e högt när man kan använda byxor vanligt)
    Jag kunde ha vanliga byxor hela tiden, köpte inga gravidbyxor, och fick hela tiden höra hur högt jag bar. Ja, de var också väldigt olika veckor men det var ju min första graviditet så jag skyller på det (dock var den inte liten enl SF-måtten, 2 kurvor över normal hela tiden). Om jag vet kön på min? Jo, en tjej som är 2år nu
  • Elsans
    PåvägMotSyskon skrev 2010-08-04 19:34:38 följande:

Dessa tog ja precis nu.. skulle tagit längre ner så man ser mer av benen.. men man ser ju att de går lågt iaf
    Jag känner mig extrem-trög nu men jag fattar inte varför den är låg och min hög, jag ser det verkligen inte!
  • Elsans
    PåvägMotSyskon skrev 2010-08-04 19:54:46 följande:
    om du kikar på min bild, så går min mage ut mer längre ner än din, din går ut lite högre upp. om man ska jämföra me vilken del av magen som går ut först..

hoppas du hajar något av de ja beskriver =)
    Nu känner jag mig ännu dummare men: JAHAAAA, det är där nere jag ska kolla

haha, ja tiden gick väldans snabbt helt plötsligt jag tror att ens längd är väldigt avgörande för hur man bär också.
  • Elsans
    PåvägMotSyskon skrev 2010-08-04 20:05:20 följande:
    jag tror det iaf.. man säger ju jag bär lågt.. jaha så kollar man nertill.. Ja e ju "smal" eller ja kan sitta ihop kurad oftast mer än de som bär högt.

Ja längden e nog viktig. ja e ca 1,70.. dudå??
    jag är 162. Och vilken stor kille! Glömde jag skriva i förra inlägget.
  • Elsans
    PåvägMotSyskon skrev 2010-08-04 21:24:47 följande:
    15 dagar innan förlossningen med son 1. att man e lång o de inte syns lika e inte alls fallet.. de e så olika.
    tycker min mage va gigantisk, o alla kommentera ju den också... även bm väldigt mycket

Riktig profilbild me son 1 igen detta är  ca 1v innan förlossningen

Ooj, vilken fin mage! Och nej, den var inte liten! Det har dock stämt på alla jag känner som är långa (alla 2st ). Lätta förlossningar har de haft också, bara nyst ur sig ungen typ. har dock ingen aning om de bar högt eller lågt.
  • Elsans
    Vix skrev 2010-08-04 21:57:40 följande:
    Vart har du beställt ph papperen. Låter lite aj-igt med en tampong med lime Vart har du hittat den infon? Vad är Replens kräm?

Vill dela med mig om fakta för att äta bisolvon för att favorisera för flickspermier. www.growingpeople.se/templates/Page.aspx?id=5... 

Min mens kom igår så vi satsar på att få en liten maj-flicka
    Va roligt med en till som planerar (inte roligt att du fick mens förstås men du förstår hur jag menar)! Kan du ha länkat till fel artikel för där stod inget om Bisolvon?
  • Elsans
    PåvägMotSyskon skrev 2010-08-04 22:25:55 följande:
    tack. ja kan meddela att det va tungt, o ja e verkligen ingen som svankar
    ignorera var det!
    Vix skrev 2010-08-04 22:21:13 följande:

Bisolvon är slemlösande och därmed blir även flytningarna påverkade av den och därmed lättare för flicksperimerna att simma tänkte jag

Var lika bra att jag inte var gravid för i måndags så ramlade min yngste son av att han lyckades klättra upp på broräcket och ramlade ner ca 2 meter ner bland träd och stenar och fick en raktur på underbenet. Var i två omgångar och röntkade hans ben och det hade inte varit bra om jag hade varit gravid. Hade på söndagen och under måndagen fått spotting så jag visste att mensen var på G.
    Så nu är min lillprins gipsad ifrån tårna till mitten av sitt lår. Jobbigt för en 1,5 åring som är aktiv och skulle vilja springa runt och leka Läkaren trodde dock att det skulle räcka med 3-4 veckor med gipset. Meeen det är låååång tid för en liten. Har idag lyckats röra sig runt i huset med ålning och krypning. Han är så duktig och tapper. Hjärta

Ahaaa, du menade så! trodde det skulle stå om just bisolvon. Men fy, stackars liten och va läskigt det måste ha varit för er! 3-4v är verkigen jättelänge!
  • Elsans

Skrållan: va spännande med könsUL!!

Livfull skrev 2010-08-05 10:51:46 följande:
    Och det här måste vara en "pojkmage". Precis en sån hade jagGlad
    Nä, det var en tjej däri men jag fick ofta höra att jag hade en typisk pojkmage.

Snart daaaaax, va spännnade!
  • Elsans

Förresten, köper man tranbärskapslar på hälsokosten? När ska de tas? Runt ÄL bara eller hela tiden?

Svar på tråden Vi som försöker att få en flicka eller en pojke