Inlägg från: Väntan på en liten |Visa alla inlägg
  • Väntan på en liten

Vi som försöker att få en flicka eller en pojke

mmc skrev 2010-04-27 20:49:15 följande:
    Ok. Jag brukar testa med CB's digitala ÄL-test på eftermiddagen o när jag fått positivt test får jag alltid känningar på förmiddagen efter. Känningarna håller i sig även dagen efter, så jag har alltså känningar i två dagar. Varför jag undrar o vill veta så exakt är för att vi ska försöka oss på ett tjejbak i maj. Vill bli gravid NU!!
    Kan rekommendera att tempa www.fertilityfriend.com
    Längtar...253 dagar kvar
  • Väntan på en liten
    skrållan1978 skrev 2010-04-29 22:47:39 följande:
    påvägmotsyskon- lycka till i morgonlukasoviktorsmamma- grattis till lillprins bus=))haha ja jag lär säkert få en kille till jag oxå ska ni se, hade äl den 7 o sexadeden 5 som närmast ÄL, o så några dar före den 5:e. så lär säkert bli en kille här oxå, haha
    Får nog också pojke om man ska gå på den där teorin, hade ÄL den 14:e och det var ända dagen som jag hade sex. Eller ja, jag hade sex den 12: också men spolades ju några timmar efter så de spermierna åkte väl ut allihop, eller hur?
    Längtar...251 dagar kvar
  • Väntan på en liten
    skrållan1978 skrev 2010-04-30 09:45:20 följande:
    ja risken finns ju att dom spolades ur då, tyvärr, men som sagt har hört dom som fått tjejer på äldagen oxå så=)
    Jag kan inte tänka mig att någon spermie kan ha överlevt äggledarspolningen, allt lär ju ha åkt ut då.

ÄL skedde 14:e senast den 15:e och jag hade sex den 14:e, är rätt 100 på att det var då jag blev gravid. Tråksex så kanske en flicka ändå. Ingen orgasm här och missionären och fort som attan gick det
    Längtar...251 dagar kvar
  • Väntan på en liten
    PåvägMotSyskon skrev 2010-05-03 13:28:29 följande:
    oj e du i v18 LYLLOS.. en annan e bara i 4+5 typ =) men snart v6 =)Ja, jag känner de på mig att de blir en prins igen, bara för att man har 2 redan.. sen sexa vi ju inte de bästa dagarna =(behöver de verkligen betyda pojke bara för man sexar på stegringsdagarna??lycka till åp ul sen =)))
    Ja, har du två pojkar sedan innan är det väl dubbelt så stor chans att få pojke igen. För mig att jag läst det nånstans för länge sedan, men jag har inte så bra koll på hur sant det är.
    Längtar...248 dagar kvar
  • Väntan på en liten

Jag sexade 2-3 dagar innan ÄL, men jag spolades ju sen senare samma dag så det lär ju inte blivit nåt av den satsen utan detta barn är ju gjort på ÄL-dagen. Eller kan spermier verkligen överleva en spolning? Hur troligt är det liksom?

Längtar...248 dagar kvar
  • Väntan på en liten
    CoolaSuperMamsen skrev 2010-05-03 14:09:49 följande:
    men nån rackare kan ju säkert ha klarat det så jag tror att det kan bli ändå
    Hur då? All vätska som de sprutade in så verkar det ologiskt eller har du du nån länk till det? Jag hade inte ens ÄL då utan först 2 dagar efter.
    Längtar...248 dagar kvar
  • Väntan på en liten
    jennyfer skrev 2010-05-03 16:33:01 följande:
    Nope, det stämmer inte enligt SCB! Jag har länkat till den rapporten flera gånger, men orkar inte googla upp den nu. Enligt den (och SCB har rätt digert urvalsmaterial att gå på, d v s hela SVeriges befolkning...) så är det precis lika stor chans att få en flicka eler pojke, oavsettt vad man har för kön sedan tidigare: alltså 51% chans på pojke och 4+% chans på flicka.
    Även om man har 2 pojkar eller 2 flickor sen innan? Alltså man har fött 2 pojkar i rad. Jag har hört tvärtom, men kommer inte ihåg vad jag hörde det nånstans eller läste det nånstans. Kanske på netdoktor av en ren slump.

Brukar de säga kön på RuL? Jag är så nyfiken här på vad jag väntar, men samtidigt så vet jag inte om jag ska tjuvkika men känner jag mig själv så kommer jag nog inte kunna hålla mig.
    Längtar...248 dagar kvar
  • Väntan på en liten
    PåvägMotSyskon skrev 2010-05-03 16:49:12 följande:
    ja enligt statestiken 51% pojke då pojkar e mer känsliga än 49% flickor som inte är lika känsliga, därför blir de mer barn på hösten som e pojkar som föds på sommaren. läst lite jag med.självklart är oddsen de % satserna. men när man fått 2 pojkar innan så känns oddsen rätt låga för att få en flicka. Även om jag vill tro att vi kan få en flicka =)
    Har du nån länk? Trodde att det föddes mer barn på våren än hösten. Vad menar du med att pojkar är mer känsliga?
    Längtar...248 dagar kvar
  • Väntan på en liten

Syskon: Enligt den italienska läkaren så ska jag då få en flicka pga att den är gjord i april

Längtar...248 dagar kvar
  • Väntan på en liten
    PåvägMotSyskon skrev 2010-05-03 19:32:15 följande:
    jo jag vet, de va de som va så lustigt tyckte jag. att vi ska få en flicka, men enligt fl "kalendern" så får vi en pojke..vi får väl se vilket som stämmer *ler*Mina pojkar e gjorda i juli & augusti å födda (enligt bf april) å maj månad
    Jo enligt kinesiska kalendern här och på en annan sida som jag var in på så ska haf då en pojke, men fyller jag i donatorns ålder på en av de sidorna så ska det bli en flicka. Testade mina systras barn och det stämde inte alls på den där andra sidan, men på Familjeliv stämde det.

A ja jag tror inte månad, ålder, samlagsställning, orgasm eller inte, viss mat osv påverkar utan det handlar om vilken spermie som kommer först helt enkelt och det kan vara både en y eller x.
    Längtar...247 dagar kvar
Svar på tråden Vi som försöker att få en flicka eller en pojke