Inlägg från: ÄlsklingsAdam |Visa alla inlägg
  • ÄlsklingsAdam

Vi som försöker att få en flicka eller en pojke

skrållan1978 skrev 2010-07-12 08:36:42 följande:
    är det någon härinne som e duktig o se kön framifrån???? hittadeen bild i går som gör mig konfunderad, googlat lite på kön pojkar o flickor och vet inte vad jag ska tro nu, ngn som kan?? bild finns i galleriet i mappen UL 2010
    tror det är en pojk...man ser ju två pungkulor och snoppen i en "triangel"
  • ÄlsklingsAdam
    Vix skrev 2010-07-12 14:38:41 följande:
    En undran om Bisolvonet. Har jag uppfattat det rätt att man ska börja med att äta när man har ägglossning till 7 dagar innan äl. Ska man sluta sen? eller ta maxdos precis dagarna innan äl? Är lite segtänkt, måste vara värmen ;)
    Du kan börja vid mens tex om du har kort cykel,men jag menar att annars kan du börja äta 7-4 dagar innan äl. Det tror jag räcker..(tror 5-4 dagar innan räcker alldelles utmärkt om du äter maxxdos)
    under den tiden du äter ska du äta maxdos,men som sagt jag åt lite sporadiskt...
    Sen efter äl kan du göra uppehåll,man ska nog inte äta det under längre perioder... 

Känns det som du har kläm på det då?
  • ÄlsklingsAdam
    xcuseme skrev 2010-07-13 21:29:24 följande:
    okej,, det är ju bara 95 % också, vissa får ju fel å vissa rätt, sj har ja inte gjort nån och är inte gravid heller. men vissa stämmer det in på. tänkte bara om man var nyfiken och ta ett i vecka 10 och sedan se på rul om de stämde.
    Det har gjorts trådar om det testet här på fl med omröstningar,det visade sig att Ca 50% fick rätt o 50% fel! Alltså = samma som i det naturliga urvalet av kön som föds..

Och alltså väldigt opålitligt! Man kan lika gärna gissa..

Miffi;säger hon 99% är hon VÄLDIGT säker!Hon skulle aldrig säga så annars. då skulle hon säga att hon inte va säker... 
  • ÄlsklingsAdam

Ja telma skriv nu nu nu!!!!! Skrattande

• ÄlsklingsAdam
    Väntan på en liten skrev 2010-08-02 20:18:48 följande:
    Hur kan du skriva till mig om jag knappt är inne i denna tråd? Då är det ju bättre att skriva till mig i min inbox, men mina skrv om mig och jag tycker det är respektlöst oavsett vad ni andra tycker.
    Men vänta nu,nu måste jag lägga mej i! Ingen här inne har skrivit om dej tills DU helt plötsligt gjorde ett inlägg om att du tyckte vi va lite väl frenetiska!

Sen har väl diskussionen pågått lite nu och då när ngn svarat dej etc.. Men kom inte o säg att ngn snackat skit om dej i denna tråd,det va du som öppnade den diskussionen från början!?

Jag vet att du hängde här innan dit MA,men som ngn skrivit,varför göra det om du nu hyser sånt agg och absolut inte tror på sådant "vi håller på med"?

Vi ska självklart respektera din åsikt och du vår! Många har "lyckats" med att få "rätt" kön o vad gäller din syster så kan hon haft äl ngt senare än hon trott och vissa råd anser att man ska ha sex efter äl för flicka,så det är inte så märkligt!

Tusen gånger har typ alla skrivit att SJÄLVKLART kommer vi älska en pojke exakt lika mkt! Men det verkar inte gå in......... 
  • ÄlsklingsAdam
    Väntan på en liten skrev 2010-08-03 00:30:31 följande:
    Kolla in ett inlägg från Mina som hon heter där nämner hon mitt namn så kanske det klarnar vad jag pratar om,

Jag säger inte att det är fel, men jag tycker det är överdrivet att tro på allt det där att tex tranbär ska hjälpa att få ett visst kön eller att dricka det eller ha sex i den ställningen istället för att bara vara glada och tacksamma att ni faktiskt har förmågan att bli gravida till skillnad mot en massa barnlösa kvinnor.
    Jag tror att vi är tacksamma att vi kan bli gravida,varför skulle vi INTE va det?? 
    Sen blir det lite dumt att lägga över skulden på oss för att tex du har svårt att bli gravid??? Den som kan bli gravid lätt har ju ingen skuld i att en annan person har det svårt!

Sen finns det dem i denna tråd som fortfarande kämpar, och tex för mej tog det 1 år med ett utomkveds på vägen och en bortopererad äggledare!

Så kom inte och gnäll på hur vi vill lägga upp våra planer kring våra graviditeter för du har ingen aning om bakgrunden hos många av oss! Vissa har haft det lika tufft som du!
    Och du har ingen rätt till att vara bitter på d som har väldigt lätt för att bli gravida! Ska de behöva skämmas för det!!?

Sen vad gäller tex tranbär så är det faktiskt bevisat att flickspermier föredrar surare miljöer så där har du faktiskt fel!
    Det finns faktiskt relatativt mkt forskning idag kring fertilitet och fortplantning och där kan man dra vissa slutsatser.
    Tex att flickspermier är större men starkare,pojkspermier mindre men snabbare...etc etc..

Sen säger det väl sig självt att det blir vad det blir och att det kan bli en flicka hur mkt du än försökt öka oddsen för en pojke el tvärtom! 
  • ÄlsklingsAdam
    Väntan på en liten skrev 2010-08-03 15:12:16 följande:
    Har jag någonstans skrivit att jag är bitter för att ni har lättare/svårare än jag? Du tolkar in väldigt mycket eget påhittat här.

Jag är inte inne på att skaffa barn just nu .

Men tranbär diskussionen att det gör det surare och det ökar oddsen för flicka så måste jag ju ändå fråga då, spermier gillar inte sura miljöer och dör fortare så jag undrar jag om det ligger någonsanning i ditt påstående. Jag tror på slidans naturliga pH-värde jag som är det bästa utan inblandning av Bisolvon som kan förtsöra det naturliga slidsekretet totalt eller saker som transbärstabletter/dricka och gud vet vad.
    Du skriver ju inte att du är bitter men det hörs på din ton i dina inlägg! Jag orkar verkligen inte sitta o citera o leta fram dina tidigare inlägg,men du har ju skrivit sånt som -bör ni inte vara tacksamma istället att ni kan få barn överhuvudtaget och ifrågasatt varför vi gör detta,är inte alla barn lika mkt värda etc etc!

Du frågar inte heller om tex tranbär,du skriver rakt ut att du inte tror på det och ingen här inne säger att du inte får göra det! Det är up till var och en!

Men som sagt det hörs på din ton vad du vill få fram och det är onödigt! Läs inte här om du tycker att det vi "gör" är så fel och du inte tror på det!

Nu är jag färdig med detta,det är inte vad denna tråd handlar om! 
  • ÄlsklingsAdam
    Väntan på en liten skrev 2010-08-04 11:14:28 följande:
    Min ton? Hör du den alltså? Jag är iaf inte bitter och varför skulle jag ens vara det? Varför skulle jag då inte försöka få bebis denna månad om jag vore bitter?

Jag tycker alla ska vara tacksamma som väntar barn, även om det är ett barn efter ett one night stand eller efter flertalet IVF försök.

Tror du på allt? Om du inte tror på något försöker då folk att få dig att tro på det då? Det finns inga garantier att ät trambär och du får en dotter. Min syrra har aldrig ätit tranbär och har ändå 2 döttrar, min mamma åt aldrig och har 4 döttrar. Jag tycker det måste vara så jobbigt att äta och göra allt för att få en flicka och så blir det en pojke istället.

Jag blir upprörd över trådar där blivande mammor var så säkra på att det var en flicka och så visar ultraljudet på en pojke istället. Man kunde ha sluppit må så dåligt över det liksom.

Jag tycker inte det är onödigt, men jag förstår inte varför könet är så extremt viktigt för vissa, alla vet ju om det är 50/50 och hur kan man då bli så besviken går inte ihop för mig?
    Du är ju bara för mycket! Lägg ner!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Inget verkar ju gå fram ändå och sen börjar du tjafsa om ngt nytt!

Ingen här inne är besviken för sina barn! GET IT!!!!!!!!!

Pys nu till en annan tråd och förpesta luften! (fast du kanske inte fattar det heller eftersom du hakade upp dej på att jag "hörde" din ton= Hjälp!)
  • ÄlsklingsAdam
    PåvägMotSyskon skrev 2010-08-04 17:12:14 följande:
    Jippi GUD va roligt att du gissa de med,, för oftast säger folk pojke om min mage (då den ser lika ut me dem tidigare graviditeterna.. o ja mår samma typ. Men det är ju inga garantier som tur är =))

hm hur ja mådde, ja mådde nog ok tror jag, känner inte så mycket symtom i samband me graviditeternas början.. antagligen därför jag mår bra sen också.. Men möjligen svullen o svag mensvärk å lite ont i huvudet innan +
    fel mat tror jag inte.. för då blir de nog bara kortvarigt o går över fort...
    vilken dag är du på nu efter äl?? Håller mina tummar stenhårt =)
    Tjena!
    Jag mådde väldigt likt med sonen som jag har gjort denna graviditet! Och då väntar jag tom tvillingflickor!Skrattande
    Magen bär jag i princip på samma sätt, givetvis större och lite rundare om höfterna.
    Men bär den framåt och utåt.. Många skulle nog säga pojkmage!

Mådde lite mer illa nu men som sagt de är ju 2.. Därför va jag oxå övertygad om 2 pojkar innan mina tul,på rul ville hon inte säga för hon va inte säker..

Så visst kan det va en tjej även fast du mått samma o magen ser lika ut! 
  • ÄlsklingsAdam

Påvägmotsyskon:  Lycka till idag,jag va skitnervös på vårt rul.
    Med första så fanns det liksom inte på världskartan att ngt skulle kunna va tokigt men med andra vet man lite mer.

Så jag va nervös för det och könet såklart,men vi fick ändå inte veta det då. Hon såg inte säkert.... 

Svar på tråden Vi som försöker att få en flicka eller en pojke