Väntan på en liten skrev 2010-08-03 00:30:31 följande:
Kolla in ett inlägg från Mina som hon heter där nämner hon mitt namn så kanske det klarnar vad jag pratar om,
Jag säger inte att det är fel, men jag tycker det är överdrivet att tro på allt det där att tex tranbär ska hjälpa att få ett visst kön eller att dricka det eller ha sex i den ställningen istället för att bara vara glada och tacksamma att ni faktiskt har förmågan att bli gravida till skillnad mot en massa barnlösa kvinnor.
Jag tror att vi är tacksamma att vi kan bli gravida,varför skulle vi INTE va det??
Sen blir det lite dumt att lägga över skulden på oss för att tex du har svårt att bli gravid??? Den som kan bli gravid lätt har ju ingen skuld i att en annan person har det svårt!
Sen finns det dem i denna tråd som fortfarande kämpar, och tex för mej tog det 1 år med ett utomkveds på vägen och en bortopererad äggledare!
Så kom inte och gnäll på hur vi vill lägga upp våra planer kring våra graviditeter för du har ingen aning om bakgrunden hos många av oss! Vissa har haft det lika tufft som du!
Och du har ingen rätt till att vara bitter på d som har väldigt lätt för att bli gravida! Ska de behöva skämmas för det!!?
Sen vad gäller tex tranbär så är det faktiskt bevisat att flickspermier föredrar surare miljöer så där har du faktiskt fel!
Det finns faktiskt relatativt mkt forskning idag kring fertilitet och fortplantning och där kan man dra vissa slutsatser.
Tex att flickspermier är större men starkare,pojkspermier mindre men snabbare...etc etc..
Sen säger det väl sig självt att det blir vad det blir och att det kan bli en flicka hur mkt du än försökt öka oddsen för en pojke el tvärtom!