Inlägg från: ÄlsklingsAdam |Visa alla inlägg
  • ÄlsklingsAdam

Vi som försöker att få en flicka eller en pojke

Klaraah skrev 2010-06-10 18:29:16 följande:
    Jag har som sagt två killar och ska på rul på onsdag. Känner mig himla nervös. Har hela tiden trott att det är mest för att jag haft tre ma (dock tidigare i graviditeten). Men nu börjar jag inse att jag är faktiskt himla nervös inför vad det ska bli för kön. Skulle ju vara så fantastiskt med en flicka.

Undrar ni som har killar och som nu hoppas på tjej. När hade ni sex? Vi hade sex 2,5 dagar innan äl vilket väl är ok, dock bara en gång. Sägs ju att man ska ha färska spermier för tjej. Åt inga tranbärstabletter för jag blev så sur i magen så jag fick magkatarr den gången jag prövade. Hade ju inte varit helt fel att ha haft sex 5 dagar innan, men antar att det inte garanterar något.

Det som gör mig lite ledsen är när jag läser om tjejer som har av båda könen. När de sedan är gravida så vill de absolut ha en tjej och kör alla metoder som finns. Är det så mycket mysigare, roligare med en tjej? Det måste de ju tycka eftersom de prövat båda.
    Det finns teorier som säger att flickspermierna klarar sig bättre o längre i pungen oxå,alltså att man ska ha sex sällan inför äl!
    En god vän till mej hade sex 1 ggn på ÄLdagen pga att de va sjuka och ut ploppade en flicka!
    Vi hade sex varannan dag inför äl,det blev 1 dag innan och en dag efter....Tyvärr kan jag inte meddela resultat på mina tvilingar än då hon inte riktigt såg på rul,men om ca 2v har jag ett tul och hoppas då få veta! 

Jag har 1 pojke innan och känner som miffi,att jag nog bara kommer få pojkar! Blir det 2 pojkar nu så vet jag ärligt inte om vi kommer försöka igen,det känns som det räcker med 3 barn just nu iaf! Skrattande 

• ÄlsklingsAdam
    telma64 skrev 2010-06-15 12:35:22 följande:
    ni som är gravida här har ni fått mycket acne i ansiktet eller är det bara mina vanliga pms besvär? hur tidigt fick ni det i så fall? jag hade Äl 3 juni och BIM 21 juni... vi så gärna testa men är ju för tidiigt ännu;-(
    Jag fick mkt finnar på ryggen och har än...Obestämd 
  • ÄlsklingsAdam
    Hej tjejer! 
    Va på tul idag,spännande!

Bebbarna vägde 485+497g och allt såg jättefint ut. Hjärtslag 138+140 slag/min..

Hon va ganska säker på att de små är 2 flickor,hon ville inte säga 100%,men gör de någonsin det?

Jag är SSÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ lycklig att allt såg bra ut! 

Jag önskade ju flickor men det hade faktiskt inte spelat någon roll känner jag! När vi försökte bli gravida så tänkte jag på det mkt,men sen när jag väl blev gravid så har det bara spelat mindre och mindre roll! 

Men för er som undrar så åt jag tranbär (dock lite oregelbundet) från hälsokosten. Sista v drack jag juice istället,från affären (B&P,naturens skafferi). Bisolvon (dock även här lite oregelbundet) åt jag. Tog extra zinktabletter och magnesium+mitt val kvinna.Skrattande
    Jag använde sur tvål till underlivet och hade en slev med rosa band under sängen! Ha ha!
    Sex hade vi varannan dag v innan äl,det blev ej på äldagen,och sen dagen efter äl.. 
    Och bara sex dagtid runt äl(det blev bara så). Låg med kudde under benen....det va nog allt...

Förstår dock inte fortfarande hur stor man ska bli när man "bara" har 1 kilo bebis i magen nu!?Förvånad 
    Plus såklart dubbelt av allt,fostervatten,större moderkaka etc etc..

Åderbråcken börjar bli värr och mina ben känns som bly även om jag inte är i farten så mkt...

Men idag är jag lycklig trots alla krämpor!

Kram alla!!!!!!!! 
  • ÄlsklingsAdam
    Vix skrev 2010-06-27 18:20:50 följande:
    Hej.
    Grattis till prinsessorna. Jag är ny här i tråden och såg dina tips :D Ska också försöka baka till en liten prinsessa Vi kommer troligen börja försöka om ca 3 veckor får se när tant röd kommer. Beräknar att det ska starta på fredag.
    Hur mycket Bisolvon du tog när du väl tog det ;) samt zink + magnesium. Vilken två använde du?
    Jag tänkte ta maxdos bisolvon,tror det är 3 tbl om dagen? Men som sagt det blev lite sporadiskt,glömde visa dar och tog 1 visa dar. 
    Zink finns ju i mitt val kvinna, men jag köpte på hälsokost bara zinktbl. Jag tog 3 ggr rekommenderad dos,då det kan hjälpa vid infertilitet +att jag bor på gotland där vi har väldigt kalkrikt vatten. Då kan zink neutralisera kalket i kroppen..... (för hög halt kalk o för låg halt zink kan leda till infertilitet)
    Män kan med fördel oxå äta zink,ger bra spermiehalt! 
    Magnesium köpte jag oxå separat på hälsokost och åt rek. dos extra.

Tvålen köpte jag på apoteket och är RFSU:s intimtvål med lågt ph.. Ljust rosa flaska,kommer inte exakt ihåg vad som stod på den...
    Men du hittar den lätt i hyllan för intimprodukter från rfsu! 

Lycka till!!!!!!!!!!!!  
  • ÄlsklingsAdam
    Miffi skrev 2010-07-02 15:32:59 följande:
    Det blir en FLICKA! Bm är 99% säker och var mycket nogrann och hon såg ingen snopp och ingen pung utan såg dom tre vita strecken
    Jag är så Lycklig!
    Ååååå vad läckert! 

Grattis till en liten tös! 99% känns väldigt säkert,jag är lite mindre säker ju..Hon va ganska säker på att det va flickor men ville inte säga 100%...
    Sen läser man om alla på internet som fått fel besked och då  växer ju tanken att det kan vara så för mej...

Men men nytt tul den 26 juli och då ska hon väl kunna säga 100% 
  • ÄlsklingsAdam
    Goabullen skrev 2010-07-02 20:00:09 följande:
    Hej experter!
    Jag har en underbar son men vill gärna ha en lika underbar tjej Men så klart blir nästa minialfred lika efterlängtad han med

Men ni som är experter måste fråga. Jag har ägglossning nu och jag och min sambo hade sex i förrgår. Ska vi köra idag också eller ska jag hoppas att det är en seg liten tjejspermie som är kvar därinne Är det själva ägglossningen på g nu eller har ägget inte släppt än? Nån som vet? Hade inget plus imorse vid sextiden men nu plus vid halv åtta..

Tacksam för svar!! Kram och grattis alla blivande mammor! 
    Är teststrecket lika starkt eller starkare nu så innebär det att du bör ha ägglossning om ca 12-48 timmar. (lite olika för olika test)
    Sen ska man ju egentligen inte testa med morgonurin,utan först vid 10 tiden.... 
  • ÄlsklingsAdam
    Goabullen skrev 2010-07-02 20:54:11 följande:
    Nej just det -  det fick jag reda på här Borde fått ÄL igår tycker jag då det var 14 dagar till mens då.. Men det kanske är svårt och veta då jag tog imorse vilket var dumt gjort.. Hmm undrar om vi ska få till det ikväll.. Annars är det ju ingen brådska så jag kan ju faktiskt vänta tills nästa måndag.. 

Tog förresten clearblue digital så det var en glad gubbe! Vet inte om det kan vara svagt därmed.. Är inte 100 på hur de funkar..

Tack för svaret!
    Inte lika haj på clearblue men får du glada gubben borde det innebära att äl ej skett och att den kommer ske inom den tid som står på paketet..
  • ÄlsklingsAdam
    Goabullen skrev 2010-07-02 20:54:11 följande:
    Nej just det -  det fick jag reda på här Borde fått ÄL igår tycker jag då det var 14 dagar till mens då.. Men det kanske är svårt och veta då jag tog imorse vilket var dumt gjort.. Hmm undrar om vi ska få till det ikväll.. Annars är det ju ingen brådska så jag kan ju faktiskt vänta tills nästa måndag.. 

Tog förresten clearblue digital så det var en glad gubbe! Vet inte om det kan vara svagt därmed.. Är inte 100 på hur de funkar..

Tack för svaret!
    Alla gör ju som man vill men risken finns att du inte blir gravid om du inte har sex nära äl.. Jag hade sex dagen innan och dagen efter äl och väntar med största sannorlikhet flickor..
  • ÄlsklingsAdam
    Vix skrev 2010-07-07 08:53:54 följande:
    Nu har jag shoppat :D Ska köra igång idag. Hoppas att det inte är försent. Jag fick min mens den 2 juli som beräknat. tror jag kommer ha äl den 18 juli. Bör väl hinna få till lite värden ;) Ska man äta allt hela månaden?
    Bisolvon kan du börja med från äl-ca 7 dagar innan äl. (det går säkert med ngr dagar till innan äl,ta bara maxdos då)

Zink o magnesium kan du äta hela månaden. Men 3ggr högre zinkdos ska du bara använda max 3 månader,sen kan du ta enligt rek dos på burken. 

Tvålen är bara bra att ha jämt! Skrattande 

Glöm inte sleven med det rosa bandet runt under sängen, hi hi hi hi!

Stort lycka till!

• ÄlsklingsAdam
    pellepluttskrutt skrev 2010-07-10 11:51:10 följande:
    Hejsan!

Tänkte bara uppdatera. Vi var på RUL i torsdags och väntar med stor sannolikhet en pojke till :)
    Våran pojkbak funkade med andra ord! :)

Är överlycklig just nu!!
    Det är såååå härligt med er som verkligen vill ha samma kön! Speciellt pojkar tycker jag! Superkul!
Svar på tråden Vi som försöker att få en flicka eller en pojke