Inlägg från: lycktan |Visa alla inlägg
  • lycktan

Vi som försöker att få en flicka eller en pojke

skrållan1978 skrev 2010-05-16 19:23:07 följande:
    Låter som ett + tycker jag=) bild+???????
    Tack tack tack
    Har fotat testet men det blev suddigt fast det syns fortfarande men ska testa igen imorgon och sen på BIM den 18 maj. Vet inte hur jag föröver bilder från mobilen hit men om jag lyckas kommer test sen

Jag som köpt rosenrot för jag trodde det var kört
  • lycktan

Tack alla snälla! Plusset var tydligare idag JAG ÄR GRAVID

Just nu hoppas jag varken på det ena eller andra könet (även om jag kommer vara nyfiken runt ul ) är bara lycklig så hoppas det håller sig!

• lycktan
    Väntan på en liten skrev 2010-05-23 14:46:31 följande:
    Tack för stöd. Måste sörja färdigt först hur lång tid det tar vet jag inte.
    Beklagar verkligen! Önskar det fanns något jag kunde göra
  • lycktan
    mmc skrev 2010-05-26 18:31:19 följande:
    Hej!Är det nån som vet hur det funkar med att använda ägglossningstest som gravtest? Jag har gått o känt mig smågravid (har BIM den 2/6) och blev så nyfiken att jag testade med CB's digitala ägglossningstest eftersom jag har för mig att det kunde ge utslag om man är gravid. Tyvärr visade det O = neg. Blev helt nedslagen!! Funkar det att använda äl-testerna som gravtest? Nån som har någon erfarenhet?
    Har testat men det funka inte för jag var gravid och fick neg. Vet att de kan ge utslag vid mens med så man ska nog inte lita på dem men jag som du blev sugen på att testa och det får man ju!
  • lycktan

Skrållan. Vi var på UL i v 26 med min första en pojke och vi fick fina snoppbilder med oss hem synd bara att jag inte kan lägga ut bilderna på den här datorn

Jag har fått UL tid nu så om 5 veckor så får vi veta men är rätt övertygad om att det är en pojke till

• lycktan
    Väntan på en liten skrev 2010-07-27 09:36:42 följande:
    En sak tii. Tror inte det går att påverka kön. Känner många som försökt, min syrra hade sex före ÄL fick pojke, på ÄL dagen med andra flicka och efter ÄL med trean fick flicka så ja, det verkar bli det det blir och inte vilken dag, ställning vad man äter och dricker osv att göra.

Jag blirglad bara jag lyckas få ett friskt levande välskapt barn jag oavsett vad den har mellan benen.

Tjingeling.
    Självklart så är det målet med varje graviditet att få ett välskapt barn, FRISKT barn oavsätt kön. För när barnet väl är ute så är det fortfarande skit det samma vad som finns mellan benen för det är just den lilla person man förälskar sig i oavsätt kropp men varför kan man inte få ha lite skoj och spänning på vägen dit?

Det ena behöver inte utesluta det andra och 99% av fallen så spelar det ingen roll när barnet väl är här och den sista 1% behöver nog hjälp oavsätt sånna här trådar och så kallade metoder.

Hoppas du snart får hålla ditt efterlängtade barn i din fam och att du under resan dit återvänder till oss har lite skoj och håller oss uppdaterade  
  • lycktan
    skrållan1978 skrev 2010-07-26 18:45:25 följande:
    lycktan: åh vad synd du inte hade bild=) var det lätt att se v 26 att det var just en pojke?? såg ni själva eller var hon tvungen att visa?? UL-läkaren kollade underfrån på min bebis o man såg typ bara 2 långa ben + en rumpa, mellan benen stack det liksom inte ut ngt, i samma veva säger hon att- njjja det brukar ju vara ganska lätt o se en pojke kring denna veckan, o sen kolla hon lite från sidan, i profil liksom, i dom bakre regionerna, men hittade ingen snopp, tror dock det var snopp hon kollade efter för hon sa inget om ngn snippa heller?=/ Hon gissade flicka men kunde ju inte alls lova ngt, o nu är jag sååå sjukt nyfiken. Skulle ju boka könsul men typiskt min otur så har båda ställena här uppe semesterstängt ända tills slutet på augusti=/(( så jag  kan ju lika gärna vänta tills v 31 då när jag ska på UL igen, då ska jag be dom kolla efter båda SNOPP och SNIPPA=)*ler*
    Vi har fina pung och snoppbilder både i 3D och vanligt UL det verkligen syns vad det är ingen snack om saken inte ens för det otränade ögat. Trots det och 3  st UL ville de ändå inte till 100% säga att det var en pojke eller sista ULet på sös så sa de att det va det med 100% fast vi tvivla aldrig innan heller pg bilderna.
  • lycktan
    skrållan1978 skrev 2010-07-30 10:33:35 följande:
    blir förslossningen för mig en sväng.... kommer som blodklumpar lite,,,ringt in o dom vill ha in mig.. har mensvärk.....förbannade moderkaka o krångla... suck... håll tummarna att allt e bra nu, kram
    oj oj va otäkt väntar på att höra ifrån dig! Kram och lycka till!
  • lycktan
    skrållan1978 skrev 2010-08-01 08:31:37 följande:
    hej alla. Besöket på förlossningen blev en lång dag men bebis och jag mår bra. Blödningen visade sig bero på livmodertappen och inte alls moderkakan som jag trodde.. det är mao livmodertappen som är rejält påverkad, och hade dessutom förkortats från 4 cm till 2,5 cm på bara 1 vecka... har sträng order att vila, inte bära/lyfta/stressa o inte ha sex på ett tag... Har gått in i v 28 nu o magen växer för fullt, bebisen sparkar hejvilt och är aktiv. Nu hoppas jag att jag slipper fler besök på förlossningen, dit vill jag inte förrän i oktober när det är dags=)
    ÅÅÅÅÅ va skönt du är tillbaka och att allt är ok med er! Ligg platt pankaka nu och ta hand om er.
  • lycktan

Va skönt att tråden är påväg att bli vad den var dvs ett vattenhål utan moralpekningar och påhopp

V 16 nu och det känns som evigheter till RUL längtar. Blev lite påhoppad idag av två stora gravida damer känns lite fel att kalla dem då de inte var av den uppfostrade sorten. Iaf de störde sig på att jag hade på mig mammabyxor fast min mage inte är större än en v 20 mage. Värst av allt var att hon hade sparkdräkt på sig och rökte som en borstbindare men men det var väl värre att jag med min lilla mage hade resår runt midjan

Njut av solen alla!

Svar på tråden Vi som försöker att få en flicka eller en pojke