Inlägg från: lycktan |Visa alla inlägg
  • lycktan

Vi som försöker att få en flicka eller en pojke

skrållan1978 skrev 2010-04-21 16:02:56 följande:
    hej=) Nu är jag tillbaka från gyn med ett glatt besked=) Liten i magen mår bra=)) blödningen var  ett litet blodkärl som brustit bara=))) fick ett litet foto med mig hem=)
    Gud så skönt skrållan och va fin h*n syns, vilken v är du i?

Grattis!
  • lycktan

Hallå alla! Försök nr 2 börjar närma sig och jag undrar om det är någon som ätit halv maxdos av tranbärstabletter och lyckats bli gravid nu sista tiden???

Funderar på att köra på bara 3 tabletter om dagen nu den här gången

• lycktan
    mmc skrev 2010-04-28 21:08:47 följande:
    Vad är det för styrka på dina tabletter? Jag har tranbärskapslar på 500 mg. På burken står det att man ska ta 1-2 kapslar 3 ggr dagligen, men det vågar man kanske inte..?
    Det va så många jag åt förra månaden och det blev ingen bebis finns någon mer här inne som försökt 3 mån på max dos och ingen bebis ännu spermierna dör ju av för surt PH
  • lycktan
    Summerlove skrev 2010-04-28 20:42:00 följande:
    Jag vågar inte chansa på med mer än att ta 1 tablett om dagen.. det har inte tagit sig hittils när jag ätit 2 om dagen.. Men nu har jag börjat äta rosenrot också så äl om lite mer än en vecka, sen får vi bara hoppas
    Oj bara 1 tablett.... ska man kanske dra ner lite till då!?

Vad gör rosenrot?
  • lycktan

Hallå igen!

Fråga igen men är det någon här som ätit tranbärtabletter och sen plussat??? hur många åt du i så fall?

Jag har ätit dem i två månader nu och INGET pluss, första månaden max dos andra månaden 2 tabletter om dagen (lifes tabletter) undrar om de surar förmycket?

Behöver ju inte bero på tabletterna utan naturligt men ville bara kolla runt lite.

• lycktan
    skrållan1978 skrev 2010-05-16 10:04:01 följande:
    Lycktan: jag kan tyvärr inte svara dig då jag inte åt tranbär, jag anv bara bisolvon, o den månaden tog det sig,  men vet jag har läst här att man kasnke inte ska ta maxdos pga det kan bli FÖR surt,  lite lagom e nog bäst
    Försökte ni på pojke eller flicka?

Jag åt bisolvon med den här månaden men känns kört och så testa jag minus på BIM-4

Kan man blanda bisolvon, tranbärstabletter och rosenrot eller blir det kattungar då?
  • lycktan
    skrållan1978 skrev 2010-05-16 10:22:15 följande:
    vi förökte baka flicka o enligt selbing ska det till 90% vara flicka, hade hört bisolvon gynnar flickspermierna. ja det tror jag du kan blanda, men i lagom dos=)
     selbing? Vem är det, berätta mer?

Då ska vi snart blanda en liten coctail

Hur mycket bisolvon åt du?
  • lycktan

ÅÅÅÅÅÅ lyx hur fick du tag på honom och STORT grattis

Hur mycket bisolvon åt du och när myste ni ?

• lycktan
    skrållan1978 skrev 2010-05-16 12:15:19 följande:
    lycktan: jag var på ett tidigt UL i stockholm o råkade ha sån flax att jag fick en perfekt bild på den s.k könsknölen  som han är mkt skicklig i att avläsa som  man kan se könet på, beroende på hur den e vinklad, mailade honom mina bilder och fick otroligt nog ett svar redan nästa dag=) till 90% säkerhet en flicka=)Jag åt den remoenderade dosen på flaksna, började några dgr före äl och tog 3 gånger om dagen=) Myste 6,4, och 2 dgr FÖRE ÄL, samt dagen EFTER ÄL enligt någon metod=)
    Å var var du då? jag bor i sthlm

Jag har tagit pillren men ska kanske byta till flytande som jag faktiskt tog innan min första blev till
  • lycktan

Vet ni va! Jag tror jag plussa nyss   fick ett svagare streck på test från billiga tester, kan jag lite på det? Strecket är inte så svag att man tror att det är ett spökstrek utan det syns, va tror ni?

Svar på tråden Vi som försöker att få en flicka eller en pojke