Inlägg från: telma64 |Visa alla inlägg
  • telma64

Vi som försöker att få en flicka eller en pojke

Maggie08 skrev 2010-03-02 15:52:28 följande:
    Halloj:) Får jag fråga. Nån stans läste jag att grapefruktjuice ska man dricka för flicka. Stämmer de ? ;)
    nej inte vad jag hört utan det ska göra att slemmet vid ÄL ska göra det lättare för spermierna att komma fram, sen gynnar allt surt pojkspermier vad jag lärt mig, eftersom du ska vara sur för att få en flicka och basiskt för pojke i ph värde, vet ej om det stämmer..
  • telma64
    Valkyrian1 skrev 2010-03-02 18:09:20 följande:
    Kan detta med sur och basiskt, kan det ha nåt med att göra att man får svamp och/eller Uvi???? Funderar eftersom jag aldrig vid tidigare grav haft uvi, men har haft det tre gånger redan och emellan dessa gånger har jag bak. i urinet. Men det kanske inte alls har nåt samband
    kan det nog ha, jag har hade 7 UVI med min första flicka vilket var jättejobbigt för vissa av dem kände jag inte alls utan BM upptäckte det vid kontroll, men jag har lågt PH vad jag mätt i alla fall,sen om det stämmer vet jag inte för jag har bara mätt urinen
  • telma64
    Valkyrian1 skrev 2010-03-03 18:12:40 följande:
    Tack!!!! Jag hoppas oxå att det sätter igång själv, helst NU.
    Hoppas du får se din prins snart då, skönt om det kommer i gång av sig själv nu då så du slipper mera hemska saker
    har du varit på mer UL och sett din pojk så du vet att det är en pojke nu då?
  • telma64
    Miffi skrev 2010-03-08 09:14:00 följande:
    Ännu starkare idag så imorgon är det nog dax
    struntar du i flickan nu och kör på Äl dagen för att det bara ska bli barn nu?lycka till hoppas det blir en liten tjej ändå och att det verkligen tar sig för dig denna gången, håller alla tummar och tår för dig
  • telma64
    skrållan1978 skrev 2010-03-08 18:14:00 följande:
    fast jag läste en metod  nyligen att om man vill ha tjej så ska man ha sex ca 12-24 H EFTER ägget släppt=) alltså efter äl, dafen efter typ, o dåå skall det gynna flicksimmarna som då e mer uthålligare i det då mer lite sega sekretet eftersom äl passerat o sekretet blir jobbigare o simma i=) sen läste jag en alldeles NY forskning oxå på nätet, från england tror jag=) där det stod att det tom föds FLER pojkar som e gjorde ca 3-5 dgr före äl=))) såååå som sagt=) hur som är det igentligen 50/50, däremot så kan ju bisolvonet hjälpa till för flickorna o göra det lättsimmat eftersom sekretet då blir tunnare=) många jag känner som anv bisolvon har fått tjejor=)
    ja jag tror inte det har så mycket att göra när man gör pojke resp flicka, allt hänger nog på Ph värdet..
  • telma64
    na96gen skrev 2010-03-08 19:08:26 följande:
    har sådana ph stickor och de visar 5.2 Är det bra eller skall jag äta mera tranbärstabletter ?
    man ska ha lågt ph för flicka och högt för pojke så det ska vara under 4.5 för att gynna flicka
  • telma64
    Miffi skrev 2010-03-10 07:47:30 följande:
    Igår hade jag äl men vi sexade ändå tre dagar på raken nu vid äl. Dom två dagarna innan och på äl, kunde inte hålla mig Så om jag nu blir gravid så blir det väl en pojke... hoppas på flickaNu är det bara att vänta och se
    håller alla tummar att du blir gravid nu då och att det blir en flicka, har du gjort något särskilt för att få en flicka ex kost eller ställning?
  • telma64
    jessica1979 skrev 2010-03-10 09:01:12 följande:
    Puffar lite....
    Optimalt pH värde för spermiernas rörelse och överlevnad I det fertila sekretet är mellan 7.0 och 8.5 (Världshälsoorganisationens riktvärde-WHO).
    Sperman är väldigt känslig vid lågt (surt) pH, och i mindre utsträckning vid förhöjt (alkaliskt) pH. Vid pH-värden under nivåer på 6.9, dör allt fler spermier vid sjunkande pH värde
    Sperma är även känslig för både högt och lågt osmotiskt förhållande
  • telma64
    Lilla Fjun skrev 2010-03-10 11:32:56 följande:
    WOW, det var fakta det! TACK
    ingen fara, kul när någon uppskattar infon man försöker bistå med här på FL
  • telma64
    Valkyrian1 skrev 2010-03-11 10:31:37 följande:
    Stort grattis humlansbebis Vad roligt. Ska bli såå intressant att se sen vad alla vi "försökare" får:)Själv är jag lite irriterad just nu. Nyss hemkommen från min bm, hon tjatar om mitt blodtryck. Eftersom jag har PÅ så har jag högt bt på sjukhus, tar bt hemma och då är det jättebra, men idag envisades bt att vara "högt" 150/95. Inte så farligt, tycker jag. Så nu vill hon skicka mig till sjukhuset som jag ska föda på, till förl. där för extrakontroll. Känns sådär, jag vet ju att mitt bt är BRA. Hade en 2:a på urinprovet, men det brukar jag ha. Kom hem o kollade bt, var 133/83. Men lika bra att åka in och kolla, de ska ju kolla att bebisen mår bra, så det känns ju iallefall bra. Ska på nytt tillväxtul den 16/3.//
    usch vad tråkigt med högt bt, {#lang_emotions_cry}jag som drömde i natt att du fick din pojke, så jag trodde redan du var på Fl och myste{#lang_emotions_wink}
Svar på tråden Vi som försöker att få en flicka eller en pojke