• lajm

Vi som försöker att få en flicka eller en pojke

Jag tar bara tranbärstabletter fram till ÄL och några dagar efter. Ska man ta det hela tiden? Jag tar också multivitamin och folsyra.
    Någon som kan berätta vad Bisolvon gör?

Vi sexade också på ÄL sist och om jag blir gravid så blir det säkert en liten kille igen.. Det blir ju jättebra det också även om en flicka hade varit kul. Men om drygt en vecka får vi veta om det ens blir nåt plus den här månaden..

• lajm
    Summerlove skrev 2010-03-10 20:31:07 följande:
    Haha, vi kunde inte heller hålla oss på själva ÄLdagen.. så det kanske blir en kille till här med.. får se som sagt om tranbären gör någon verkan!! Men man känner ju ändå att man inte vill missa äl, hellre att det tar sig och blir en pojke (även om jag gärna vill ha en tjej ), än att det inte tar sig alls.. men vi får se om ca 1 vecka-10 dagar OM det tog sig trots det förhoppningsvis sänkta phvärdet =) Lycka till till oss!!
    Ja, jag håller tummarna för oss. Men om det nu inte tar sig den här månaden så ska vi försöka hålla på oss ett tag = inte ha sex _för_ nära ÄL.
    Känner INGA symtom alls så tror nog inte det blidde nåt plus den här gången.

Hoppas verkligen det tar sig för dig med. Och att det är en liten tjejspermie som hittar fram först

Någon som kan svara på vad Bisolvon gör?
  • lajm

Här vankas det BIM på Måndag. Har inga test hemma men har bestämt att om jag inte fått den på Tisdag så ska jag köpa test. Konstigt att Tisdag plötsligt känns jättelångt bort.. ha ha..

Älsklingsadam: Stort Grattis.

• lajm

Hej alla.
    Gissa vem som plussat idag? Japp, fick en glad överraskning när jag såg plusset.
    Vi skulle ju inte börja baka flicka förrän i Maj för att satsa på en tidig -2011 bebis men nu hade vi oskyddat sex dagen före ÄL så nu blir det säkert en liten kille igen. Inte för att det gör något men jag har verkligen köpt hem allt för att baka tjej i Maj. Ha ha..
    Jag tog tranbärstabletter samma kväll och några dagar efter det..

Min son blir 11 månader nu i slutet av mars så det kommer bli 1 år och 7 månader mellan barnen. Är det någon som har barn tätt som kan peppa mig lite? Jag är verkligen jätteglad för plusset och behöver bara någon som kan ge positiva ord om tätt mellan barnen.

• lajm

Tack gulligaste ni för alla grattis och peppande ord om. Att ha tätt mellan barnen. Kan tänka mig att det blir jobbigt men förhoppningsvis får dom stor glädje av varandra. Har hunnit jobba 3 veckor sen jag kom tillbaka efter mamma ledighet (min man är hemmma nu). Tror inte det blir någon hit på jobbet direkt men ska ju inte berätta än på ett bra tag. Angående kön så tror jag det blir en liten kille till för vi hann ju aldrig börja med tjej-baket. Sex dagen före ÄL med orgasm! Det är ju så man ska göra för kille. Det enda jag gjorde för att hjälpa tjej spermierna på vägen var att ta några tranbärstaböetter. Efter sex. ja, det ska bli kul bad det än blir. Ska nog göra köns ul så jag kommer berätta här inne. Summerlove - fick plus på dag 29. Håller tummarna för dig. Valkyrian- snart är det dags. Hoppas prinsen vill komma snart. Det ska bli så roligt att följa tråden och få veta vad det blir.

• lajm

Skrållan - om känslan säger flicka så är det säkert så. Håller tummmar.

LukasoViktorsmamma - ska ni göra ett köns UL sen?

MCH - Tackar.. och grattis själv också!

Karpen - Grattis, det är säkert en liten flicka nu.

Om man bor i Stockholm län - får man då göra köns UL? Nån som vet?

• lajm

Håller tummarna för att det blir många plus nu
    Själv går jag in i v 6 imorgon och känner att tröttheten börjat göra sig påminnd.

Får jag lov att ställa en fråga här inne? Ni som haft sex på ÄL dagen tidigare och blev gravida, vad blev det? Vi hade det med första barnet och ut kom en liten pojke. Så det styrker ju teorin lite om att tidpunkten spelar roll..

• lajm

Miffi: GRATTIS till plusset! Underbart! Klart det är ett plus. Åh, hoppas också det är en liten tös i magen men för egen del tror jag att jag väntar en till liten pojke.
    Då ligger vi ganska nära varandra i BF? Har 23 november vi. Ni? Grattis igen.

Valkyrian: Tänker på er idag och håller tummarna. Kramis

• lajm

Summerlove: Jag håller tummarna för er nu! Hoppas hoppas! Valkyrian: Underbart att lille Marwin är här. Grattis. Trist att det blev snitt men skönt att ni mår bra. Själv är jag i v 6 nu och känner mig lite svullen om magen, trött på kvällarna och pigg på mornarna. Mår faktist bra än så länge. Med sonen mådde jag illa i 9 månader och kunde inte njuta av mat utan åt för att få i mig nåt. Så länge jag mår bra den här gången så är jag glad.

• lajm
    skrållan1978 skrev 2010-03-24 07:24:05 följande:
    Lajm: vad skönt att du inte mår illa!=) Jag mår  vädigt bra denna  grav, brukar kräkas typ varje graviditet jag haft, nu kan jag må lite illa men inte så jag kräks. Mitt illamående kom vecka 6-7 över en natt.med dom 2 sista som är pojkar kräktes jag faktiskt mer än vad jag gjorde med båda mina döttrar o ändå säger skrocket att an ska må mkt mer illa med en tjej i magen. Så spännnade, undrar sååå vad det är som gömmer sig i magen denna ggn. Tror inte jag heller lyckades med ngt tjejbak den månaden det tog sg, eftersom min äl kom tidigare äm beräknat, vi sexade dagen innan jag fick stegring på ältestet , sen sexade vi dagarna före stegringen oxå, samt dagen efter ÄL skett..  Käkade bisolvon så hoppas att tjjerna fick ett litet försprång o fick lite hjälp där=)))Vi ska dock inte ta reda på kön denna ggn då det är vårt sista barn. Vill ha en överraskning, men risken e ju stor att man råkar se, snoppar har jag blitt vääldigt duktig på att lyckas hitta på RUL=)Nåväl i dag mår jag illa hela tiden, dessutom har min stora familj lyckats få magsjuka IGEN trots att det bara e 2-3 v sen alla låg o spydde, så min dag består i att torka spyor o tvätta spylakan o annat nice..... bara o invänta en magsjuka till här då... URK,,, som om det inte räcker med mitt dagliga illamående?

Ja, visst är det skönt att slippa illamåendet än så länge. Men tycker stackars er som har magsjuka Hoppas alla blir friska snart.
    Så du är experen på UL bilder? Kanske ber dig kolla på vårat UL när vi gjort det och se vad du tror.

Ska det inte vara gynnsamt för flicka med sex dagen efter ÄL enligt vissa teorier? Jag hoppas vi båda har en liten tös i magen.
    Tänk att det redan är bestämt, är inte det lite häftigt, att det redan är klart, hur den ska se ut etc och det ska bara baka till sig i magen. Längtar jättemycket nu.

Jag slits ju också mellan att fråga efter kön på UL eller låta bli. Nu är det ju länge till dess men å ena sidan så är det ju praktist om man vet att det kommer en kille tex för då har vi mycket killkläder och behöver inte köpa jättemycket nytt så då vet man ju det. Men om det är en tjej så kan man ju vilja köpa på sig lite annat! Hrm.. jag ska fundera lite men jag känner på mig att det är en liten kille ändå..

Svar på tråden Vi som försöker att få en flicka eller en pojke