Inlägg från: lycktan |Visa alla inlägg
  • lycktan

Vi som försöker att få en flicka eller en pojke

Jag åt bisolvon då min son blev till men funderar på att ta lite nu med (baka tjej)

Min son måste blivit till på ÄL då jag trodde min äl var på dag 14-15 och det missa vi och sexa på dag 16-18 mest på kul men sen fick jag ÄL stickor av en kompis och då visade det sig att jag har ÄL runt dag 16-17 så då måste han ju vara ÄL bakad!!???

Hur många tanbärstabletter ska man ta och när ska man börja ta dem? 

(har frågat tidigare och fått svar men minnet är kort och jag kan inte hitta svaret)

*Tranbärstabletter
    *bisolvon
    *flygaflygplan (min man)
    *vara i värme (min man)
    *dra ner på kaffe (båda två)
    *äta mer mjölkprodukter
    *magnesium tabletter
    *minska på salt

Vad mer ska jag lägga till för att baka tjej?
    Vet sexa 3 dagar innan Äl men vi har inte bestämt om vi ska köra på det eller ej för kan man bli gravid på det sättet?? blir det inte mycket svårare?

• lycktan

Hej alla!
    Längesen minns någon mig överhuvudtaget? Nu är det iaf dax här ska bakas flicka väntar på ÄL och jag äter tranbärstabletter. Låter lite trist det där med FÖR surt PH även jag har ätit max dos, kanske ska dra ner lite? 

Sonen gjorde vi på första försöket så jag är rädd för att jag ska bli besviken om det inte händer den här gången.

Jag håller tummarna för er så håll gärna en för oss!

• lycktan

Hej alla!
     Då har vi dragit igån verkstaden och jag smygtesta idag på BIM -4 negativt känns som hoppet är ute den här månaden och jag siktar mot nästa. Ska man kanske dra ner lite på dosen tranbärstabletter???

Trodde i min enfald att bara för att jag blev gravid på första försöket med sonen så skulle jag bli det den här gången med men det visa sig att jag var mänsklig och får kämpa på några månader till som alla andra.

• lycktan
    na96gen skrev 2010-04-17 10:00:26 följande:
    samma för mig, med sonen gick det på första försöker.. nu är det bara en låååång väntan tycker jag.. inte alls kul Men skam den som ger sig  
    Absolut, skam den som ger sig

Får se det positiva och det är att det bara är ca 14-18  dagar tills man kan börja försöka igen
  • lycktan
    skrållan1978 skrev 2010-04-17 10:57:28 följande:
    lycktan, jag testade neg på bim-4, på bimdagen fick jag +=))) är nu i vecka 13 i morgon, så ge INTE upp ÄNNU=)
    Låter ju inte som om det är helt kört då
    det är ju bara det att sist jag var gravid så var syptomen de samma som inför mens så det finns inget som skvallrar tydligt om en eventuell graviditet.
    Brösten börjar ömma och om det är inbillning eller ej det kan jag inte svara på men det känns som om de är lite ömmare och lite större än va de brukar vara innan BIM
    Kan brösten reagera redan nu om jag nu skulle vara gravid???
  • lycktan

Kan man döda de stackars spermierna med för hög dos tranbästabletter tror ni???

Jag åt full dos nästan varje dag det här försöket.

• lycktan
    LukasoViktorsMamma skrev 2010-04-19 16:34:45 följande:
    Jag tror nog att d kan bli för mycket för d små spermierna ibland. Det tog sig inte för mig d första gångerna iaf o då åt jag 1500 mg/dag. Iofs i kombination med varrmt bad, långt ut, ej orgasm etc..
    Borde ju vara så eftersom det just är PH som alltid finns som tar död på de flesta spermierna vanliga fall galet att man har en sån inbyggd dödare men men måste ju fylla någon funktion.

Jag slarva en del medvetet med tabletterna pg den anledningen, så hoppas jag lyckas med både att bli gravid och flicka ändå
  • lycktan
    Dynah skrev 2010-04-19 20:28:02 följande:
    Dåligt, och det får man visst det! Det är bara att åka in till gynakuten, gjorde jag i Stockholm, KS i Solna.
    Har hört det samma , åk in och lyssna inte om du är orolig!
  • lycktan
    mmc skrev 2010-04-19 21:40:38 följande:
    Jag blir knäpp! Har försökt få koll på min äl med äl-tester, men den här månaden verkar jag inte ha nån äl alls?! Vi tänkte försöka oss på ett flickbak i maj, så det känns som om det är "sista chansen" att få koll på den nu innan tjejbaket. Enligt testet har jag fortfarande ingen äl (borde haft den i fredags), men nu ikväll har jag äl-ont. Kan testet visa så fel??
    Jag kan ha sen ÄL ibland, testat pos för ÄL på dag 17 och 18 så det kanske är så nu för dig
    är inte heller säkert att man har ÄL varje månad fast man har två väl fungerande stockar och det är inte heller säkert att det finns tillräckligt hormon för ÄL-stickorna att reagera på så kör på som planerat och fortsätt testa
  • lycktan
    jennyfer skrev 2010-04-20 07:41:37 följande:
    Om man inte får utslag på ÄL-testerna så testa en annan tid på dygnet. Det ger säkrast utslag mellan kl. 10-20 på dygnet (alltså inte på morgonen som med grav-tester) men det kan skilja sig också över dygnet. Testa både på förmiddagen och på eftermiddagen för att vara säker på att inte missa utslaget.
    Ska det vara 4 tim ej kissat då när man testar som grav test eller kan det vara relativt nytt kiss??? förstår du vad jag väldigt luddigt menar ?
Svar på tråden Vi som försöker att få en flicka eller en pojke