Mjölkallergitråden - bebisar
Tack på förhand:)
Blir så arg när jag läser om försäkringar. Det första man ska göra dag 1 när man fått barn är att teckna en försäkring. Ta hem papprerna som gravid och skicka in dem från BB. Då är man "helförsäkrad" om nu inte förlossningen på något sätt gett komplikationer.
Hade inte försäkringsbolaget haft sina "gratisförsäkringar" som man tar när barnet är i magen så hade man tecknat en försäkring från dag 1. Nu tror man att det inte är bråttom och bebisen är ju ändå "försäkrad" och väntar. Jag vet, jag gjorde samma sak med de andra barnen. Men händer det då något med barnen, så får man inte en "full" försäkring. Och skulle det hända hemskheter under tiden man har gratisförsäkringen så är det mycket den inte täcker.. Lätt att vara efterklok men jag kände mig mycket lurad när jag insåg detta.
Tyvärr så är det ju jag som var slapp som inte tog mig tid att läsa allt det finstilta och ansåg att bebisen var försäkrad... Så ta lärdom! Och ni som inte har försäkrat, gör det innan läkare konstaterar en allergi. Står det inte på några papper någonstans hos bvc eller läkare så är det ingen konstaterad allergi och då är det inget man måste uppge. Men försäkringsbolaget vill ofta ha in fullmakt att kolla papper från bvc., läkare OM det är så att ni behöver utnyttja försäkringen i framtiden, så luras bör man inte.
Alltså om ni söker ersättning för allergier så kollar de så att det inte fanns några allergier innan försäkringen tecknades. Detsamma gäller alltså om man byter försäkringsbolag. Så det är väldig lurigt att byta bolag när man väl tecknat en försäkring för då vill nog båda friskriva sig, om de kan.
Men försök att få att de bara friskriver från ex. mjölkproteinallergi och inte övriga allergier. Vet inte om det går, men försöka duger.
app2.trygghansa.se/wampyr/04privat/kampanj/indexutanframe.asp&url=http%3a%2f%2fwww.trygghansa.se%2f%3fombud%3d81509
De har en som är gratis här och en med tillägg. Men om inte jag minns fel så var det i alla fall så att det innebär nytecknande om man tecknar vid 6 månader = nya vilkor..