Vacker Utsikt skrev 2010-09-14 21:14:38 följande:
Har skrivit lite här i tråden innan angående min dotter som nu är fyra månader och har misstänkt komjölksproteinallergi. Hon har ätit Nutramigen sen två månaders ålder men det är svårt att säga om hon egentligen mått så bra av den.. Visst har hon blivit bättre men utslagen, magontet, kräkningarna och den oroliga sömnen har inte avtagit helt. Vi väntar på en remiss till barnmedicinska för pricktest men det tar tid..
I förra veckan upptäckte jag blod i hennes bajs och efter ytterligare nån dag började hon få blodiga diaréer. I helgen kom det enbart blod i blöjan och då åkte vi in akut med henne. Fick inte mycket till hjälp mer än att de lovade att skynda på remissen.. De gav oss också medicinen Zantac mot hennes kräkningar, sa att de berodde på reflux.. Men jag vet inte jag.. Zantacen gav bara henne mer ont i magen så den har jag slutat med. Hellre kräkningar än magsmärtor!
Om hon reagerar på Nutramigenen kan diaréerna komma så långt senare? Jag undrar om de smakisar jag har gett henne kanske också har triggat igång nåt.. Under två veckors tid provade jag att ge potatis/palsternacka, morot och potatis/majs. Det var när hon fick potatis/majs som blodet kom efter någon dag..
Jag känner mig så desperat efter att få hjälp! I fyra månader har jag sett min lilla, o så i övrigt, glada tjej må så dåligt och hela tiden blir vi bara hemskickade. Personalen på barnakuten ville inte ge oss nån annan ersättning heller då de menade att det måste en allergiläkare ta hand om..
Nån som har nåt råd att ge? Nu vågar jag inte ge henne nåt mer än ersättning men det känns som att även den ställer till det för hennes mage..
![](https://www.familjeliv.se/Chatt/ikoner/smile4.gif)
Cocco skrev 2010-09-14 23:03:16 följande:
Ring den läkaren som skrev ut nutran och säg att den inte fungerar som den ska utan att ni vill testa en annan ersättning.
Sen kan du ringa till barnmedicin och be att få en annan medicin än zantac, t.ex nexium eller losec. Det finns fler refluxmediciner om inte zantac fungerar.
Vissa barn är ju väldigt känsliga mot komjölk och tål inte ens nutra utan kanske behöver neocate särskilt då ditt barn kräks väldigt så låter ju inte det som en omöjligehet.
Precis! Vänta inte på någon utredning när hon mår så dåligt! Ring och se till att ni får testa Neocate direkt.
Ibland vill de att man ska testa t.ex Profylac först, men i och med att hon redan är så kass och det även Profylac är gjord av mjölk så hade jag försökt få Neocate direkt.
Och ge inte mat nu om det förvärrar, vänta tills magen är stabil.
Hoppas du får hjälp!