Mjölkallergitråden - bebisar
Kontakta dem som gör dem och fråga vad druvsockret är framställt ifrån
031-3323630
info@carls-bergh.se
Hej!
Ni som bytt mjölkfri ersättning : Hur snabbt märkte ni förbättring?
Sonen, 2 månader gammal, bytte till Althera i onsdags pga långvariga, frekventa diarreer men är fortsatt fruktansvärt lös i magen, slemmig avföring varvart med diareer.. Han fick Nutramigen fr dag 4 eftersom han blev förstoppad av vanlig ersättning. Han har 4 syskon som varit yeller är mjölkproteinallergiska..
Leiben : beklagar att du inte har fått svar innan. Själv har jag haft fullt upp så jag knappt hunnit vara här senaste veckorna men ska svara så snart jag sitter vid en dator istället för från mobilen om ingen annan hinner före. Men väldigt korta svar så länge allergitester är inte speciellt säkra alls. de mäter en typ av reaktioner men det finns flera olika mekanismer som kan ligga bakom reaktioner. det säkraste "testet" är att utgå från symtomen och att de försvinner när man tar bort det misstänkta och sen kommer tillbaka när man lägger tillbaka samma sak till kosten. vad gäller bajs så är det nog inte direkt bajset som sådant de i första hand reager på utan att bajset innehåller något som de inte tål.