Mjölkallergitråden - bebisar
kan man äta mollipekt som mjölkallergiker ?!
kan man äta mollipekt som mjölkallergiker ?!
Hejsvejs! Måste bara få berätta om min stora tös och hur bra hon mår på mjölkfritt. För det första har hon slutat vakna på nätterna, hon är inte längre förstoppad och varje toabesök behöver inte sluta med en förtvivlad och livrädd tös som är rädd för att bajsa, hon har ökat 1,5kg!!!! sen vi började med mjölkfritt ( 2 månader med en provocering däremellan ) Hon stod nämligen still på 13 kg sen augusti men väger numer 14,5 kg, Hon har ett mycket bättre humör och är inte alls lika gnällig och tjurig, hon äter som en häst ( innan åt hon väldigt minimala portioner ), hon kan nu äta yoggi/glass mm som hon innan bara klöktes av( mjölkfritt såklart ) och tillsist är hennes svullna mage ( bild finns i galleriet ) helt borta!!!
Ja ni ser. Är så otroligt glad att ni stöttade mig och tipsade mig om att ta bort mjölken. Tror det var K Kavat som reagerade när jag skrev att hon alltid vägrat mjölkprodukter.
Är så jäkla lycklig över att ha en välmående och glad tös här hemma! Nu återstår bara allt jobb med att övertyga läkaren. Men det lägger jag ingen fokus på än. Just nu njuter jag bara av mina två små älskade töser!!!
kram och tack till er alla!!!!!
Måste bara sticka in här med en liten fråga! Dottern är ju mjölkallergisk och verkar vara väldigt känslig!
Idag satt hon och knaprade på något och jag plockad genast bort det. Såg, eller luktade mig till snarare, att det var en liten liten liten bit riskaka ( med ostsmak ). Men det märkliga är att inga eksem på magen eller ryggen har dykt upp. Däremot blev hon röd och prickig på kinderna samt under hakan, ner bakom öronen och ner på bröstet. Och nu ikväll var hon helt otroligt jätte ledsen. Hon skrek i flera timmar innan hon tillslut somnade av ren utmattning!
Men visst var det konstigt att det inte kom mer eksem ?!?!
Känner igen det där med att sluta amma mot sin vilja =( Bvc tvingade mig att sluta amma när dottern var 1 månad. Då hade hon inte ökat ett enda gram sen hon föddes!! Jag hade verkligen sett fram emot att amma men nope..fick inte. När vi började med ersättningen kom alla problem som ett brev på posten. Gnällig och skrikig, eksem, förstoppning mm.
Nu med facit i hand känner jag mig sååå ledsen att vi inte provade andra medel först!! Skulle vi skaffa ett tredje barn kommer jag utesluta mjölk direkt om vi märker dålig viktuppgång!!