em84 skrev 2010-05-07 10:43:10 följande:
Tack så hemskt mycket för ditt svar!! Sen vi började med Nutra och uteslöt allt när jag ammade så blev ju kräkningrana bättre. Fortfarande stora mängder men lite bättre, så vi var nöjda med det. Sen vägde hon över 4 kg och krävde väldigt mycket mat och gör det än, men gick ju inte upp i vikt i början, gick tom ner lite. Nu med Nutra så går hon "bara" upp det hon ska, ca 100-150 max i veckan och läkarna är nöjda med det och vi med, eftersom hon har varit nöjd och glad fram till nu. Kan hon ha varit känslig hela tiden mot Nutra, eller kan det komma sen? Hur vet man det? Finns det förresten inte Nutra med lactobacillus, eller vad det heter?
Det går ju tyvärr inte att veta i efterhand, man kan bara gissa tyvärr. Men om ni testar något annat och det funkar bättre så kan det ju varit Nutran. De flesta brukar få prova två olika ersättningar gjorda av kasein resp vassle innan de får Neocate.
Men en allergi kan förvärras och komma när som helst, så visst är det möjligt att de klarar en sak i många månader för att bli känsligare och känsligare.
Jag har tyvärr inte så bra koll på Nutra, men har för mig att det ska finnas i någon av sorterna.
em84 skrev 2010-05-07 10:45:21 följande:
Fy vad jobbigt för er med så mycket allergier! Jag ska inte gnälla! Men vad tror du om vår dotters eksem under munnen, det kan mycket väl vara apelsin va? Du som har erfarenhet, ska man utesluta äpple och andra frukter med då?
Det är svårt att gissa bara så där.
Min sons rumpa frättes upp när han bajsat om vi inte bytte omedelbart. Räckte alltså med några minuter så fick han blåsor. Och i efterhand var det ju så självklart, för han tålde ju inte det han fick i sig.
Likaså kan de ju få eksem av sina egna spyor för de inte tål det de äter.
Nej, man ska aldrig utesluta mer än nödvändigt och man bör alltid testa flera gånger för att vara säker.
Om du misstänker apelsin så hade jag ju tagit det lugnt med citrusfrukter ett tag och testat annat istället. Citrus är starkt. Men äpple har egentligen inget med apelsin att göra.
Är magen då inte heller helt ok så retar det kanske onödigt mycket, fastän hon egentligen tål det. Men det är just därför man ska testa flera gånger med tid emellan.