mimpen skrev 2010-04-29 16:10:07 följande:
Tack för länken! Vi smörjer med miniderm, två gånger per dag på armen. Kinder, huvud och det jag kommer åt av halsen smörjs fler gånger, kanske fyra gånger per dag. Men jag vet inte, det är kanske "okej" att ha lite eksem utan att det beror på något? Det "lilla" han har kvar nu alltså. Det jättemycket han hade före jag tog bort mjölken kändes inte som normalt dock. Och nu verkar han inte besvärad, så då kanske man ska nöja sig så här tills vidare. Men jag är lite fundersam på det där med soja. Men jag kanske kan äta det i måttlig mängd, emellertid kommer vi inte att ge honom något med soja i nu när han börjar äta själv. *funderar vidare* Det får nog bli ett nytt lapptest nu i alla fall. Vore kanske inte helt dumt att ha det gjort inför läkarbesöket nästa vecka.
Ibland behöver man även smörja med någon mild kortisonsalva för att få bort eksemen helt, typ mildison. Men eksemen ska ju inte komma tillbaks när man slutar att smörja med kortisonsalvan om man trappar ner lite försiktigt.
Hm, sojan ja. Dricker du mycket/ofta och äter baljväxter? Supersvårt att råda, men blir han inte helt bra så kan det ju vara den som spökar och för att veta så får man testa och ta bort och provocera sen.
Hoppas han blir bra!