Mjölkallergitråden - bebisar
Har ni börjat med någon ny mat ?! Sett att eksemen kommer i samband med något hon får i sig?! Är ju som sagt väldigt ny på det här. K Kavat och gänger har mer koll =)
vet ni vad tjejer!! Jag är så lycklig att jag knappt kan tänka klart! Precis varit hon läkaren. Bella hade ökat 380 g på 14 dagar!!!!! Det är vad hon ökade de första 2 månaderna!Jag blev så glad att jag nästan grät. Sköterskan såg detta så de fattade nog hur mycket vi oroat oss för detta och vilka problem vi haft!
sen fick vi pratade med läkaren. och hon var fortfarande inte säker på allergin pga att blodprovet inte visade något. Då visade jag henne bilderna på eksemen. Och idag hade hon inte så mö som ett endaste litet eksem!
Efter det trodde hon lite mer på mig! så vi bestämde att ett nytt pricktest ska göras om 3 månader. Skulle hon fortfarande reagera kommer vi dröja ut det med 6 månader mellan provoceringarna!!!
åhh vad lättad jag är!!
Åh tack!! Nu sitter jag här med tårar i ögonen igen..ni är alla så vänliga! Utan er hade jag inte klarat detta kan jag lova!
Nu efter 4 dagar har Bella fortfarande röda plitor/knottror där vetet satt! förstår ingenting. När ska det försvinna?! Märkerna efter plåstrerna hade försvunnit igår morse! Och den övriga huden är jätte fin!
Ni vars barn som fått små reaktioner på något..Hur har de yttrat sig ?!