Mjölkallergitråden - bebisar
då behöver jag inte bry mig om resultaten än då? skönt!
Ja de trillade ju av två st så då tog jag bort de andra med. Antar att de fastnade i bodyn när jag drog av henne den! Annars hade de fått sitta på i 48h. jag funderar på om jag ska köpa sån där vit tejp på apoteket och göra om det. Samtidigt vet jag inte ens om det är till någon nytta. Men kan man hitta en orsak till hennes eksem som blossar upp lite titt som tätt vore det rätt skönt! Sen kanske hon bara är ett eksem barn..men då har man i allafall uteslutit allergi! Att få en remiss kommer aldrig komma på tal. Läkaren anser inte ens att hon har mjölkallergi..än mindre någon annan! Får se hur jag gör! Just nu är jag bara ledsen för min dotter skull som ska behöva lida av utslagen. För svider och kliar märks det att det gör!
Måste man gå via en läkare för att få tid till lapptest?!
Just nu känns det som att vi kommer få avslag eftersom det enda hon får i sig via intag är Althera. på så sätt borde inte hennes eksem ha med födoämnesallergier att göra. Isåfall via kontakt!? Sen är hon ju så liten med..endast 4 månader!
Men det kanske är kvalster, damm eller katter!? Men samtidigt vill man ju kunna utesluta att det inte är matallergi när vi ska börja med smakisar. Hennes mage är redan väldigt känslig så det vore ju dumt att utsätta henne för något hon inte riktigt klarar av!
Det märkliga med henne eksem , precis som jag skrev igår, är att hon är jätte fin i hyn när hon sover och precis vaknat. Sen efter en stund när hon legat på en filt eller varit i famnen blossar de upp! Sen kan de försvinna för att timmen senare blossa upp igen.Men torr är hon inte. Den enda gången hon är riktigt torr i huden är när hon kommer i kontakt med mjölk..både via intag och kontakt!
Jag blir inte riktigt klok på detta!? Mina eksem försvinner aldrig..de finns där hela tiden! Så det känns ju precis som om det är något hon reagerar på!?
Hur hade ni gjort om ni varit i mina kläder!? Sett hur dottern har ont utav eksemen (hon har redan vaknat 5 ggr ikväll ) eller legat på och fått något gjort?!
Men hur vanligt är det att ett barn har flera allergier?! Eller brukar man kunna hålla sig till 1?! Jag hoppas av hela mitt hjärta att det bara är mjölk..och att det växer bort helst i morgon ;)
Vad kan det annars vara ?! Hon får ju faktiskt inte i sig så mycket! Enda skillnaden är att det blir betydligt mer irriterat när hon är på golvet!
Har varit och funderat på tvättmedel..men nää. Känns inte alls som det då hon blir sju reser värre nakenfis =)
Hade det varit atopisk eksem känns det som att de borde vara eksemigt hela tiden eller?!
Hon var ju faktiskt rätt fin i hyn när vi var hypernogranna med att tvätta oss om händerna. Vi tvättade oss i händerna mer eller mindre varje gång vi rörde vid henne. Nu är vi inte fullt lika noga längre. Kanske där felet ligger ?! Hon får fortfarande på sig små små mängder mjölk?!
Som ni hör sitter jag och analyserar med mig själv =) Men hatar när jag inte vet!!