Kavat skrev 2010-03-09 08:58:22 följande:
Ring och be dem pricktesta allt som ni misstänker. Säg även att allergierna finns redan i familjen. Tror inte att de pricktestat damm eller kvalster (brukar väl vara kvalstrena i dammet man är allergisk mot?) ??? Men be dem då ta RAST(lämna blodprov) på det de inte kan
pricktesta.Självklart ska de kunna pricktesta det mesta eller då kolla på RAST, bättre att göra det vid samma tillfälle än flera så ring dem och hör! Sen är vete ofta en sen reaktion och det visade inte på min son, trots att han är så superkänslig mot det.Eftersom du misstänker ägg, så är äggallergi ibland luftburet och då låter det inte alls konstigt om hon reagerar ibland. Men skriv upp när hon äter och när hon reagerar och skriv upp när ni andra äter saker med ägg i, knäcker ägg, kokar ägg osv och se om det kan ge några ledtrådar.
Pratade med sjuksköterskan idag! Jag sa som det var att eksemen kommer titt som tätt. Men de står fortfarande fast vid atopisk eksem och att det blir så då! Men idag är hon jätte fin i hyn. Har tvättat händerna som en galning så det kanske var så att hon fick mjölk på sig ?!
Hur som helst nämnde jag det med både katt, ägg, damm och kvalster! Men hon sa att kontaktallergi är jätte ovanligt och hon trodde inte så var fallet ( då måste jag vara ovanlig.. jag reagerar med eksem via kontakt på tomat, damm, kvalster och gräs ;) ). Och hon sa att de inte pricktestar djur fören de är i skolåldern!
Men men. Är det så nu att utslagen kommer tillbaka igen ska jag ta upp det med läkaren jag ska träffa på torsdag!