Marie-Louise 451 skrev 2013-01-18 10:49:52 följande:
Måste få skriva av mig lite ..
Vi väntar på att Leons ersättning ska komma till apoteket på måndag , neocate då det är en beställninsgvara och inte fanns inne på nått apotek alls som det var nu i Malmö .
Nu i 2 dagar har det varit så bra dagar , har inte alls märkt av detta gnälliga / skrik samt gasig mage och han har ätit som han ska , sömnen har också varit bättre på dagen iaf . Men sen igårkväll / inatt vände det igen , han vakna och åt vid strax innan 2 och sen höll han på och böka runder och gnälla fram till halv 6 , tog upp han då för jag misstänkte att han ville ha mat , men icke ! .. Han tog några tag om flaskan och sen sluta han , jag har sen försökt flera gånger med att få i han mat men han har bara sugit lite och sen har det runnit utanför munnen , dock har han inte skrikit eller verkar missnöjd mer än få stunder när han börjat gnälla och jag trott det var hunger , men han bajsa ner sig totalt innan , hela babysitter var så fylld av flytande bajs , hade gått igenom bodyn och allt , tänkte att det kanske var därför han ej ville äta men fortfarande gjorde han samma sak även därefter när jag erbjöd mat då han gnällde från och till .
Detta är inte första gången han matvägrar , det har varit så vid flera tillfällen , nu har det snart gått 9 timmar sedan han åt och han somna för en 30 min sedan man vaknar till ibland men somnar direkt när han får nappen .
Är det vanligt att dom kan göra så här vid mjölkallergi , har era barn vägrat mat och ändå inte skrikit , samt så undrar jag om det kan förekomma bra dagar och sen sämre med mjölkallergi trots att det enda han får är ersättning , han har nämligen sen födseln ibland haft 3 skrikiga o dåliga dagar och sen har det vänt och blit bra 1-2 ( max 2 dagar ) och sen är det tillbaka igen , man tror varje gång att det är på väg att bli bra men sen kommer det att han sover orolig , gnäller , skriker på kvällen och pruttar massa . .
Min magkänsla får mig att tro att det kanske inte är mjölkallerg eftersom det kan förekomma bra dagar , menar borde han inte ha ont jämt som enbart flaskbarn ,? .
Kan vara reflux utlöst av mjölkallergi. Det kan hjälpa lite att hålla dom lite mer upprätt/ halvsittande om det går