Inlägg från: Selfish Geene |Visa alla inlägg
  • Selfish Geene

Nej det heter inte syskon

rightbackatyou skrev 2010-02-13 09:21:32 följande:
    sv.wikipedia.org/wiki/Syskon Syskon= barn med gemensamma föräldrar Halvsyskon= barn med endast en gemensam förälder Rent informativ tråd, verkar vara sisådär med kunskapsnivån gällande detta ämnet.
    Och från och med nu får ingen säga plastpappa!!!
    Kol-pappa ska det vara (såtillvida han inte verkligen är gjort av plast)

Jag tror att ts har vaknat på fel sida idag ;)
  • Selfish Geene
    rightbackatyou skrev 2010-02-13 09:49:46 följande:
    Även om det finns de som inte vill tro på en källa så ändrar inte det verkligheten. Jag har ett syskon, jag har ett halvsyskon. Mitt barn kommer få ett syskon men har dessvärre ett genetiskt halvsyskon från en tidigare misslyckad relation på sin pappas sida.
    Ha ha, jo stackars unge som inte får dela gener med dig!
  • Selfish Geene
    rightbackatyou skrev 2010-02-13 09:58:04 följande:
    Varför blanda in något så fint ord som mamma, pappa eller barn när det inte gäller släktskap öht? Det har jag aldrig förstått, varför låtsas någonting, är verkligheten så kall och bitter för er? Ojojoj vad sårbara ni är.
    Du stumpan, jag har läst wiki-sida om "syskon", är det din källa??

Om det inte såg ditt patetiska gripande efter halmstrån för att särskilja ditt barn från de syskon som din man skaffat med andra kvinnor, skulle jag bli förbannad. Nu blir jag mest beklämd faktiskt.

Kom över det, för din egen skull och för barnens.
  • Selfish Geene
    Anonym skrev 2010-02-13 10:06:32 följande:
    Oj. Du kanske borde gå och prata med någon. Det verkligen LYSER igenom att allt det här beror på di osäkerhet gentemot din sambos barn och förra tjej.
    Jag tror att det handlar mer om att ts är rädd att själv bli en "fd tjej" då det kommer att innebära att hennes egna ungar förvandlas till misstag och oäktingar...

Svartsjuka är en ful typ.
  • Selfish Geene
    rightbackatyou skrev 2010-02-13 10:05:34 följande:
    Nej, ni har övertalat mig att allt som står där är ren bullshit. Så jag håller mig till den sanning som är utan att blanda ihop den med oseriösa sidor som wikiwhatever.
    Oj jag tror att vi har ett ämne för valfri sekt-rörelse här. Bara att komma å hämta!

Skämt åt sidan sötnos, om du vill hänvisa till en källa utan att framstå som fullständigt imbecill. Se då till att din källa har en källa. Annars försöker du backa upp din personliga uppfattning, med någon annans personliga uppfattning.

För alla som ser det, framstår det bara som ett sökande efter uppmärksamhet för ett argument som saknar grund.

Personliga uppfattningar
    är inte fakta!
  • Selfish Geene
    rightbackatyou skrev 2010-02-13 10:22:22 följande:
    Personliga uppfattningar går hör och häpna ofta hand i hand med fakta. Men det verkar inte vara så när jag läser alla inlägg i tråden, det verkar mest vara buhuhu, men jag VILL leva i min skyddade lilla värld som min ensamma mamma har byggt upp för mig att jag är älskad av alla och jag är syskon med alla, jag VILL leva i min lilla bubbla av att låtsas kalla mig och andra för sådant de inte är för verklgiheten är så kall och hård...
    När fakta "går hand i hand med någons personliga uppfattning" är det för att personen gjort sin läxa, och tagit reda på fakta innan hon vädrar sin personliga uppfattning (något som inte verkar vara fallet här)

Jag skulle kunna kalla dig för "vad du verkligen är" men min gentlemannaheder hindrar mig..
  • Selfish Geene
    rightbackatyou skrev 2010-02-13 10:30:25 följande:
     önskar folk i min närhet respekterat mig också. Glad för din skull
    Om du inte får respekt av folk i din närhet, kanske det finns ett väldigt bra skäl för det?
  • Selfish Geene
    rightbackatyou skrev 2010-02-13 10:33:01 följande:
    Jag tycker att misshandel inte är okej. Har jag inte gjort min läxa eftersom min personliga uppfattning är att det inte är okej för det finns faktiskt finns både lagar och regler som understryker min personliga åsikt?
    Är du full?
  • Selfish Geene
    rightbackatyou skrev 2010-02-13 10:44:17 följande:
    Finns det ett bra skäl att understryka att en förstagångsmamma inte är en förstagångsmamma? Nej, det finns inga bra skäl till det, att andra har barn spelar ingen roll. Pappan fick sitt första barn med mig precis som han en gång fått ett första barn med sitt ex och det är det som spelar roll i den familj han och jag har tillsammans, inte vad han gjorde innan vi träffades. När det gäller det folk kallar "bonus"barn så finns det inte mycket respekt för en "bonus"mamma, hon ska svälja taggtråden till "bonus"barn och "anpassa dig eller dra" så därför ser jag det som att det inte finns något bonusbarn i mitt liv däremot har min sambo ett barn sedan ett tidigare förhållade som kommer till honom varannan vecka. Kunde lika gärna varit sambons bror, syster eller mamma som kom hem till honom varannan vecka, det hade inte blivit varken bonusbror, bonussyster eller bonusmamma för mig då heller. Längre trippade även jag på tå men det gör jag oftast inte längre, jag har slutat ta på mig något som helst ansvar för den trasiga "familj" som är inblandad i mitt liv utan fokuserar på de som är med i min familj så får sambon pussla ihop det med den han släpar hem till oss varannan vecka. Kanske jobbigt för honom men han har själv valt att ha barnet där och då får han räkna med lite jobb. Klarar han det inte så får han se över sina ansvarstyngder på sina axlar.
    Du, jag tror att det kan finnas andra skäl till att du inte får respekt än att du är "bonusmamma" (iof ingen vidare bonus som du framstller dig själv här- snarare en passiv-agressiv häxa som tar ut din bitterhet på oskyldiga barn som kommer i vägen för dig)
  • Selfish Geene
    puss skrev 2010-02-13 10:48:19 följande:
    varför framhärda i din idioti?
    Det ligger i sakens natur att göra det ;)
Svar på tråden Nej det heter inte syskon