Inlägg från: Bedhead |Visa alla inlägg
  • Bedhead

Nej det heter inte syskon

rightbackatyou skrev 2010-02-13 09:28:32 följande:
    Kallar du din mamma för kusin, din lillebror för storebror, din pappa för din morfar?Det är skillnad på släkt och släkt, ett halvsyskon är ett halvsyskon, en bror är en bror, inte en halvbror, en far är en far, en fadersgestalt är en fadersgestalt, en mamma är en mamma...Föstår inte att Sverige kan kallas upplyst när det brister så fullkomligt i utbildningen om ords innebörd.
    Ja, det är DET som ät det stora problemet i samhället. Jag har länge undrat.
  • Bedhead
    rightbackatyou skrev 2010-02-13 09:32:16 följande:
    Säkerligen inte allt, jag har inte läst allt som står på Wikipedia, men det ändrar inte faktum att det hör och häpna faktiskt KAN finnas sådant som är sant där ÄVEN ifall man själv är felllärd men inte vill inse det.Hade det känt bättre för er ifall jag hade hänvisat till SAOL?"jag blundar alltså ser jag inte, jag håller för öronen alltså hör jag inte" är någon form av motto på FL`s styvforum.
    Men varför är du så aggro? Jag är säker på att de flesta vat att i arvsrättsliga och genetiska hänseenden är det stor skillnad på hel- och halvsyskon. Men i vardagen kanske det inte spelar så stor roll för många familjer?
  • Bedhead
    rightbackatyou skrev 2010-02-13 14:06:31 följande:
    Var har jag skrivit det? Nej, jag tror inte på någon form av Gud, då hade världen inte tagit sådana utsvävningar i "utvecklingen".
    Vilka utsvävningar? Det faktum att folk inte lever med samma person hela livet? Bör inte du vara rätt tacksam för det? Din snubbe är väl lätt begagnad, eller hur?
  • Bedhead

Vore inte det bästa om föräldrarna är rätt nära släkt? Typ kusiner? De barnen skulle vara mycket mer syskon än såna där föräldrarna liksom inte har något med varandra att göra..

Svar på tråden Nej det heter inte syskon