• Macpau

Hur länge orkar man!

Hej tjejer,

En bra tråd med många intressanta tankar. Vi har försökt sen dec-07. Blev gravid efter 1,5 år med Pergotime, men fick ma i v.10. Sen följde infektion efter operationen/aborten (undersökningen gjorde jag på eget intiativ privat, då läkarna sa att om man inte har symptom så "ska" det inte vara risk för infektioner Hallå!! Det borde vara obligatoriskt att de kollar upp sånt efteråt. Tänk om jag inte hade kollat upp det! Sammamed mitt ma- fick en pytteliten rosa flytning 1 gång, ringde om detta men skrattade nästan. Gick privat på ul och visst hade hjärtat slutat slå) och cystor.

Jag känner verkligen igen mig i mycket av det ni skriver-främst det med att man har ändrats som människa! Min personlighet har genomgått nån slags förvandling, och istället för den glada, lättsamma, sociala jag- har jag blivit trött, nestämd, avståndstagande och försiktig av mig...jag håller precia på att acceptera mitt nya jag, men bara för ett tag. Jag vet att om jag får mitt efterlängtade lilla barn i famnen så släpper det! Frågan är; vad händer om jag aldig kommer att bli gravid?

Nu väntar vi på kallelse till vårt första ivf möte...det måste bara funka!!!!

Vi är starka och klarar av detta. Jag tror vrkligen det. För vad är alternativet?

kram till er alla som kämpar på.

Svar på tråden Hur länge orkar man!