• pencil

Någon i Umeå som har BF augusti 2010? =)

Grattis till sonen syster Maria {#emotions_dlg.flower}
    Å vilken snabb förlossning det blev den här gången också!

Har roat mig med att sitta och läsa på tråden "roliga förlossningshistorier" och där finns verkligen ett och annat guldkorn som fått mig att skratta gott - rekommenderas!!

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m52886508.html

Har ingen aning om hur jag ska lägga in länkar i mitt meddelande. Om länken ej är klickbar kan ni kanske kopiera den och klistra in den i adressfältet eller söka på trådens namn "Roliga förlossningshistorier".

Jag önskar er alla en trevlig helg och hoppas vädret blir bättre!
    Kram!
  • pencil

Nu är jag lite irriterad på familjeliv - gjorde ett inlägg igår men det verkar ha försvunnit Skrikandes brukar det bli så för fler? Nu är det andra gången det händer mig .... men nu gör jag ett nytt försök.

Grattis Knyttet och K - verkar ha varit en smidig förlossning! Däremot verkar ju taxiresan inte ha varit lika smidig - körde han verkligen fel Förvånad? Eftersom vi inte har någon bil så kommer även vi att åka taxi till förlossningen så då får man vara uppmärksam. Trodde taxichaufförerna var bland de första som blev informerade om en förlossningsflytt!!

Själv går jag här hemma och bara väntar och väntar. Var ju beräknad till i torsdags men någon septemberbebis blev det alltså inte. Var in till förlossningen igår för en kontroll eftersom Pluttis hade varit alldeles för lugn och stilla i två dagar. Fick göra både ctg-kurva och ultraljud och allt såg bra ut. Under ultraljudet fick Pluttis verkligen fart och blev riktigt aktiv - skönt!! Inte lika kul för läkaren som därmed inte kunde göra alla mätningar eftersom Pluttis inte alls var med på noterna - verkar vara en envis liten en som gömmer sig därinne Flört. Läkaren tyckte dock att mätningen inte var jätteviktigt för allt det han kunde se såg bra ut, flödet i navelsträngen var bra och jag hade normal vattenmängd. Så nu är det bara att invänta till h*n behagar titta ut.

Sofia 76: Jag känner också av "menssmärtor" då och då. Oftast i samband med att bebben rör sig. För mig lättar oftast smärtan lite när jag har varit på toa. Det här har jag känt under en längre tid så jag antar att smärtorna kommer av att bebben tar sig ner i bäckenet. Det är också den enda "känningen" jag har. Därför har jag ställt in mig på att det inte kommer att bli någon bebis förrän i mitten av oktober - sedan kan man ju alltid hoppas att det inte stämmer utan att h*n kommer typ imorgon.

Hoppas ni alla har en jättemysig helg i det vackra vädret!

• pencil

Jag hoppas ni får jättetrevligt på fikat imorgon!
    Jag hoppar över fikat trots att ingen bebis verkar vara på väg än Rynkar på näsan. Känns lite jobbigt att ta sig iväg till stan för jag sover riktigt dåligt på nätterna. Brukar försöka ta igen sömnen på dagarna istället vilket fungerar ibland och ibland inte - idag har jag lyckats sova 3h mitt på dagen, jippie!!!
    Oftast är det telefonen som avbryter min sömn eftersom det är såååå många som ringer och frågar om det inte är någon bebis på väg än - jobbigt!!!

Nä, nu ska jag försöka komma på något gott att äta till middag.
    Ha det brat allihopa!

• pencil

jeanyn: Lycka till imorgon! Jag håller tummarna för att vi ses där ;)

Sofia76: Jag brukar oftast komma ihåg att dra ut telefonen men de senaste dagarna har jag väntat på att min chef ska höra av sig om min nya lön så därför har jag haft igång den. Det är väldigt många som hör av sig och vill veta hur det går på bebisfronten men inte de jag trodde skulle göra det. Mamma&pappa förstår jag att de är som små iglar på telefonen - antar att de redan är färdigpackade för att slänga sig iväg de 50 milen hit till Ume när det väl händer något. I övrigt är det många av mina nära vänner och närmaste släktingar som "lämnar mig ifred" medan helt andra personer jag knappt pratat med på jättelänge har börjat höra av sig. Det gör mig ännu mer irriterad - de bryr nog sig egentligen inte om när bebisen kommer utan vill bara vara bland de första som får informationen och därmed stilla sin egen nyfikenhet Skrikandes.

Fika lite för mig också idag!

• pencil

Ni verkar ha haft ett jättetrevligt fika - kul!
    Hoppas jag har möjlighet att följa med nästa gång.

Idag har jag en riktig tråkdag!! Har försökt ordna upp lite strul som uppstått med både kommunen (min arbetsgivare) och försäkringskassan. Det tar verkligen flera timmar innan man har fått prata med alla man behöver prata med. Nu hoppas jag att allt har löst sig för annars lär jag väl inte få någon utbetalning förrän kring jul sådär och då blir det lite körigt...

Det enda positiva är väl att jag för ett antal timmar inte har tänkt "snälla bebis kom nu!!!" eftersom huvudet har varit fullt av annat. Nu ska jag ta mig en stor skål glass och bara tycka lite synd om mig själv.

Jag hoppas ni alla får en jättemysig helg - själv hoppas jag på att spendera den på BB, men det är nog en önskedröm tyvärr.

• pencil

Jättegrattis Jeanyn!! Hoppas allt är bra med er!

• pencil
    Miss Dezibel: Fy, så jobbigt med badrummet!! Hoppas det ordnar sig snart så du får komma hem och mysa.

Fikat kommer jag tyvärr inte med på för nu har jag bestämt mig!!! Antingen så har jag fött barn då eller så är jag banne mig och gör det för nu börjar jag bli irriterad (som om det hjälper, men jag får väl testa). Igår hade jag sista BM besöket så fr.o.m imorgon tar specen över kontrollerna. Det är väl bara invänta morgondagens kontroll och se vad den visar och vilka beslut de tar. Men givetvis hoppas och önskar jag att allt ska "dra igång" av sig själv istället för att man ska behöva bli igångsatt.

Men det är bara att vänta vidare...hur många är vi nu som inte fått våra små än?
  • pencil

Hej!

Tittar in här lite snabbt för att meddela att vår lill-kille bestämde sig för att komma samtidigt som första snön - för en vecka sedan. Han vägde 3980 gram och var 52 cm lång.

Grattis Lysa, Sofia76 och HannaMaria!! Nu hoppas jag att jag inte har glömt någon isåfall önskar jag såklart även dig grattis.

Hinner inte skriva mer nu men återkommer någon annan dag med lite längre rapport. Vi är i alla fall hemma och vi mår bra.

• pencil

Hej allihop!

Har varit utan dator i nästan 4 månader så jag har inte gjort något inlägg sedan jag kom hem från BB. Som ni förstår så kommer jag inte orka "läsa ikapp" allt men jag hoppas ni alla mår bara bra. Känns så kul att få "hänga" här igen.
    Vår lille Viktor är nu 3,5 månad. Det har varit ganska jobbiga månader och det är väl också orsaken till att datorfixandet har fått ganska låg prio. V har mycket problem med sin mage och är med andra ord ganska grinig och olycklig pga smärtorna. Det har varit bättre och sämre perioder men inte helt bra. Nätterna har han sovit bra ända sedan han föddes men dagarna och kvällarna är jobbiga. Han sover väldigt lite och vill bara bli buren. De första två månaderna ville han inte alls sitta i babysitter, ligga på filt, sitta i bärsele osv.. utan bara vara i famnen. Dessutom ville han helst att man skulle gå omkring - satte man sig ner så började han snart gnälla. Min rygg och mina armar var totalt slut. Nu kan jag få honom att sitta i babysittern en liten stund då och då men man måste vara nära och underhålla honom.  Att gå ut med vagnen fungerar också bra men då måste ju vädergudarna vara med en - vilket de inte alltid varit.

Amningen fungerar sådär, vilket gör att vi också ger honom tillägg. Jag misstänker att det är tillägget som ger honom magont eller att han har mjölkallergi. Eftersom det inte har blivit så mycket bättre så tror jag att det snart är dags att testa mjölkfritt.

Fikadate låter skoj! Har ni fikadater ofta?

Nej, nu ska jag passa på och göra någon hushållssyssla eftersom V har somnat. Det känns som att hemmet är nära att förfalla.

Hoppas hinna med att gå in här snart igen. Om det är något speciellt som hänt senaste 3 månaderna som är bra att veta så får ni gärna inboxa mig med en uppdatering.

Ha det gott!

• pencil

Åh, vad kul att träffas Glad
    tisdag eller onsdag passar bäst för mig.
    ha det gott i vårsolen!

• pencil

Onsdag kl.11 låter bra. Det ska bli så kul att träffa er Glad
    oxytocin: så jobbigt, tänker på dig, kram!

• pencil

vi kan nog också hänga med på onsdag Glad

• pencil

Tyvärr kan jag inte hänga med och luncha imorgon Rynkar på näsan
    Hoppas jag har möjlighet nästa gång istället.
    Ha det så trevligt!

Svar på tråden Någon i Umeå som har BF augusti 2010? =)