• pencil

Någon i Umeå som har BF augusti 2010? =)

Hej tjejer!

Välkommen till moyo och annma!

Har haft en lugn påskledighet och det var välbehövligt! Har inte varit iväg på något äventyr utan har njutit här hemma tillsmmans med sambon {#lang_emotions_heart}.
    Har t.o.m. kunnat äta ordentligt och faktiskt kunnat njuta av maten!! Det var ett tag sedan jag hade matlust pga illamåendet. Nu har så gott som allt illamående gått över och även tröttheten börjar ge med sig. Känns skönt men samtidigt lite konstigt...jag menar, nu har jag inga graviditetssymtom, känner inga fosterrörelser än och det syns ingenting på magen heller! Längtar tills det börjar kännas lite "fladder" som många har beskrivit de första rörelserna som. Just nu känns allt lite overkligt. När kände ni första rörelserna med ert första barn?

Är lite tekniskt okunnig när det gäller olika saker här på FL. Låter jättebra att göra en BF-lista som moyo startade, men hur skriver jag in mig på den?
    Kanske någon tekniskt kunnig kan skriva in mig där?
    Eftersom jag inte har haft RUL än så har jag inget speciellt datum att skriva in men jag skriver som moyo.

Pencil, 1:a barnet, BF: månadsskiftet september/oktober

Återkommer med ett datum efter RUL i maj.

Ha det gott tjejer!

• pencil
    lysa skrev 2010-04-15 17:01:51 följande:
    Är nu hemma från KUB-ultraljudet och är jätteglad men rätt uttröttad. Nervositet tar på krafterna. Fostret mår bra och längden motsvarar 12+6 dvs samma uträknade BF som tidigare och risken då både nackspalten och blodproverna sammanvägts var ca 1/3500 dvs jättebra - är så lättad!!
    Vad kul att KUB:en gick bra - grattis!{#lang_emotions_smile}

Det är länge sedan jag tittade in här i tråden så jag har inte sett att du ställt frågan om någon annan gjort KUB. Jag gjorde det för några veckor sedan eftersom jag har hunnit fylla 35. Jag var också jättenervös men det gick jättebra 1/8100 {#lang_emotions_laughing}. Jag känner igen lättnadskänslan!!
  • pencil

Hej!

Oj, vad längesedan jag var in här {#lang_emotions_surprised}
    Tråden växer så det knakar, kul!
    Hade gärna hakat på en fika men tyvärr så har jag det otroligt körigt på jobbet just nu. Är på jobbet hela dagen och fortsätter sedan att arbeta hemma för att hinna med, phu! {#lang_emotions_yell}

Jag säger som flera andra...hänger gärna med nästa gång. Hoppas ni får jättetrevligt {#lang_emotions_sunny}

Jag väntar också spänt på RUL. Jag har tid den 12/5 så det börjar äntligen närma sig. Jag känner mig lite orolig för det är så många här på FL (i flera andra trådar) som berättar om hur mycket magen har vuxit. Själv sitter jag här i v.19 och det märks knappt alls på mig. Eftersom jag periodvis äter väldigt dåligt så ligger det nära till hands att tänka "tänk om bebben får för lite näring och växer för lite" - därav min lilla mage. Nästa vecka får jag svaret så det är väl bara att vänta och se.

Ha det gott tjejer!

• pencil

Hej!

Oj, nu är det länge sedan jag var in och läste i tråden. Den växer så det knakar. Har skummat igenom inläggen lite snabbt och ser att det är många som skriver om smärtlindring. Själv har jag inte kommit så långt i mina funderingar än - det är så länge kvar och någon föräldrautb. har inte startat än.

Kul med en fikaträff! Även jag arbetar i skolan och håller med om att det brukar vara rätt körigt sista veckan men jag skriver upp mig och hoppas jag har tid.

FIKA Måndag 7 juni kl 19.00. Vi ses vid Åhlens.
    LindaMattias
    Moyo

Jeanyn
    Lisabettan
    LauraMaria
    Starla
    Andreanna
    Delta1
    Moncchichi
    Pencil

Ha det gott tjejer!
  • pencil
    tuds skrev 2010-05-26 14:51:38 följande:
    Sockerbelastning, är det något alla ska göra eller gör man det bara om man misstänker att något inte är helt rätt? Min barnmorska har nämligen inte sagt något om det och jag har inte tänkt på att fråga henne.
    Min BM sa att jag kommer att få göra en sockerbelastning eftersom min pappa har fått diabetes typ 2 och då kan man ligga i riskzonen för graviditetsdiabetes.
  • pencil

Vill också ha ledigt nuuu! Snart är jag lika omotiverad som mina elever {#lang_emotions_wink}.
    Ser också fram emot vår fikaträff nästa måndag och än så länge verkar det som att jag kan hänga med.

Skriver inte så ofta här i tråden men jag läser desto mer.

Ha det så gott!

• pencil

Tack tjejer för en trevlig fikastund! 
    Tog en lugn cykeltur hem och det var flera som cyklade om mig - unga som gamla Flört.

• pencil

Hej tjejer!

Nu har lite semesterfeeling infunnit sig trots att det är nästan en vecka kvar med rätt mycket jobb. Men det känns alltid lättare när eleverna har gått på sommarlov Glad. Sover bra det gör jag än så länge. Måste gå upp varje natt för toabesök men somnar om direkt efteråt.

Loris: Är man tvungen att sitta kvar på Vårdcentralen i 2 timmar när man gör sockerbelastningen? Man får inte gå ut eller åka hem? Ska nämligen göra en sockerbelastning senare i sommar och det lät ju inte så kul att sitta där och uggla i timmar Förvånad.

I helgen har vi tänkt ta tag i våra barnvagnsfunderingar IGEN...det slutar alltid med att vi bestämmer oss för att fundera lite till...det är så himla svårt (dyrt!!) att välja. Jag hoppas vi kommer fram till något för det skulle kännas så skönt att göra beställningen och veta att den är på väg.

Vädret såg ju inge vidare ut idag så man får väl mysa inomhus.

Ha det gott!

• pencil

Hej tjejer!

Det blev ingen barnvagnsinvestering den här helgen för vi fick lite annat att göra. Vi får ta det en annan dag istället. Jag har ju bara 3 dagar kvar innan lång härlig semester så jag tror det får ligga på is tills dess.

Pratade med min BM idag för hon var tvungen att ändra en tid som vi hade hos henne. Passade då på att fråga när det kommer att bli aktuellt med föräldrautb. för vår del. Eftersom det är semestertider nu så kommer det inte att bli någon föräldrautb. förrän 30/8 - det kändes ju väldgit sent med tanke på att jag har BF 30/9 och utb. är en gång per vecka. Hoppas verkligen vi hinner med ett besök på förlossningen innan det är dags att åka dit "på riktigt". Jag har börjat fundera på om de kanske hade "tappat bort oss" i allt pappersarbete/datorarbete men att de/hon inte riktigt erkände det. Är det någon av er som redan har barn som fick starta er föräldrautbildning endast en månad innan BF? Är det någon fler som av er förstagångsföräldrar som inte påbörjat er föräldrautb. än?

Li81: Hoppas ni har kryat på er!

Loris: Alltid roligt med fontäner ;)

• pencil
    LindaMattias:  Kram och krya på dig!! Magsjuka är ju så himla jobbigt!!!

Tuds: Vår BM har inte sagt något om förlossningsvisning. Jag bara utgick ifrån att det skulle finnas med eftersom jag har hört att det brukar vara så. Tråkigt om det inte blir av, det bör väl vara lika viktigt nu för blivande föräldrar även om de har andra lokaler. Förstår dem om det är rätt trångt men det borde de ju ordna på något sätt i alla fall, hoppas jag.

Moyo: Lät ju bra att man kanske kan göra ett eget studiebesök :)
Svar på tråden Någon i Umeå som har BF augusti 2010? =)