Någon i Umeå som har BF augusti 2010? =)
Fick brev från specen, de har ändrat tid för vårt rutin-UL för 3:e gången... nåja. 2,5 v kvar och jag längtar. Hoppas att de kan se nåt kön denna gång.
Fick brev från specen, de har ändrat tid för vårt rutin-UL för 3:e gången... nåja. 2,5 v kvar och jag längtar. Hoppas att de kan se nåt kön denna gång.
Inne och kikar lite. Otroligt dålig på att surfa runt just nu... V 26 snart, längtar tills oktober! Så varmt och jobbigt just nu, och så foglossningen som tvingar mig till kryckor och trokanterbälte varje dag.
Hur mår ni andra?
Jag fick några pigmentfläckar förra graviditeten, men bara i ansiktet. De försvann snabbt, bara en svag kvar. Var noga med att smörja in mig och hålla mig mycket i skuggan. Denna gång smörjer jag mig sämre och är mer i solen men inga fläckar än...
Kikar in och skumläser lite... Det är så mycket annat som lockar nu istället för datorn! Sonen har sovit hos mormor och morfar och är där än så då hinner man surfa lite iaf, annars protesterar han vilt om han är hemma.
Snart i v 29 och har gått upp dryga 6 kg. Det känns!
Kan nån förresten tipsa om var man kan köpa fina kläder för en stor mage? Ska på bröllop i augusti och då kommer jag att ha ännu större mage än nu och den är redan stor. Kikat på bilder från när jag väntade Leo och då var jag inte alls lika stormagad.
Lade till mig på BF-listan också!
Ett litet boktips... Att föda av Gudrun Abascal. www.adlibris.com/se/product.aspx Den läste jag då jag väntade Leo. En jättebra bok om olika slags förlossningar. Det blev min profylax, men det var bara lite tokigt att jag hoppade över allt som hade att göra om kejsarsnitt... fanns inte på kartan för mig, men det blev ju akut snitt förra gången! Denna gång blir det planerat snitt.
Nu blir det en sväng till stugan. 4 tim i bil enkel väg...
Delta1: Lycka till! Kör hårt med träningen så kanske... Måste kännas surt att snittas om man vill föda vaginalt "bara" för att bebis inte vill ligga rätt väg.
Grattis Moyo! Låter nästan som att de mätt lite fel, ja... Skönt att liten bara verkar må bra, och du med.
Snart i v 29 tror jag, håller inte riktigt reda på veckorna. Magen växer rätt mycket nu så det kliar en hel del. När det var som värst förra grav. smorde jag med en massagebar från Lush som var jätteskön. Weledas havandeskapsolja har jag också hört bra om. Och Body Shops kroppssmör är feta och sköna på huden.
Har mycket sammandragningar, kunde nästan inte röra mig igår kväll när de kom. Och lill*n stökar omkring väldigt mycket, hårda sparkar, minns inte att det var så intensivt vid detta stadium förra gången.
Kan nog hänga med på fika om det blir nåt sånt snart!
Det är nog klokt att inte oroa sig inför förlossningen. Och att inte ha några förväntningar. Det kan gå precis hur som helst. Jag hade förra gången förväntat mig en smärtsam, vaginal förlossning men blev besviken eftersom att det inte alls blev som jag trott. Det blev ju akut snitt och den smärtan jag föreställt mig kom på andra sätt istället. Ett öppet sinne är bra!